Moderátor: Moderátori
devil napísal:pamatam sa ako sa niektori stazovali na intenzitu uz po roku 2000 ked namerali asi 15.000 aut a som zvedavy co bude ak po 2020 bude tiez podobna premavka na starej ceste spolu s poloprazdnym tunelom, budu ziadat rozsirenie cesty ?
Napr. ZA-BY (D1 a I/18) je podiel dopravy na dialnici 76% a to je ovplyvnene obcami na trase, kde ma doprava svoj ciel/start. Podobne to moze byt medzi ZA a Strecnom, kde v roku 2010 bolo 29089 v./24h, lenze Strecno - Vrutky je bez obci, kde by mohla mat doprava svoj ciel.
Alebo RK-LM dosahuje podiel dopravy na dialnici az 83% a v blizkosti LM 78%. Cize v blizkosti miest klesa podiel dopravy na dialnici na 76%, 78%, ale dalej od mesta to moze byt viac ako 80%.
Ina situacia je napr. medzi Svitom a PP, kde je medzi mestami cesta len 3 km, tam je na dialnici len 54%, pretoze medzi tymito mestami nemozno pouzit dialnicu a to sa moze vyskytnut medzi Martinom a Vrutkami, kde bola v roku 2010 intenzita 26844 v./24h. Tam ocakavam, ze bude intenzita na I/18 medzi Vrutkami a Martinom vyssia ako na D1 aj z dovodu, ze doprava medzi ZA - MT nebude moct dialnicu vyuzit a cast dopravy smeruje v trase ZA - TR, kde tiez D1 DS-MT nema zmysel. Tam sa moze stat, ze na dialnici bude len okolo 45% dopravy (cca 14 tisic v roku 2015) a na I/18 zostane okolo 55%.
Nebude potrebne rozsirenie cesty, kedze na starej ceste ostanu prevazne osobne auta, cize rychlost aj kapacita cesty budu vyssie ako v r. 2000. Zaroven odpadne problem s neprejazdnostou useku.
devil napísal:ked zapocitas aj cestu II/507 ktora je dlzkou prakticky identicka, tak celkova intenzita je cca. 35.000 aut a podiel dopravy na dialnici je asi 66% cize 2:1.
devil napísal:lenze tam ide cesta I. triedy dost mimo a trasu RK-LM dost predlzi. navyse dialnica tam uz je desatrocia takze do starej cesty sa urcite neinvestovalo - ktovie v akom je stave, pochybujem ze je dobrou alternativou, cize uspora na dialnici moze byt odhadom az do 30-40 percent.
devil napísal:pred svitom je na dialnici len asi 13.000 aut, cize intenzita bez lokalky je slaba
devil napísal:este zaujimavejsie je spojenie PP-SN, dlzka porovnatelna so ZA-MT, tiez silne regionalne vazby. pri PP je pomer az 53:47, pri janovciach je to stale 66:34. na jednej strane je sice dialnica obchadzka o 3 km, na druhej strane vsak stara cesta ide cez 4 obce.
devil napísal:15-20.000 intenzita v tunely za 30 mil. za km je samozrejme neakceptovatelne malo a dokazuje to ekonomicku nenavratnost.
Cize I/18 alternativou RK-LM nemoze byt, ale uzka II/507 ZA-BY si myslis, ze alternativou k D1 je. I/18 je na RK-LM oproti I/18+D1 dlhsia o 17%, casovo 6 minut (24%).
13 tisic je slaba intenzita, no nie je to nic extra, uznavam. Ale ako potom oznacis intenzitu na nespoplatnenej R2 pri Tornali 4561 v./24h?
PP-LE po terajsej D1 je obchadzka, kde navyse chyba dialnica. Ked sa otvori D1 Janovce - Levoca, dostane vacsi zmysel aj D1 Janovce - PP pretoze to nebude 11 km po dialnici, ale 20 km po dialnici, pricom dlzka "obchadzky" oproti I/18 zostane zachovana.
Intenzita je dolezita, ale na vypocet IRR nestaci, a ked sa niekde skrati trasa pre viac ako 10 tisic v/24h o 8 km(z 33 na 25 km), cas o 15 min, klesne pocet nehod a mrtvych na stvrtinu alebo este na menej, tak to je ekonomicky zaujimave. Samozrejme pre dalsich 15-20 tisic vozidiel bude tiez casovva uspora, ale nizsia.
devil napísal:OK, bud su obe alebo ani jedna, chcel som "zostrelit" tvoj argument a podarilo sa mi.
devil napísal:takze porovname kusok akozerychlostnej cesty v poloprofile postavenej kvoli bodovej zavade so suvislou dialnicou ktora sama generuje intenzity ? silne nekorektne... tornala bola pritom lacna, soroska bude ovela drahsia a branisko bolo tiez drahe. ale to su vsetko bodove zavady...
devil napísal:lenze ja som pisal o SN ktore je vacsie a dolezitejsie mesto ako LE teda generuje viac premavky.
devil napísal:uplne logicky ked branisko alebo ozdany ci figa kde je stara cesta uplne katastrofalna a lokalna doprava dokazu prebrat nieco cez 80 % aut tak ako moze prebrat dialnica vyse 70 % tam kde ovela lepsia stara cesta a vela lokalky.
Urcite nie. O tom, ze I/18 je paralelna nieto pochyb, ale II/507 ZA-BY je len velmi biedna nahrada v case nudze.
Neporovnavam useky, ale pytam sa na oznacenie pre intenzitu pod 5 tisic, ked 13 tisic je slaba intenzita.
Branisko - na D1 93.6%, na I/18 6.4% celkovej intenzity
Dokonca 93.67% na D1 a 6.32% na I/18 je medzi Vychodnou a Vazcom.
devil napísal:vidim ze mas problem dat do kontextu viac ako jeden prispevok dozadu...takze ked II/507 nie je dobry priklad tak veru nie je ani I/18 medzi LM a RK.
devil napísal:pre dvojpruhovu cestu je normalne mat 5.000 intenzitu, len ci je normalna 13.000 intenzita pre dialnicu D26,5 je otazne....
devil napísal:a samozrejme mam stale vyhrady k posobu scitania dopravy lebo sa robi pocas spicky a nie cely den. to nahrava usekom s velkou lokalkou pricom skutocne priemerne denne hodnoty by boli ine.
devil napísal:vies co by bol dobry priklad...svinia-presov, zapad. nepozname intenzitu na dialnici, iba na I/18 - 5.468 voz/den. aby si mal 75% podiel na dialnici by bolo treba na nej mat 16.404 voz/den. vzhladom na to ze na predchadzajucom useku bola intenzita 10.512 aut/den je to tazko predstavitelne.
devil napísal:R2 zvolen, vychod-pstrusa-krivan kde je predpoklad v 2020 asi 20.000 voz denne, pricom 66-75% je 13-15.000 aut na R2 s priemernou cenou do 15 mil/km tak nie je o com.
D1 by na aspon takuto navratnost potrebovala asi 40.000 intenzitu na ds-ll a 20.000 intenztu na ll-hp.
Voci vypoctu intenzity mam tiez vyhrady. Tie casy problem nie su, lebo sa scitava v roznych hodinach dna, od rana do vecera. Mne vadi, ze sa kamion zaratava do celkovej intenzity ako 1 vozidlo.
Neviem odkial mas tie cisla. Usek D1 Svinia - Presov bol otvoreny v juni 2010. Na useku(00140) zapadne na I/18 bolo 14356 v./24h, na I/18 paralelne s dialnicou 7128 (00150) - to moze byt skreslene, lebo je v tom scitanie, ked nebola D1 v prevadzke, a vychodne od D1 (00163) na I/18 22583 v./24h. Cize ten sucet I/18 a D1 by mal byt medzi 14356 a 22583. Moj odhad je okolo 17 tisic, z toho okolo 4-5 tisic na I/18.
Len porovnavaj porovnatelne useky. Teda narocne na D1 s narocnymi na R2. A teda mozes porovnavat navratnost Sorosky s Visnovym, alebo Krivan - Lovinobana s HP-LL, ale nie bezny usek na R2 s najtazsim na D1. A podla NDS planovany 2572 m tunel Plesivec asi tiez dobre nevyjde, ked je tam intenzita 5691 v./24h. Kde zoberies na Sorosku (podla NDS 4650 m) prislusnu intenzitu k Visnovemu (7460 m podla NDS). Teda Soroska 62% intenzity Visnoveho, podla dlzky tunela....Porovnaj D1 Hubova-Ivachnova za 227.26 mil.E bez DPH (14.9 mil.E/km) D26,5 s 2 km tunelom s R2 Pstrusa-Krivan 178 mil.E bez DPH(17.15 mil.E/km).
Používatelia prezerajúci si toto fórum: VojtoTT a 21 hostí.