od Borislav » 04. Okt 2014 09:59
Obchvat Žiaru nad Hronom mal byť vybudovaný za 2 roky 10/2012-10/2014. Jedná sa o žltý FIDIC, takže prvý polrok sa prakticky projektovalo a robila sa príprava + nejaké zemné práce a práce na inžinierskych sieťach, kde existovali povolenia. Keďže v čase začiatku výstavby končila platnosť dočasným záberom (jedno a trojročným), bolo treba riešiť aj tie + majetkoprávne záležitosti, ktoré mala mať NDS vybavené už dávno pred začiatkom stavby.
K tomu sa pridali zosuvy v oblasti Kupče a bolo treba doriešiť ich sanáciu, čiže sa musel naprojektovať a zrealizovať nový oporný múr s pilótovou stenou a hlbokým kotvením, čo si vyžaduje určitú časovú náročnosť. Až po jeho zrealizovaní je možné dokončiť cca 500m dlhý úsek. Ostatné časti 6km stavby sa myslím podarilo stihnúť relatívne rýchlo (1,5 roka), aj keď sa vyskytli určité časové rezervy. Strabag na rozdiel od Váhostavu neváha a stavia a tiež platí, aj keď obchvat pre neho určite nie je zisková záležitosť.