ANDi napísal:Ako tak este pozeram, ten most ponad Dunaj sa nad sirsie koryto nedal dat... Cela ta estakada bude mat vyse 3 km (zhruba 3,250), tym padom to bude najdlhsi cestny most na Slovensku...
To trasovanie je v tom úseku najlepšie možné. Pozri si túto mapu:
http://www.region-bsk.sk/SCRIPT/ViewFil ... d=10050885Je tam najmenší zásah do chránených území. Som veľmi rád, že sa zmenilo pôvodné trasovanie, ktoré malo zasahovať na jaroveckej strane do prírodnej rezervácie Dunajské ostrovy s piatym stupňom ochrany. Poznám to tam - pôvodné trasovanie by túto lokalitu zničilo. Inak tá rezervácia je zaujímavá - už prv tam boli len dva priechody, inak je zo všetkých strán oddelená ramenom. Jeden z priechodov už prebagrovali a v tom druhom lesnú cestu vysadili stromami. Nejaké informácie by mali byť na stránkach BROZ. Kus tak izolovanej a takmer panenskej prírody je na území Bratislavy asi ojedinelý.
Na druhej strane Dunaja zasa terajšia trasa prechádza koridorom medzi dvoma ďalšími prírodnými rezerváciami Gajc a Kopáčsky ostrov. Ostatne, šírka záplavového územia medzi hrádzami je zhruba rovnako široká a tam by vedenie telesa diaľnice na násype neprichádzalo do úvahy, čiže na moste sa príliš šetriť nedá.
Naopak, na čom by sa dalo šetriť, sú MUK. Napr. MUK s cestou I/2 pri Rusovciach je podľa mňa predimenzovaná a určite by ju bolo možné riešiť úspornejšie. O križovatke Čierna Voda škoda hovoriť. Okrem stavebných nákladov by sa ušetrilo aj na výkupe pozemkov.