ecce napísal:Neviem o vlakoch, ktore by potrebovali obchadzat Bratislavu.
Nákladné, nie však v trase D4. Pre ne sa plánuje tunel od Červeného mostu/Železnej studienky po Vinohrady, tak aby obišli hlavnú stanicu. Trasa D4 by pre koľajovú dopravu bola dosť nevýhodná.
janso napísal:...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW. Cas od nastupenia po vystupenie z auta je 25-30min. Keby som mal alternativu (a takisto aj dalsi ludia co takto dochadzaju), pri ktorej by sa cas cestovania prilis nezvysil (na cca max 40-45 min.),tak nemam problem s MHD. Ale to je asi extremny priklad presunu z jedneho konca BA na druhy koniec, kde D4 moc nepomoze...
Ak by vlaky z DS chodili až do DNV (a pri nezrušení trate až do Stupavy) a boli zapojené do integrovanej dopravy, tak samotná cesta vlakom by trvala cca 30 minút. Dnes sú však na hlavnej dlhé časy na prestup, takže spojenie je úplne časovo nekonkurencieschopné. Pri vhodnej nadväznej MHD alebo v kombinácii s bicyklom (skladačka do vlaku) by sa to do 40-45 minút zrejme zmestilo.
rastislav5 napísal:Cyklisticka doprava je len ciastocne riesenie, lebo vyrazne zalezi od pocasia. Podla udajov z Vancouveru pocet cyklistov klesa na 50% uz pri malom dazdi
Na to sa treba pozerať opačne. Ak by sme mali vysoký podiel cyklistov, tak pri zlepšení počasia výrazne klesne podiel áut na cestách. Inak povedané, v zlom počasí by bola situácia ako dnes, ale v dobrom výrazne lepšia
Mimochodom, aj auto je sezónny dopravný prostriedok. Napr. ja (ale aj iní ľudia) auto v zime (snehu) nepoužívam. Najmä kvôli autu a extrémnemu soleniu v našich končinách.
Inak súhlasím, že v BA by mala hrať prím najmä verejná doprava, máme ešte stále ako tak dobrú pozícii zo socializmu, aj napriek obrovskému prepadu.