Moderátor: Moderátori
aquila napísal:nasiel som tento clanok, kde si autor "stazuje" ze v roku 2005 bude na ceske dialnice vynalozene spolu fondami z EU dokopy 70 mld czk teda vyse 90 mld skk.
aquila napísal:pri vsetkej ucte sa mi zda byt nasich (aj to skor proklamovanych) 18 mld vcelku smiesnych. podla starej metodiky 2:1 by sme mali stavat za 45 mld. ale aj 3:1 (velkost statneho rozpoctu CR vs. SR) by sme mali asi za 30 mld ...
aquila napísal:skratka zo strany vlady sa mi zda byt malicherne ze setri na dialniciach takym stylom ako to stvara IM, ked v konecnom dosledku zaplatime za menej dialnic viacej (vid rozostavanost usekov, nepripravenost, nekoncepcia ...)
aquila napísal:dockame sa niekedy na slovensku aspon takej kompetentnosti ako maju v CR ? :-/
a este jedna perlicka, v zemanovej vlade isty minister dopravy presadzoval rocne na dialnice asi 150 mld czk ...
feroslav napísal:Presne cisla len tak z hlavy nepoznam, ale ten pomer by aj mohol byt aproximovany 18 mld SKK na slovenske dialnice a asi 30 mld CZK na ceske.
feroslav napísal:Omyl, na dialniciach sa nesetri, to je najvacsia rozkradacka od cias Konsolidacnej banky. Rozostavanost je prispevkom k slovenskemu specifiku zvanemu "cim drahsie, tym lepsie" a slendrian nie je len pri nepripravenosti, ale uz aj pri tak fundamentalnom probleme ako trasovanie severneho tahu D1 popod Tatry.
feroslav napísal:Takej kompetentnosti sa Slovensko dockalo este skor, nez Cesko. Tam socialisti zacali z rozhadzovanim neexistujucich penazi s oneskorenim par rokov. Meciarovske rozsafne rozhadzovanie, ked stat bol neplatic desiatok miliard a firmy krachovali, ako aj chybne strategicke trasovanie bolo ekonomickou pohromou.
feroslav napísal:Nakoniec jazykova poznamka: aj ked niekedy kvoli rychlosti piseme bez makcenov, nemali by sme robit take hrubky, co svedcia o neucte k rodnemu jazyku (podvizivene)
aquila napísal:teraz na to nemam cas, ale cesi maju na dialniciach rocne viac ako 30 mld czk ..
aquila napísal:trasovanie je spravne, priority D1 numero uno a potom R1 a R2 spolu s D3 a R3 len na urovni riesenia palcivych miest, je presne tak ako ma byt co sa celkovej koncepcie rozvoja SR tyka.
aquila napísal:cim drahsie tym lepsie tiez neplati .. pri D1 nastava razantne prehodnotenie projektov a uspora je niekde az do 20% (ak stat dodrzi dodavatelsko odberatelske podmienky)
aquila napísal:chyba, meciar platil a na cas, co sa o sucasnej vlade neda povedat ... preto sa rychlo stavalo. problem nastal s dzurindovou vladou, kedy razantne sekli, bez ohliadnutia na zmluvy a na nasledky. keby sa vtedy vyclenilo na rozostavnae useky 2 mld skk tak je to hotove a bez problemov. mohla sa hned stavat s dalsimi s cistim stitom. zastavti projekty typu visnove, ovciarsko este aj D po ZA budis, ale to co bolo rozostavane sa malo stavat (vid sverepec, alebo aj skalite a cadca, kde sa kvoli odkladu zvysili naklado o 50 az 200 %)
presne cisla tam boli, nebolo len upresnenie pre dialnice, ale je to vyse 30 mld czk (skor viac) a CR dialnice ma az tak nezaujimaju, kedze to je cudzi statferoslav napísal:Túto tému ste začali Vy. Bez faktov, len na základe pocitov a s fundamentálnou chybou zámeny detailu a celku. Presné číslo nemáte a napriek tomu idete polemizovať.
feroslav napísal:Na tomto sa nezhodneme nikdy. Rozdiel medzi nami je ten, že ja nie som materiálne či profesionálne závislý na akomkoľvek riešení dopravného problému, ale vadí mi plytvanie prostriedkami daňových poplatníkov. Čitateľ si mienku o dôveryhodnosti urobí sám.
feroslav napísal:Ja tvrdím, že ak by sa stavalo na južnom ťahu Bratislava-Nitra-Zvolen-Lučenec-Košice, diaľnica už mohla byť hotová, zaplatená a prinášať úžitok krajine a jej obyvateľom. Teraz diaľnicu nemá nik a D1 sa nedá dokončiť kvôli nedostatku prostriedkov, tak rozšafne bola naplánovaná. To sú veci, ktoré si môže overiť každý, čo si otvorí noviny.
feroslav napísal:To všetko môže byť pravda, ale ja mám iné informácie: úvery na diaľnice na 27%, stavby typu piesok do očí, debakel Hydrostavu, piliere pri Sverepci, nezmyselná D3, rozostavanosť taká, že sa použili všetky zdroje a Národná banka mala po voľbách na účte menej než 500 korún. To nie je trvalo udržateľný spôsob výstavby diaľnic ani riadenia štátu.
Steve napísal:Dneska proběhlo českým tiskem, že nedostavíme včas D11 pro automobilku v Kolíně, je z toho celkem poprask, řeší se, jaká je to ostuda, jak k nám nebudou přicházet investoři. Tak se snažte ať se vám to s KIOU nestane taky.
Je mimochodem jsem taky zaslechl, že se Slovensko stane zemí s vyspělým automobilovým průmyslem. Můžete mi napsat, kde přesně automobilky stojí, kde mají stát a jejich přesné názvy, moc by mi to pomohlo, děkuji.
cital si zle, uvery na dialnice boli od 5 do 11%. poziciavalo sa hlavne od japonskych bank, kedze vtedy nam ziadne ine neboli ochotne pozicat.
devil napísal:cital si zle, uvery na dialnice boli od 5 do 11%. poziciavalo sa hlavne od japonskych bank, kedze vtedy nam ziadne ine neboli ochotne pozicat.
Toto mi nedalo, aj ked si vezmem reci Babky ako nepravdive (lzive), tak staci si precitat stare prispevky Dialniciara, ako sa peniaze presuvali z jedneho rezortu do druheho a ani diviak netusi, ktory rezort mal ake uvery. Okrem toho, vlada davala oficialne do 10 mld. Sk na D - za VM, za MD okolo 8 mld. akurat tzv. zastavenie vystavby znamenalo zrusenie "bocnych" zdrojov. inak by sa predsa stavalo v podobnom tempe aj dalej, ci nie to ze si poziciavali (aj) od japoncov napr. od 5 do 11% toto navyvrati.
devil napísal:Mapovo znazornena predstava MDPT na rok 2005 (na spodku stranky).
http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=1058
Caesar napísal: Johhan, ja osobne aj ako stavbár práve neuprednostňujem taký veľký úver, doporučujem skôr nájsť systém výstavby a ten financovať. Napr. požičanie si každý rok 20 mld. SKK na výstavbu D a RC po dobu 10 rokov. Peniaze práveže problémom sú, takýto úver by SR nestíhala splácať.
Čo sa týka pozemkov, ty si ani nedokážeš predstaviť, ktoré pozemky už sú v rukách štátu, lenže sa tam neplánuje stavať diaľnica ani do r. 2020. Na Slovensku sa to jednoducho nezvláda, možno aj kvôli komunikácii štátu a samosprávy. Ale tvrdiť, že na Slovensku nefunguje výstavba diaľnic kvôli volebnému systému je naivné, pretože ty by potom nestavalo 50% vyspelého sveta. Na Slovensku chýbajú kvalitné zákony a vymáhateľnosť práva.
johhan napísal:Caesar napísal: Johhan, ja osobne aj ako stavbár práve neuprednostňujem taký veľký úver, doporučujem skôr nájsť systém výstavby a ten financovať. Napr. požičanie si každý rok 20 mld. SKK na výstavbu D a RC po dobu 10 rokov. Peniaze práveže problémom sú, takýto úver by SR nestíhala splácať.
Čo sa týka pozemkov, ty si ani nedokážeš predstaviť, ktoré pozemky už sú v rukách štátu, lenže sa tam neplánuje stavať diaľnica ani do r. 2020. Na Slovensku sa to jednoducho nezvláda, možno aj kvôli komunikácii štátu a samosprávy. Ale tvrdiť, že na Slovensku nefunguje výstavba diaľnic kvôli volebnému systému je naivné, pretože ty by potom nestavalo 50% vyspelého sveta. Na Slovensku chýbajú kvalitné zákony a vymáhateľnosť práva.
Pri 10 mld EUR to vychádzalo cca 600 - 650 mil EUR ročne pri splatnosti 5+20 rokov. Koľko by sa toho za 10 mld EUR postavilo za 5 rokov ( 2 príprava 3 výstavba ) ? Po 5 rokoch by sa začalo splácať. vtedy by postavené úseky už generovali mýto ktoré by pokrývalo minimálne úroky z úveru plus postavené dialnice by prilákali hospodársky rozvoj do regionov a generovali dane a znižovali socialnu záťaž štátu ( zvýšenie zamestnanosti ).
Na Slovensku sa nezvláda viac vecí ako je výkup pozemkov
To som zase nepovedal ja som povedal že to že nekomunikuje štát a samospráva je zásluhou aj volebného systému.
Caesar napísal:Úroky boli za čias VM na úrovni nad 20%.
JG napísal:Caesar napísal:Úroky boli za čias VM na úrovni nad 20%.
K tomu treba aj napisat, ze po septembri 1998 zostali statne uvery na dialnice s urokovou sadzbou od 6 do 12% alebo BRIBOR+2% a celkova nesplatena vyska uverov 19 mld. Sk. Co je dost velka suma, ale uroky boli prijatelne. Ale navyse bolo vidno aj vysledky - cca 120 km novych dialnic a rychlostnych ciest v prevadzke (cast v polovicnom profile).
Caesar napísal:JG napísal:Caesar napísal:Úroky boli za čias VM na úrovni nad 20%.
K tomu treba aj napisat, ze po septembri 1998 zostali statne uvery na dialnice s urokovou sadzbou od 6 do 12% alebo BRIBOR+2% a celkova nesplatena vyska uverov 19 mld. Sk. Co je dost velka suma, ale uroky boli prijatelne. Ale navyse bolo vidno aj vysledky - cca 120 km novych dialnic a rychlostnych ciest v prevadzke (cast v polovicnom profile).
Snáď pochopíte, že je nemožné, aby som každú jednu vetu rozpisoval. Ja sám viem, čo mám napísať a čo nie.
Z pohľadu výstavby diaľničnej siete na Slovensku na tom bola SR najlepšie za vlády VM, to je fakt, ktorý je nespochybniteľný. Bolo to za cenu vysokých úverov, ale to je o inom.
Nebudem sa s vami hádať o % úrokov ani o dĺžke postavených D a RC, pretože ja mám iné čísla, ale to vôbec nie je dôležité. Ja viem, čo sa požičiavalo, akým spôsobom sa to robilo, všetko je to legálne, ale bolo to robené tak, aby sa verejnosť nedozvedela, odkiaľ a kam smerovali mld. SKK na výstavbu D a RC na Slovensku. Niečo načrtol Diaľničiar, ale to je len zlomok z toho, čo sa tu dialo.
JG napísal:Caesar napísal:JG napísal:Caesar napísal:Úroky boli za čias VM na úrovni nad 20%.
K tomu treba aj napisat, ze po septembri 1998 zostali statne uvery na dialnice s urokovou sadzbou od 6 do 12% alebo BRIBOR+2% a celkova nesplatena vyska uverov 19 mld. Sk. Co je dost velka suma, ale uroky boli prijatelne. Ale navyse bolo vidno aj vysledky - cca 120 km novych dialnic a rychlostnych ciest v prevadzke (cast v polovicnom profile).
Snáď pochopíte, že je nemožné, aby som každú jednu vetu rozpisoval. Ja sám viem, čo mám napísať a čo nie.
Z pohľadu výstavby diaľničnej siete na Slovensku na tom bola SR najlepšie za vlády VM, to je fakt, ktorý je nespochybniteľný. Bolo to za cenu vysokých úverov, ale to je o inom.
Nebudem sa s vami hádať o % úrokov ani o dĺžke postavených D a RC, pretože ja mám iné čísla, ale to vôbec nie je dôležité. Ja viem, čo sa požičiavalo, akým spôsobom sa to robilo, všetko je to legálne, ale bolo to robené tak, aby sa verejnosť nedozvedela, odkiaľ a kam smerovali mld. SKK na výstavbu D a RC na Slovensku. Niečo načrtol Diaľničiar, ale to je len zlomok z toho, čo sa tu dialo.
Takze to dokazali urobit tak, aby na to neprisla ani nasledujuca vlada M.Dzurindu. Pretoze ta oficialne prezentovala v roku 1999 v Ciernej knihe udaje, ktore som uviedol.
Co sa tyka dlzky odovzdanych D a RC do 10/1998, zaujimaju ma vase ine cisla. Inak to povazujem za nezmyselne placanie, to co tu pisete.
Caesar napísal:K dĺžke km asi toľkoto: no comment (presadzujete si tu svoje čísla kýmsi napísané, ja viem, čo sa tu postavilo, to však nie je podstatné). Okrem toho ak píšete o postavených km D a RC, tak treba potom písať aj o rozostavaných a pripravených km D a RC a zistíte, že vám výsledok nesedí.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.