K tej železnici.
V krajine, kde koridor ZA - KE nebude mať v celej dĺžke 160 km/h, Krásno nad Kysucou - Čadca zrejme bude bez tunela lebo financie, trať cez Štrbu s 11 km tunelov sa musí preprojektovať, nie je napojená poriadne do siete Nitra, do Prešova sa prestupuje v Kysaku, uzly BA a ZA nie sú poriešené, v Košiciach sú niektoré nástupištia ako po bombardovaní, stanice v niektorých mestách zostali v 70. rokoch minulého storočia, regionálky sa rozpadajú... Čo i len snívať o tom, že raz niekedy ŽSR zainvestuje do prepojenia BB-RK-Poľsko je riadne sci-fi. Podľa mňa takýto projekt najbližších 50 rokov nehrozí, keďže nemá ho kto zafinancovať.
Čo sa týka napojenia Oravy, oveľa viac sa mi páči varianta ZA - Orava. Myslím si, že by to aj korešpondovalo s nárokmi obyvateľov, keďže do ZA už cestuje celkom dosť ľudí za prácou a školami napríklad z Turca. Na Oravu je to vlakmi teraz nereálne, keď asi polhodinu ideš do Kraľovian, čakáš na prestup a potom 2 hodiny do Trstenej. Ale ani tento projekt zrejme nehrozí, tak ako rada ďalších.
Plne schvaľujem spojenie KE - PO - Krakov, lenže ani to nie je pre ŽSR nejak zaujímavá trať. ŽSR sa budú bavkať na severnom koridore, niečo postupne na juhu a budeme radi, ak niečo kvapne na nejakú regionálku.
K diaľnici.
Ja osobne nechápem, prečo BB lobuje za tento projekt, ak by mal záujem o rozvoj celého kraja.
Spájať RK a BB kvôli turizmu. O tom mám pochybnosti, či ten turizmus nám to vráti aspoň o 20 rokov.
Papier znesie toho veľa. Tak aj predĺženie R1 sa tam bude pretŕčať ešte roky. Jedine žeby prešlo nejaké PPP. Medzitým bude pomocou D1 spojený Turiec a Liptov a vari sa postaví aj niečo z R3 na Turci a dá dokopy cesta 1. triedy. Možno už budú aj úseky, za ktoré by mal BB kraj v svojom záujme lobovať najviac, teda úseky na R2, menovite Kriváň - Mýtna - Lovinobaňa, spojenie Oždian a Figy v polprofile a Soroška.
Viac by som uveril, keby si argumentoval, že v Svrčinovec - Skalité je aj BA - Krakov.
Osobne považujem RK - BB za nereálny a zbytočný projekt. Dôvody: cena, nič moc intenzity, blízka efektívnejšia náhrada v podobe RC cez Turiec. BB nech rieši veci, čo by ich mali najviac trápiť. V prípade kraja mnou spomínané úseky. Nie nejaké lokálne veci skryté za metropoly