Moderátor: Moderátori
praveze je to tak ze cim viacej prostriedkov na ppp dialnici vyberies tym mensie priame splacanie z rozpoctu
i15 napísal:praveze je to tak ze cim viacej prostriedkov na ppp dialnici vyberies tym mensie priame splacanie z rozpoctu
to isté možno povedať o úsekoch stavaných za eurofondy. neplatíme mýto za km a poplatky nevyberá koncsesionár. preto je úplne jedno, či z PPP postavíme 2+2 Sorošku, alebo R7 BA-Šamorín v diétnych parametroch
Pri Pr1bine treba hlavne pripomenut, ze bola pripravena a na vrchu zasobniku pre eurofondy. Cize z nasich dani by sa platilo len 15% normalne vysutazenej ceny (a naviac by tam nebol ten nesuvisiaci, predrazeny, a politicky nalepeny obchvat BB). Cize proti tomu ju cez PPP preplacame minimalne 100-nasobne, a to doslova. Zvalovat sa to ale moze len a len na politikov, ktori za uplatky radsej nechali prepadnu eurofondy a Pr1binu nechali 100-nasobne predrazenu stavat na 30-rocnu uzeru.
eric987 napísal:Toto sa objavilo na ceskom fore v teme monitoring tisku => svet, avsak bez citacie. Pocul niekto nieco o tom blizsie ?Slovensko postaví 120 km R2 a R4 formou PPP
Pre vládu je prioritné pokračovať vo výstavbe rýchlociest R2 a R4. Podľa ministerstva dopravy sa postaví 30 km na R2 v polprofile a 75 km v plnom profile. Okrem toho sa postaví aj 15 km plného profilu na R4. Nové diaľnice tak pribudnú v regiónoch, na ktoré nezostávajú eurofondy, teda napríklad Horná Nitra či problematické okresy s vysokou nezamestnanosťou medzi Zvolenom a Košicami. Stavebné náklady sa odhadujú na 1,9 miliardy eur bez DPH, čiže pri súčasných skúsenostiach na obchvate Bratislavy vláda očakáva konečnú cenu pri 30 ročnej koncesii s výstavbou 3 roky na ročnej splátke maximálne 114 miliónov eur, čo ešte Ministerstvo financí pokladá za akceptovateľné zaťaženie. Ministerstvo dopravy plánuje výstavbu R2 so začiatkom výstavby v roku 2018, pri R4 v roku 2019. Verejná medzinárodná súťaž na výber poradcu sa má spustiť začiatkom roku 2017 a samotná súťaž na zhotoviteľa v druhom kvartáli 2017. Ministerstvo financí počíta s nákladmi vo výške 270 miliónov eur na dokončenie potrebných dokumentov a na majetkoprávne vysporiadanie pozemkov. Podrobná tlačová konferencia sa uskutoční v stredu 13.7. pod záštitou Slovenského zväzu stavebných podnikateľov.
Zdroj http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5462
Podla vsetkeho pojde o R4 PO-zapad - Kapusany a R2 D1-Ruskovce + Krivan - Ozdany plny profil a Ozdany - Figa 1/2 profil.
Hm, tak to je potom naozaj jedno či sú tam intenzity 100tis. alebo tisíc.. Myslel som že je to poctivá PPP, tak ako v zahraničí.
Beriem teda späť to čo som písal o intenzitách a ich atraktívnosti pre PPP.
aquila napísal:stale je tam IRR a ta pri nizkych intenzitach skratka nevychadza. vid PPP RK BB. to proste nikdy nevyjde feasible. aj tunel na D4 pod karpatami ma problem.
Tento úsek je posledný poriadny na PPP v 50 tich kilometroch alebo by sa mohla doň zarátať aj Korbelka. Výhoda PPP projektov je hlavne v know how firiem, čo to stavajú. V profesionalite záväzku a rýchlosti výstavby, kvalite. Podľa posledných tendrov v konečnom dôsledku niesú drahšie. Čo podpíšu to by mali s minimálnou toleranciou dodržať. Ako sa babre štát s HU-IV je totálne na smiech. A s prípravou Tu-Hu detto. Poloprofilové úseky R2, R3, R4 niesú vôbec vhodné na PPP.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.