Čavo napísal:Jarda Retarda napísal:Riešilo sa tu, že na to najbližších pár rokov nebudú peniaze. Zaujímalo by ma, či niekto niekto niekedy vo vláde uvažoval nad tým, že keď sú diaľnice priorita, žeby sme peniaze z výberu mýta účelovo viazali na výstavbu D a R. Pokiaľ by sme to tak urobili, tak ročný výber mýta je cca 200mil. EUR. Čiže do konca roka 2020 by to od roku 2017 mohlo byť až 600mil. EUR a za to už sa dajú postaviť celkom pekné kilometre, napr. aj obchvat PO R4. možno by ale rozumnejšie využiť peniaze na PPP. Ak ročná splátka obchvatu BA je 68mil. EUR (za cca 40km diaľnice), potom ostáva ešte 132 mil. EUR a to by mohlo byť až 80km nových ciest, samozrejme podľa náročnosti úseku.
A splátku za Pr1binu si nechal kde?
Romýšlal som, že to spomeniem, ale nevedel som, koľko to je a nechcelo sa mi to hľadať. A bolo to pred spustením mýta, tak snáď mali zdroje premyslené
Ale jasné, malo by sa to tam zahrnúť, potom je to samozrejme menej km. Podľa mna tento úsek (alebo ak je nejaký viac potrebný) je vhodný kandidát na tieto peniaze. To by mala ukázať analýza MD.
ecce napísal:Je to, ako keby si si povedal, ze kazdu majovu vyplatu pouzijes na dovolenku a nic ine. Mozes, ale potom si v ostatnych 11 mesiacoch musis usetrit, aby si mal v maji co jest.
Lenže štát nemá len jednu výplatu, ale rôzne príjmy. Jeden z nich môže ísť kľudne na cesty. A jasné že keď už všetky dôležité cesty budú, poďme riešiť ostatnú infraštruktúru.
Vlados napísal:Na aký účel by sa mala správne používať cestná daň, spotrebná daň z PHM a prípadne aj daň z liehu a tabaku?
Cestná daň napr. pre SSC, alebo pre kraje na ich cesty. A spotrebné dane úprimne neviem - samozrejme všade sa to takto robiť nedá, treba mať aj istú voľnosť pri plánovaní. Ale keď sú cesty priorita, je fajn mať nejakú istotu v peniazoch aj z vlastných zdrojov, nie len z EU.. Ale toto je už na iné vlákno