V podstate na 200 km/h, aj keď pozerám, že v tlačovej správe spomínajú 160-tku.
Požaduje sa zlúčené vyhotovenie DUR a DSZ so zabezpečením protokolu o vykonaní štátnej expertízy, vyhotovenie DSPRS, zabezpečenie stavebných povolení, IČ a majetkoprávneho vysporiadania a realizácia podľa požiadaviek Objednávateľa.
Úspešný uchádzač zvolá konferenčné záverečné prerokovanie daného stupňa PD, kde sa prerokujú so zástupcami odborných zložiek ŽSR jednotlivé pripomienky. Prerokovaná PD bude predložená na schválenie odboru expertízy GR ŽSR.
Parametre:
1) úprava staníc :
- užitočná dĺžka staničných koľají 750 m;
- dve priebežné koľaje bez nástupíšť (mimo ŽST Kúty),
- prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím a osoby so zníženou pohyblivosťou,
- dĺžka nástupíšť železničných staníc 400 m a to v dopravných bodoch s pravidelným zastavovaním rýchlikov, 250m pre osobné vlaky
2)optimalizácia počtu koľají a výhybiek v staniciach
3)zrušiť všetky úrovňové križovania, súčasťou stavby bude vybudovanie mimoúrovňových križovaní formou nadjazdov alebo podjazdov. Preto požadujeme návrh nových železničných mostov, rekonštrukcií, prestavieb jestvujúcich železničných mostných objektov
4)obnova trakčného systému na rýchlosť do 200 km/h
atď.
Na každom zhlaví železničných staníc ako aj v novozriaďovaných výhybniach bude umiestnená rýchla koľajová spojka pre V=100 km/h. V dlhých dvojkoľajných medzistaničných úsekoch bude v súvislosti so zabezpečením výlukovej činnosti zriadiť výhybne z dvoch rýchlych protismerných koľajových prepojení pre v=100 km/h.
Napájanie trakčných vedení - 25kV/50Hz v celom rozsahu bude realizovaná rekonštrukcia existujúcich napájacích a spínacích staníc. Pre zvýšenie bezpečnosti prevádzky na dráhe bude vybudovaná nová trakčná napájacia stanica Kúty. Zrealizuje sa rekonštrukcia existujúcich spínacích staníc, úpravy na dispečerských centrách (ďalej len RSE) a zaistenie prenosu informácií medzi napájacími stanicami a RSE.
V modernizovanom úseku železničnej trate DNV – Malacky; Kúty( mimo) – št.hr. SR/ČR sa nachádza 11 priecestí, ktoré požadujeme nahradiť mimoúrovňovým krížením (nadjazd/podjazd) alebo budú zrušené bez náhrady.
Vzhľadom k požiadavke zrušiť všetky úrovňové križovania, bude súčasťou stavby vybudovanie mimoúrovňových križovaní formou nadjazdov alebo podjazdov.
1) Kúty - hranica SR/ČR:
V danom úseku sa nachádzajú tri železničné mosty.
Dva kratšie sú oceľové priehradové dvojkoľajné mosty, ktoré z hľadiska požadovanej priestorovej prechodnosti je potrebné prestavať.
Most v km 74,386 tvoria tri oceľové priehradové jednokoľajné konštrukcie a 8 predpolí polí. Stav mosta pre koľ. č.1 je v revíznych správach hodnotený ako „vyhovujúci“. Most pre koľ. č.2 je už v nevyhovujúcom stave. Prestavba bude realizovaná u oboch mostov.
V tomto úseku bude pre mimoúrovňový prechod na nástupištia vybudovaný podchod pre cestujúcich na zastávke Brodské.
2) DNV - Kúty:
V danom úseku sa nachádza 11 železničných mostov s maximálnou dĺžkou 20,10m. Nosná konštrukcia mostov je prevažne oceľovo-betónová doska. Osem mostov bude ponechaných a urobí sa na nich stavebná úprava. Tri mosty budú prestavané.
Štyri železničné priecestia budú v tomto úseku nahradené nadjazdmi a dve priecestia v tomto úseku budú nahradené podjazdmi s vybudovaním nových železničných mostov.
V dvoch staniciach budú vybudované podchody pre cestujúcich. Bezbariérový prístup na nástupištia bude zabezpečený pomocou výťahov.
Stanice:
- dostatočný počet a užitočná dĺžka dopravných koľají pre vlaky nákladnej dopravy – ŽST Zohor,
- v ostatných staniciach aspoň jedna dopravná koľaj bez nástupištnej hrany pre vlaky nákladnej dopravy,
- na zastávkach s vyššou frekvenciou cestujúcich sa budú riešiť objekty pre predaj cestovných lístkov a iné komerčné aktivity, čakacie priestory a sociálne zázemie, kamerové systémy,
- zastrešenia nástupíšť železničných staníc - na ostrovných nástupištiach dĺžky 250m, zastrešenia o dĺžke 80m riešené oceľovou nosnou konštrukciou, so stredovým radom nosných stĺpov a zastrešením so spádom k stredovej osi zastrešenia,
- výťahy z podchodov na nástupištia – sa budú realizovať s prihliadnutím na antivandal prevedenie,
- nákladné rampy - bočné a čelné rampy budovať a rekonštruovať v zmysle požiadaviek modernizácie a požiadaviek Ministerstva obrany SR,
- na každom zhlaví a vo všetkých výhybniach dve koľajové spojky,
Výhybňa Nový Háj
V novo budovanej výhybní Malý Háj v žkm 6,352 sa navrhujú koľajová spojka, 4 výhybky a rýchlosť v koľajových spojkách 100 km/h.
Rýchlosť:
A) Traťový úsek št. hr. ČR/SR – Kúty (mimo) sžkm 74,900 - 68,090:
sžkm 68,090 - 69,231 Vmax=100km/h,
sžkm 69,231 - 74,900 Vmax=160km/h.
B) Traťový úsek Malacky – Devínska Nová Ves (mimo) sžkm 25,670 – 1,384:
sžkm 1,384 - 5,860 Vmax=160km/h,
sžkm 5,860 - 25,670 Vmax=200km/h.
Navrhované výnimky, kde sa rýchlosť 200 km/h nevyužije:
1) úsek Kúty - hranica SR/ČR:
A)v prvom a druhom oblúku za ŽST Kúty od km 68,090 do km 69,213 optimalizácia trate na V=100 km/h a to úpravou prevýšenia predmetných oblúkov p≤120 mm a zvýšením ich nedostatku prevýšenia 100< I ≤ 120 mm,
B)nadväzne od km 69,213 po št. hranicu SR/ČR je navrhnutá úprava parametrov oblúkov pre V=160 km/h,
C) trasovanie kopíruje pôvodnú trať s miestnymi odsunmi koľají do 3 m v úsekoch s potrebou zväčšenia polomeru pôvodných oblúkov na hodnotu min. 1400 m,
D)sklonové pomery kopírujú existujúce parametre trate a v zásade sa nemenia, sú upravené tak, aby sa napojili do požadovanej úrovne mosta nad riekou Morava. Maximálny navrhovaný sklon je 7 ‰.
Návrh úpravy parametrov oblúkov na rýchlosť 200 km/h DNV - Malacky:
A) v oblúku na kútskom zhlaví ŽST Malacky sžkm 24,973 do sžkm 25,493 je navrhnutá zmena polomeru oblúka z 950 na 2 400 m. V tomto mieste trať je odsun koľaje do 3,0 m,
B) v oblúku v sžkm 21,355 do sžkm 21,045 s polomerom r= 2 000 m je navrhnutá zmena polomeru oblúka na r= 2600 m s max. odsunom koľaje do 1,0 m,
C) v oblúku od sžkm 10,444 do 10,006 je v koľ. č.1 oblúk s polomerom r= 1700 m ,resp. s polomerom r= 1414,1m je navrhnutá zmena polomeru na r= 2200 m, čo si vyžiada odsun koľaje cca 2,5 m dovnútra oblúka,
D) v oblúku od sžkm 5,866 do 4,966 v s polomerom r= 1504,1m (preložka oblúka realizovaná v roku 2014) sú navrhnuté parametre oblúka na V= 160 km/h s prevýšením koľaje p= 111 mm a s nedostatkom prevýšenia I= 90 mm. Pri takýchto parametroch oblúka ostáva koľaj v svojej pôvodnej osi a nie je potrebná prestavba oporného múra a mostného objektu,
E) v oblúku od sžkm 3,563 do sžkm 3,222 je navrhnutá zmena polomeru oblúka z r= 1350m na polomer r= 2200m s odsunom koľaje do 3,0 m. Parametre oblúka sú navrhnuté pre V= 160 km/h a výhľadovým zvýšením rýchlosti na V= 200 km/h úpravou iba prevýšenia oblúka,
F) v oblúku pred ŽST Devínska Nová Ves od sžkm 2,055 do sžkm 1,679 je navrhnutá zmena polomeru oblúka z r= 1054,1 m na r= 1504,1 m s odsunom oblúka do 3,0 m pre V= 160 km/h. Odsun tohto oblúka si vyžiada prestavbu oporného múra násypového kužeľa pod mostom na vlečkovej koľaji do vlečky Volkswagen,
G) sklonové pomery kopírujú v prevažnej miere existujúce parametre trate a v zásade sa ani v upravovaných oblúkoch nemenia.