Moderátor: Moderátori
DrX napísal:..Praveze v PO sa moze stavat vychodny bochvat po rovine, kludne aj v 8-pruhu, a bude to za lacny peniaz...
BoroZA napísal:Hlavne, že na rozdávanie učiteľom/sestrám/lekárom by bolo, ale na dôležitých úsekoch diaľnic budeme šetriť, aby sme im mohli každý rok pridať, však. Intenzity dnes sú jedna vec, no uvažovať plocho a bez strednedobého výhľadu je smutné - stavať v treťom najväčšom meste polprofil, v náročnom teréne, pri dnešnej migrácií obyvateľstva za prácou (okresy Svidník a Stropkov sú typickým príkladom), a v trase medzinárodného koridoru, ktorý na poľskej strane pokračujúcej R4 nadobúda čoraz väčšiu strednedobú dôležitosť, je úplne nelogický a pre normálne zmýšľajúcich ľudí až absurdný krok.
Porovnávať ČR s ich prístupom k budovaniu diaľnic, to je naozaj vhodný príklad. Keby si radšej okrem porovnávania neporovnateľného ponúkol iné obstojné riešenie severného obchvatu PO, ktoré nepoškodí ani životné prostredie, ani tranzit, ani miestnych obyvateľov...
Mimochodom, v TT som bol niekoľkokrát, a bez toho, aby som sa chcel niekoho dotknúť - TT je s prepáčením diera, cez ktorú nevedie žiadny medzinárodný koridor, ktorý by si vyžadoval plný profil. Porovnávať TT s PO je absurdné. A zase sme pri cestách na rovine, ktoré ti zrejme viac "voňajú".
DrX napísal:Ak existuje celoslovensky a medzinarodny zaujem, tak stat predsa nebude preplacat 10x dlhsi a narocnejsi nezmyselny naokolo-blizsie tunelovy variant len kvoli tomu, aby si niekto iny potom mastil kapsy na tych pozemkoch. Ked tam nejaky spekulant bude mat pozemok, tak prosim, obstavat to dialnicou a uvidime, ako dlho tam vydrzi byvat.
Re: R4 Prešov, severný obchvat
Odoslaťod Driver » 31. Dec 2010 13:24
Zase sa tu vedie trochu čudná debata,veď predsa dialnice a r-ky majú riešiť tranzit nie primarne dopravu v meste, ale to už bolo prejednané aj v pripade Nitry a r1 to iste plati aj v PO.Aj moj nazor je že NK a MK5 by v meste pomohli viacej ako obchvaty, na druhej strane bez obchvatu na D1 nebude dialnica suvisla.
Co sa týka obchvatu R4 je navrhnutý veľmi nevhodne, minimalne jeden tunel sa mohol vypustit,ale to uz je aj tak pase takze to nebudem riesit, je pravda ze trasa je uz dva roky presne vyznačena, aj som si ju celu prešiel, a niekde je teda teren velmi zložity. ked to bude aktualne možem dat nejake fotky trasy.
Dendik napísal:A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg
Hlavne, že na rozdávanie učiteľom/sestrám/lekárom by bolo, ale na dôležitých úsekoch diaľnic budeme šetriť, aby sme im mohli každý rok pridať, však. Intenzity dnes sú jedna vec, no uvažovať plocho a bez strednedobého výhľadu je smutné - stavať v treťom najväčšom meste polprofil, v náročnom teréne, pri dnešnej migrácií obyvateľstva za prácou (okresy Svidník a Stropkov sú typickým príkladom), a v trase medzinárodného koridoru, ktorý na poľskej strane pokračujúcej R4 nadobúda čoraz väčšiu strednedobú dôležitosť, je úplne nelogický a pre normálne zmýšľajúcich ľudí až absurdný krok.
Porovnávať ČR s ich prístupom k budovaniu diaľnic, to je naozaj vhodný príklad. Keby si radšej okrem porovnávania neporovnateľného ponúkol iné obstojné riešenie severného obchvatu PO, ktoré nepoškodí ani životné prostredie, ani tranzit, ani miestnych obyvateľov...
Mimochodom, v TT som bol niekoľkokrát, a bez toho, aby som sa chcel niekoho dotknúť - TT je s prepáčením diera, cez ktorú nevedie žiadny medzinárodný koridor, ktorý by si vyžadoval plný profil. Porovnávať TT s PO je absurdné. A zase sme pri cestách na rovine, ktoré ti zrejme viac "voňajú".
Dendik napísal:Ahojte som tu novy...
BoroZA napísal:Vlados, otázka nie je, či na to máme alebo nemáme - my na to máme, ale nechceme dať zarobiť veľkým stavebným firmám s pochybným vlastníckym pozadím.
BoroZA napísal:Choma je primátorom príliš krátko - vďaka skôr patrí blízkemu priateľovi premiéra a dlhoročnému županovi Blanárovi. Platy učiteľov a sestier už nie sú témou dňa, momentálne sú adekvátne náročnosti ich štúdia. A čo sa týka poľskej diaľnice - nedodržali dohodu, a preto sme ju ani my nedodržali (viď polprofil D3 Svrčinovec - Skalité). Momentálne sa tlačí na D3 kvôli regiónu Kysúc a kvôli českému spojeniu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.