od Brutus » 17. Mar 2017 09:08
Kolektory sú megalomanský a hlavne technický nezmysel a tento štát na ne nikdy mať peniaze nebude. Vznikli v čase developerského rozmachu pred krízou, keď všetci mali veľké oči a chceli budovať veľkú Bratislavu. Do UP BSK sa dali po kríze preto, aby vznikla územná rezerva, čo ak niekedy o desiatky rokov bude potrebné v okolí diaľnice stavať nejakú infraštruktúru, aby bol priestor. Územný plán definuje funkčné využitie územia a nie povinnosť niečo postaviť.
Chcem vidieť krajinu v EU, kde sa regionálna doprava rieši akýmsi jednosmerným hybridom akože diaľnice a regionálnej cesty. Stačí sa pozrieť na okolie Viedne a južnú diaľnicu A2 smer Wiener Neustadt. Je to husto urbanizované územie a stačí im tam 8-pruhová diaľnica s prípojkami na diaľnicu cca každých 2,5 km.
Dopravu z Vajnor odvedie hlavne križovatka ČV, ktorá bude napájať cestu 1082 od ČV na D4. Po D4 sa bude dať dostať buď do Rače alebo na Rakúsko a Maďarsko alebo zísť na D1 a Zlaté piesky. Ak sa samozrejme kvôli OZ a ich odvolaniam vôbec dožijeme jej realizácie.
Hra o kolektory je samozrejme o niečom inom – ide najmä o napojenie Triblavinskej cesty na D1, ktorú reálne obyvatelia nepotrebujú, lebo budú mať luxusné napojenie na D4 križovatkou ČV a na D1 križovatkou Triblavina (aj BSK by mohlo konečne v oblasti ciest už začať niečo robiť).
Väčší osoh pre obyvateľov ČV ako jednosmerné napojenie na akýsi kolektor, by mal nový rozšírený most na Triblavinskej, aby obec nestratila napojenie do Ivanky a starú seneckú cestu 61. Aj lokálni developeri v okolí Triblavinskej cesty by mohli začať triezvejšie uvažovať a presadzovať reálnejšie napojenia Triblavinskej cesty na diaľnicu prostredníctvom spojovacích ciest k diaľničnej križovatke Triblavina. A štátu je úplne jedno, či tam nejaká cyperská firma blokuje 300 m2 pozemkom, jednoducho ich vyvlastní.
Čiže rozumné riešenia existujú, len treba vziať rozum do hrsti a nezneužívať situáciu politicky.
V hre je veľmi veľa:
OZ vsadilo do nej dopravný komfort všetkých obyvateľov Slovenska – hrá buď všetko alebo nič – buď pre obyvateľov nepotrebné napojenie Triblavinskej na nepotrebné kolektory alebo blokovanie celého obchvatu Bratislavy D4, rozšírenia D1 a križovatky Triblavina, ktorá mohla už tento rok čiastočne slúžiť verejnosti...