Moderátor: Moderátori
kaviarista napísal:Adoas,
Polsko je v niektorych ohladoch na cele V4. Neviem , preco vidis Polsko v tak ciernych farbach, ved rastie este rychlejsie ako Grecko
Branco napísal:Možno, Adoas. Poľsko dnes investuje najmä do obchvatov, rýchlostných komunikácií a opráv cestnej siete. Diaľnice, ktoré stavia, resp. plánuje stavať spomaľuje veľmi často dlhý proces administratívneho schvaľovania. Ak sa v tejto oblasti prijmú opatrenia, je možné, že sa celá výstavba urýchli, čerpanie EU fondov je totiž v pomere k celkovým investíciam do ciest a diaľníc pomerne vysoké. Uvidíme
ivansk napísal:mám dotaz na tých čo cestujú po poľsku, na mape vidím, že od Bielsko-Biala až po Varšavu je značená rýchlostná cesta, to je štvorprúdovka, alebo ako to tam vyzerá? potrebujem sa dostať cez poľsko hore až do estonska do Tallinu. vdaka za prípadné info.
Lenny napísal:Na silnici Bialsko-Biala - Varšava jsou umístěny semafory s přechody pro chodce, odbočení vlevo se realizuje přes protější pruhy. Z hlediska bezpečnosti je tato silnice nebezpečná.
Adoas napísal:Lenny napísal:Na silnici Bialsko-Biala - Varšava jsou umístěny semafory s přechody pro chodce, odbočení vlevo se realizuje přes protější pruhy. Z hlediska bezpečnosti je tato silnice nebezpečná.
Presne tak ako kazda ina cesta ktora nie je dialnicou ani rychlostnou cestou.
Branco napísal:Bielsko Biala-Varšava je kompletná štvorpruhová cesta, nie je to však rýchlostná komunikácia, t.j. napríklad niektoré križovatky nie sú mimoúrovňové. Celkove je v uspokojivom stave, t.j. jazdiť sa po nej dá aspoň 90 km/h. varšava ešte nemá severo-južný obchvat, preto vo Varšave je potrebné sledovať ynačenie na Bialystok. Perspektívne je rýchlostná komunikácia S8 Varšava-Bialystok plánovaná, s jej roysiahlejšou výstavbou /okrem už existujúceho úseku za Varšavou/ sa však ráta v rokoch 2008 - 2010. Je to vlastne prvý úsek Via Baltica.
Fotografie úseku Via Baltica /napr. Suwalki na poľskej strane/ sú na linke: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=7670452#post7670452
Po prejazde poľsko-litovskými hranicami Litva ukončila obchvat Miriampole, takže za hranicami môžeš opäť nabrať rýchlosť smerom na Tallin. Klikaciu mapu Via Baltica /úseky v Litve, Lotyšsku a Estónsku/ v angličtine s popisom trasy, čerpacími stanicami a turistickými informáciami nájdeš tu:
http://www.viabaltica.net/viabaltica/engl/indexanglb.html
Branco napísal:^ Adoas, odkazov na poľské diaľnice je skutočne veľa.
ivansk napísal:veľká vďaka Branco za odpoveď. kedže nie je rýchlostná a ani dialnica, tak sa tou 90kmh vliecť môžem aj maximálne, alebo tam je povolená aj vyššia rýchlosť? prechádza tá cesta aj normálne obcami?
devil napísal:Ano kedysi bola, ale v 2005 prebehla uprava planov dialnice (A3 a A8 ) sa zmenili na RC a niekoľko RC sa zrušilo napríklad S7 Rabka - hranica SR.
O tom nic neviem, ale je to spochybnitelne, lebo R3 z nasej strany nikto nezrusil...snad nejaky link k tomu
devil napísal:Johhan, nie je dolezite robit poradie SR-PR hranicnych prechodov ale uvedomit si ze Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam. To mi asi tazko vyvratis. A tiez ze Skalite sa tazko dostane do 1. desiatky najfrekventovanejsich prechodov.Skalité má význam pre trasu SK, AT, HU a YU
Pre H a YU
devil napísal: ... Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam.
johhan napísal:Jozef, ak sa bude stavať východný obchvat ZA v trase D3 tak to budú vyhodené peniaze. Je to o tom že ked sa rozhodlo o D1 v považskom variante tak sa ešte rozhodovalo o D3 ( D18 ) či západ či východ. Zvolil sa západný variant aj za cenu dodatočne výstavby privádzača strážov a ZA ľavobežnej ( v terajšej 4 pruhovej verzii ). Pri východnom variante tieto dodatočne stavby neboli nutné ale musela by sa budovať D3 rovno. Teda sa uprednostnilo na začiatku lacnejšie riešenie - ktoré bude na konci o kus drahšie - lebo ten východný obchvat ZA sa bude musieť postaviť
johhan napísal:mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ... tiež tak okolo roku 2020-25. Tiež budú napojený najskôr na slovenskú D2 a R4 a potom daleko až na R3.
Branco napísal:Ivansk, pokiaľ mám informácie deväťdesiatka je maximálne povolená Bielsko-Biala-Varšava a to na drvivej väčšine celej trasy. A áno, štvorpruh S1 prechádza napr. Czenstochovou /hoci tých obcí na celej trase skutpčne nie je veľa), pripomína mi to trochu prejazd Olomoucom pred spojazdnením rýchlocestného obchvatu.
Taktiež prestali stavať dialnicu na CZ - postavia S1 a to bude musieť stačiť na pár rokov s dialnicou sa ponádľať na ČR nebudú. Ponáhľajú sa do Nemecka a na Varšavu.
Trasa z PL do HU sa teraz zbytočne prechádza cez CZ
To poradie je poradie poliakov vo vzťahu k Slovensku - to som si ja nevymyslel to sa oni rozhodli mimochodom maďari sa s M2 na Zvolen moc neponáhľajú ... tiež tak okolo roku 2020-25.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.