Moderátor: Moderátori
milan_KM napísal:Vlados napísal:milan_KM napísal:Že 1-2-3 roky. Tak teraz si sa zhovadil na ntu. Samotná NDS odhaduje časovú os na asi 11 rokov. V akom štádiu je rozpracované rozšírenie a obchvaty na I/11? Jaj v žiadnom. Teda 10+ rokov. Čo s vykúpenými pozemkami pod D3? Asi NDS kúpi traktory a bude sadiť zemiaky.
Bože ľudia tliachate tu nezmysly, ktoré absolútne ignorujú skutočnú a aktuálnu realitu.
Všetci by sme boli radi za takéto riešenie I/11ky lebo by bolo o čosi lacnejšie a rýchlejšie, ale toto bolo vecou 90tych rokov preboha. TERAZ je tu problém, ktorý chcú ľudia riešiť. Ale nie my ideme staviať D pre 6k OA. Gratulujem
Ako si prišiel na 10+ rokov? Preložku potrebuje pre Poviná, na zvyšku by sa rozšírila cesta v existujúcej trase. Nebolo by to o čosi ale hodne lacnejšie, ale vy nechcete nejaké riešenie ale LEN drahé riešenie. Smutné... nakoľko nie sú voľné peniaze a ani tak skoro sa situácia nezmení tak možno sa riešenia ani nedožijete.
10+ rokov pre všetky stupne dokumentácie, či hádam netreba technickú štúdiu, alebo hlukové normy neplatia pre cesty I. triedy, či pod ne netreba vykupovať pozemky?
Preložku potrebuje Povina a tiež úsek Oščadnica - Svrčinovec by bol v rovnakej trase ako teraz. Alebo chceš zbúrať pol Čadce?
Požiadavka na separátnu výstavbu privádzača, či výjdenie v ústrety NDS keď prišla "zlacňovať" úsek, alebo, že tu nik nepožadoval úseky na Skalitom a v Strážove? To sú drahé riešenia? Prečo vedome klameš a zavádzaš po desiatkach strán vysvetlení a príspevkov, ktoré tu pridávajú ľudia z danej oblasti?
Takže mi chceš povedať, že by bolo lepšie, keby peniaze EU na tie dva síce nepotrebné ale bohužiaľ pripravené úseky, prepadli? Menuj mi alternatívne úseky, ktoré sa mohli dať do výstavby aby sa tie peniaze vyčerpali!
Zavádzate tu, vedome klamete a naozaj ma trápi ako musím nielen ja tieto vaše lži o zlých Kysučanoch stále vyvracať.
A záverom už len poznámka k významu urýchleného budovania RC na juhu - mám pocit, že vláda svojimi krokmi dáva jasne najavo, že z dlhodobého hľadiska sa nepočíta s oživením priemyslu a zamestnanosti v južných regiónoch, preto prišli so sociálnymi balíčkami a budú prispievať ľuďom na presťahovanie do priemyselnejších častí SR. Jednoducho juh slovenska investorov nepriláka, ani keby mal šesťprúdovky do každej dediny.
BoroZA napísal:Ľudia, treba si uvedomiť, že je rok 2017, nie rok 1990, aby sa dali určité veci ešte ovplyvniť... Trasy sú už vytýčené a niektoré úseky diaľnic a RC už postavené/rozostavané, takže teraz niečo koncepčne meniť by bolo prejavom nesystematickosti a to nehovorím o už vyhodených miliónoch na prípravu a technické záležitosti. Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou. Veď stačí si pozrieť definície týchto infraštruktúrnych stavieb:
Jednoducho povedané, diaľnica sa plánovala severom Slovenska, keďže severná časť (os NM-TN-PU-PB-ZA-MT-RK-LM-PP-PO)...
aquila napísal:co je na tom loz preboha ? 240 mio uro stoji cadca bukov - svrcinovec a dalsich vyse 100 mio stal usek oscadnica - bukov
aquila napísal:dokopy 11 km usek od oscadnice po svrcinovec stoji skoro 340 mio euro . A to stale v polprofile
Vlados napísal:Ako sa menili trasy po 1992 tak sa môžu meniť aj po 2017. Ak bude možné zmenou ušetriť desiatky až stovky milión tak argument o vyhodených miliónoch nie je relevatný.
Ďaleko významnejší medzinárodný koridor S-J vedie cez Moravu, čiže nie je nutné budovať dva.
Vlados napísal: Možno za tých spomínaných 50r sa niečo naškrabe aj dokončenie Kysuckej magistrály
• Na Slovensku (územne) pred sto rokmi všade prevládalo poľnohospodárstvo, i na Kysuciach.Milan napísal:••• V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu. Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny. •••
Vlados napísal: kdekoľkovek nech skape pes len aby sa na Kysuciach stavalo hneď a všetko.
Diaľnica = cestná komunikácia na dopravné spojenie medzi dôležitými centrami štátneho a medzinárodného významu, smerovo rozdelená, s obmedzeným prístupom, s obmedzeným pripojením, vyhradená na premávku motorových vozidiel s určenou povolenou rýchlosťou podľa osobitného predpisu; jej križovanie a križovatky s ostatnými komunikáciami sú len mimoúrovňové
Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou.
Ťažko im vysvetlíš, že pri danej premávke má úplne rovnaký efekt na zamestnanosť v regióne zrekonštruovaná cesta I. triedy ako diaľnica.
Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny.
Nebránilo to pracovať NDS na ďalších úsekoch. Presne. NDS. Kde tam vidíš VUD? Ja VUD vidím len pri podpore politických blábolov. Lebo sa Palčák tvári ako odborník. /Straník v skutočnosti/. Teda čisto mediálny orgán.
V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu.
Tak ako si vysvetľuješ, že sa zachoval priemyselný sever/Považie a podobne, kdežto banícky Gemer, kde všetko skrachovalo má 20% nezamestnanosť?
a presne preto mas medzi ceskom a polskom dialnicu aj RC v plnom profile na medzi slovenskom a polskom nie. kedze D3 priamo nadvazuje na D1 tak to vypoveda o medzinarodnom vyzname D1. trasu zachranuje prave prechod do ceska kde robia C24,5. tak este raz aky zmysel ma megalomania na D3
je vidiet ze si zvyknuty na siroke cesty na povazi a kysuciach, potom nepochopis ze toto sa neda normalne zrekonstrukovat iba odstranit a nanovo postavit. asi si este nevidel kompletnu rekonstrukciu cesty...kedze u vas sa stavaju len uplne nove. aj ked strhnu cele teleso vobec to neznamena ze zarovnaju teren cize nova cesta moze mat uplne rovnake vyskove vedenie akurat bude sirsia a moze sa veselo predbiehat cez plnu ciaru. preto tam treba nova prehladna cesta kde sa na vacsine da nakreslit prerusovana ciara.
ty absolutne nechapes ze velka lokalka zahlcuje cesty a tomu dialnice nepomozu. precitaj si citat vyssie co je dialnica a naco je. uz mame aj krajske mesta s dialnicami a je to v nich len horsie a horsie, dokonca okresne mesta sa spoliehali ako ich obchvaty odbremenia vid ZH a utreli hubu.
vravim, cisty socik. tazky priemysel vacsinou padol a funguje 'lahky' v halach ktore postavila ci zozoberu za par tyzdnov spolu so strojmi, len potrebuju dostat tovar material co ciela rychlo a bezpecne a funguje aj zaznavane polnohospodarstvo lebo normalny clovek chce mat na stole kvalitne potraviny a nie smejdy ktore by na zapade nepredali. na povazi sa vyrabali zbrane ktore sa dodavali spriaznenym krajinam, to ale nie je biznis pre 5 milionovu krajinu, tam su iny hraci a ine zaujmy.....
vyskoleny ludia....pozri si odvetvia kde su dobre zarobky....financny sektor cize najma mesta, a najma BA, potom energetika ktora je dost previazana so statom a IT, vsetko hlavne mesta a najma BA. ani jedno odvetvie nie je extra zavisle na cestach. priemysel, sluzby atd. dokonca polnohospodarstvo a spracovanie produktov kde su platy nizsie az mizerne su na cestach zavisle omnoho viac cize skor pre nizsie kvalifikacie. tak potom tvoj suvis ze cesty treba tam kde su vyskoleny ludia je hovadina a to som sa slusne vyjadril.
ze na severe sa zachovalo zopar zavodov ktore nie je az tak zavisle na cestach vid celulozka, chemicke zavody, dost ludi robi na zeleznici co je statna firma. ale ani tam to nie je slava. tam by ziadny tazky priemysel ani nemal byt, vsak vsade naokolo su narodne parky. pred par rokmi som bol v OFZ na orave, to bol skutocny tazky priemysel. hroza a des.
na povazi a okolo ZA je to vdaka dialnici a osobitne KIA a nadvazne zavody a nepriame multiplikacne efekty su mozno az destatisice ludia. mas odopoved.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.