Moderátor: Moderátori
Ike napísal:Čo si myslíte o rozšírení ustanovenia o povinnosti vozidiel dať prednosť vozidlu verejnej dopravy vychádzajúcemu zo zastávky a BUS pruhu ak dáva signál o zmene smeru jazdu na všetky jazdné pruhy. Z podstaty VOD, predovšetkým polohy zastávok, je jasné, že vodiči verejnej dopravy zbytočne nemenia jazdný pruh a idú v pravom. Deje sa to len v prípade ak vozidlo odbáča vľavo, obchádza prekážku alebo pomalší trolejbus.
§ 23 Zastavenie a státie
(5) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; vodič takéhoto vozidla pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.
Ike napísal:Namiesto jednej dodatkovej značky máme dve:
https://domov.sme.sk/c/20764919/ersek-u ... lery_84257
Nebolo by lepšie keby sme mali namiesto jednej dodatkovej značky mali jednu veľkú značku označujúcu obec?
Ike napísal:Pevný odstup od cyklistov je hlúposť, ktorá sa nedá nijakým spôsobom odsledovať. Nemám v očiach meter. Skôr by som to videl na paušálne správanie k cyklistom, t. j. vodič motorového vozidla musí byť špeciálne opatrení pri predchádzaní cyklistu
Apropo, čo máte proti žltým krížom. Nie je to americký vynález, sú aj v Európe. Nemusia byť všade, ale sú miesta, kde by sa hodili.
expwy napísal:Hank napísal:expwy, v inspiracii sa zhodneme, ty (nielen tu) presadzujes doslovne citacie. To je sakra rozdiel. Nie vsetko, co si moze dovolit hospodarska velmoc, si mozeme dovolit my.
Áno máš pravdu v 90% prípadoch to tak je. Robím tak, ale z jediného dôvodu: Nepopustiť uzdu ľudovej tvorivosti. My Slováci máme totiž tendenciu veci "zhorlepšovať". Systémom ešte toto tu pridáme, toto tu odoberieme vznikajú často-krát nevhodné ustanovenia a argumenty typu "Ale toto tu musí byť, aby vodič vedel..." apod. Je to taká moja bezpečnostná poistka, aby sme to nezhorlepšovali.
expwy napísal:A v tom je ten vtip, že ten brod ani nemajú v právnych predpisoch, lebo vlastne ani nemusia. Platia totiž všeobecné pravidlá pri prechádzaní cez cestu. Chodcovi nemusíš umožniť vstup na vozovku. Ak už na nej je, tak ho logicky nemôžeš ohroziť, tak ako aj pri odočovaní atď. Brod je v prípade svetelných signálov vyznačený len prerušovanou čiarou, ktorou sa chodcom vyznačuje miesto prechádzania.
Preto presadzujem nemecký systém, lebo je jednoduchý, blbuvzdorný a hlavne bezpečný. Takto nepotrebuješ vôbec riešiť nejaké špeciálne pravidlá pri priechode cez viacpruhové vozovky (o tom som ani nepočul) a o svetelných signáloch ani nehovorím. Svetelné signály rušia iba značky o prednosti v jazde, nie zebru. Mimochodom zelený signál Voľno nezbavuje vodiča dať prednosť chodcovi pri odbočovaní bez rozdielu či tam zebra je alebo nie. Tak načo tam vlastne je? A o priechode za križovatkou už ani nehovorím, tu je právne vákuum ako sviňa. Zelený signál Voľno totiž nesplnomocňuje vodiča prejsť bezhlavo križovatkou, iba mu hovorí že môže pokračovať v jazde za dodržania všeobecných pravidiel CP. Ak bude platiť prednosť na zebre, tak sa bude vzťahovať aj na toto miesto a vodiči by mali pred takýmto priechodom umožniť vojsť chodcom na vozovku. Tí budú pozerať ako bacil do lekárne, že čo ten vodič robí veď ja chodec mám červenú. Preto v riadených križovatkách je zebra logický nezmysel a robí len problémy. Áno dnes je to jedno, lebo tá zebra neznamená vôbec nič.
Ale veď na Slovensku tie brody v tisícoch stále existujú v neriadených križovatkách a nevyznačujú sa, čo v princípe okrem riadených križovatiek ani netreba.
Hank napísal:2. Tvoje oblubene svetove strany na exitoch. Nebudem to znova rozpisovat, ale ked chces, aby za pomlckou bolo vzdy slovo zacinajuce velkym pismenom, musis tam dat nejaky vlastny nazov, nie obycajne podstatne meno, ktore sa s velkym pismenom nepise. Na rozdiel od nemciny samozrejme. Slovensku, resp. v tomto pripade slovansku, gramatiku nezmenis. Zadar-zapad. Ljubana-sever. Novi Sad-sever.
racto napísal:Toto bolo strašne dôležite. Chvalabohu že sa tomu venuje taká pozornosť. Konečne konečneeeee. Ešte by tomu okrem samostatnej tlačovke mali robiť o polnoci ohňostroj. Uch konečne mam srdce na pravom mieste. .....
StVO napísal:Ak mám križovatku napr. Vrútky-Západ (to som si len vymyslel ako príklad), tak miestny názov križovatky je Západ a prefix Vrútky vymedzuje územnú platnosť daného miestneho názvu. Rovnako tak by som tú križovatku mohol nazvať napríklad Pri kameňolome, čo tiež nie je žiadny administratívny názov, ale v zmysle PSP sa stáva vlastným menom, preto ho uvádzame s veľkým písmenom. A v prípade rozlišujúceho dvojčlenného názvu ho uvedieme ako Vrútky-Pri kameňolome (nie Vrútky-pri kameňolome). Nie je rozdiel medzi názvom Západ, Pri Kameňolome alebo trebárs Solinky. Stále ide slovo alebo slovné spojenie, ktoré sa stáva vlastným menom v tom momente, keď pomenúva konkrétny objekt.
expwy napísal:Budimír je križovatka na privádzači s cestami I/20 a III/3339 nemá nič s diaľnicou D1. Uzol D1/privádzač je iná križovatka.
StVO napísal:racto napísal:Toto bolo strašne dôležite. Chvalabohu že sa tomu venuje taká pozornosť. Konečne konečneeeee. Ešte by tomu okrem samostatnej tlačovke mali robiť o polnoci ohňostroj. Uch konečne mam srdce na pravom mieste. .....
Presne si to vystihol. Dvojjazyčné tabule, tak na cestách ako na železnici, sú alfou a omegou agendy súčasného pána dopravného ministra. Všetko ostatné sú taľafatky.
StVO napísal:Niečo ako slovanská gramatika neexistuje. Zadar-zapad je jedna vec, Warszawa-Zachód druhá...
Ike napísal:- cudzí jazyk je dôležitý, hlavne na E-cestách, kde je vysoký podiel zahraničných vodičov. Na Slovensku absolútne chýba akákoľvek komunikácia s neslovenským vodičom. Žiadne "keep safety distance", žiadne "it is not shame to have a rest" a to nehovorím o nulovom (NULOVOM) využítí premenných značiek "keep right; attention fog; attention slippery road; no restrictions, have a nice journey" a podobne. NIČ. A v tomto sme čierna diera v Európe. Keď som písal na NDS, odpísali mi, že to nemôžu, že mám sa obrátiť na mindop alebo minv, napísal som aj tam, odpísal mi len minv, že podľa zákona to nie je možné. wtf?
Hank napísal:
Hadam uz naposledy k tejto dolezitej problematike:
- neviem jak Zahreb, ale Zadar je bez medzier
https://www.google.sk/maps/@44.1902234, ... authuser=0
Hank napísal:K frei - pisal som o nevhodnosti doslovnych prekladov. Napisal som, ze na tej dodatkovej tabulke ma byt podla mna uvedene "Jazda cyklistov povolena"? Napisal som, ze Radverkehr frei je v takom vyzname, kory vyplyva z kontextu (je pod prikazovou znackou, ktora inym ako chodcom zakazuje pouzivat danu komunikaciu), pretoze frei ma viac vyznamov ako len proste "volno". Ci? Ale samozrejme mozeme okrem Cyklisti volno pod Cestickou pre cyklistov zacat pisat pod zakazy vjazdu Susedia volno (Anlieger frei) alebo Vozidla stavby volno (Baustellenfahrzeuge frei), prip. pod parkovacie znacky Obyvatelia volno (Bewohner frei). Bude to urcite jednoduchejasne a chudakom vodicom zrozumitelne na prvy pohlad. Ale potom sa necuduj, ak niekto niekde drbne Myto volno (Maut frei).
Hank napísal:K brodom - cize to chapem tak, ze sa moze. Ciary mozeme tahat hockde, aj pre priechodmi, tunelmi, zakrutami, na to su predsa vseobecne pravidla, aby sa nemuseli.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 36 hostí.