Pre tych "chudsich duchom", v normalnej krajine, v ktorej by sa stavala D1 vs R1+R2 pomerom penazi 60:40 by cely KE kraj (okrem SN) jazdil po R1+R2 a PO kraj (okrem HE) moze po D1. Tu sa predrbali miliardy na D1 a prebieha 30-rocna medialna masaz, ze Bratislava-Kosice je spojenie cez Zilinu a Presov, len aby sa napr okolo PO mohla premrhat miliarda na zbytocne tunely (zbytocne lebo pre spojenie vychod-zapad nie su nutne, nutne su len aby tunelari mohli tunelovat a presovcania mali v r 2040 dialnice do svojich garazi).
Áno súhlasím, miliardy sa predrbali a je mi z toho smutno (hlavne viď 10 rokov Smeru, ale myslím, že sú aj väčší kandidáti nakritiku hlavne na D3 + ZA).
Fakty:
PO - kraj má najviac obyvateľov, mesto má momentálne najhoršiu dopravu po BA
PO - jediný kraj nemá vlakové priame spojenie s BA (Kysak to je vždy potešenie pre Prešovčana)
D1 - lepšie mať jeden dokončený ťah ako 2 rozostavané
PO - obchvaty riešia aj smery pre Košičanov (Tatry, ZA, PL, Česko) + via Carpatia (to čo sa robí v PL na severe a v HU a v RO na juhu, bude mať o 3 - 4 roky ťažký dopad na mestá v trase R4)
KE - o 4 roky kompletný obchvat + prieťahy mestom už teraz (radi by sme toto v PO vymenili za R2 namiesto D1)
KE - v podstate sa môžte sťažovať len na to, že to budete mať do BA o cca 30 kilometrov ďalej než by to bolo po R2 (to by som veru bral)
KE - mesto síce 2,5 krát väčšie ako PO ale finančne tipujem 10 krát silnejšie (vyššie platy, lepšie služby a všetko čo s tým súvisí)
KE - letisko v dosahu MHD
- dalo by sa pokračovať, mám pocit, že jediná výhoda pre PO oproti KE bude, že to bude mať o 35km kratšie do Blavy na aute (vo vlaku je to naopak navyše s prestupom)