od jarino » 10. Jan 2020 14:21
Celkové náklady: cca 8,5 mil. eur
Doba realizácie: 44 mesiacov
Začiatok realizácie: 2020
I/18 Nižný Hrabovec – Petrovce nad Laborcom
Aktualizácia DSP je nevyhnutná z dôvodu štvorročného posunu prípravy stavby a z dôvodu optimalizácie trasy, ktorá bola navrhnutá ako jeden z variantov štúdie realizovateľnosti „I/18 a I/74 Lipníky –Ubľa“. Štúdia preukázala jeho ekonomickú a spoločenskú efektívnosť. Tento úsek je odporúčaný MF SR Útvarom hodnoty za peniaze na pokračovanie v príprave v subvariante, preto je nutná aktualizácia už vypracovanej DSP.
I/66 Veľká Lomnica – Huncovce
DSP, DP: Existujúca cesta už v súčasnosti nevyhovuje, rekonštrukciou sa nezvýši kapacita komunikácie. Riešením je vybudovanie obchvatu, ktorý sa napojí už na postavený úsek I/67 Poprad –Kežmarok. Tento variant podporuje aj štúdia realizovateľnosti I/67, I/66, I/77 Rožňava –Bardejovské Kúpele.
I/66 Huncovce – Kežmarok
DSP, DP:Existujúca cesta I/66 svojimi parametrami kapacitne nevyhovuje. V km 97,030 –97,040 v obci Huncovce je KNL. Na základe výsledkov ŠR I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské Kúpele je na danom úseku cesty odporúčaný obchvat mesta Kežmarok, ktorý bude pokračovaním obchvatu I/66 Veľká Lomnica – Huncovce.
I/68 Šarišské Michaľany – Prešov
DSP, DP:Súčasná cesta I/68 v úseku Šarišské Michaľany –Veľký Šariš –Prešov (Dúbrava), nevyhovuje svojimi smerovými, výškovými a šírkovými parametrami intenzite už súčasnej dopravy. V rámci ŠR Mníšek nad Popradom –Prešov (2016) bola vykonaný DIP, kde v sčítacom úseku za mestom Veľký Šariš bola nameraná intenzita RPDI 15 688 voz/24h.Zo záverov Štúdie realizovateľnosti I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov a jej odporúčaní je nevyhnutná prestavba súčasnej dvojprúdovej na štvorprúdovú komunikáciu.
I/79 Hriadky – Trebišov
DSZ, DÚR, Zámer EIA: Riešením obchvatu obcí Hriadky, Vojčice a mesta Trebišov sa odstráni niekoľko bodových závad na predmetnom úseku cesty. Vylúči sa úrovňové železničné priecestie cesty I. triedy a železničnej trate č. 192 Vranov nad Topľou –Trebišov. Z križovatkových prieskumov sa zistilo,že už v súčasnom stave nevyhovuje križovatka I/19-I/79. Vroku 2020 prestane kapacitne vyhovovať križovatka I/79 –III/3710 (Cukrovarská ul.) v Trebišove.
I/74 Snina – Kolonica
DSP, DP: Zosuvy ohrozujú premávku na ceste I/74, ako aj súbežnú železničnú trať Humenné –Stakčín. V dôsledku zosuvov bola už cesta I/74 aj železničná trať poškodené a tým bolo prerušené jediné možné spojenie medzi okresným mestom Snina a obcami smerom na východ za týmto miestom. Vzhľadom na geologický stav tohto územia je predpoklad, že dôjde v tomto úseku znova k zosuvom. V danom úseku cesta I/74 dvakrát križuje železničnú trať Humenné –Stakčín, má niekoľko bodových závad, nevyhovujúce technické parametre, ktoré sú zdrojom dopravných nehôd a je predpoklad, že ich počet s narastajúcim dopravným zaťažením bude stúpať.
I/61Most č. 061 –055, 056 Trenčín
DSZ, DSP, DP: Na most bola spracovaná„Komplexná diagnostika I/61 most č. 61-056,Trenčín“ vypracovaná firmou PONTEX, spol. s.r.o. z roku 2012. V závere diagnostiky sa odporúča riešiť -Variant 3 -Výmenu nosnej konštrukcie a opravu spodnej stavby. Zrealizovaním opravy v tomto rozsahu možno očakávať životnosť stavby 100 rokov.
I/18 Žilina–juhovýchod
DSP, DP: Predmetom je novostavba cesty I/18 v úseku od preložky cesty II/583 pri závode KIA Motors až po napojenie na jestvujúcu cestu I/18 v katastri obce Strečno na ľavom brehu Váhu. Súčasťou stavby je aj úprava jestvujúcej cesty I/18 v mieste napojenia až po rozhranie stavieb I/18 –Žilina –Juhovýchod a I/18 Strečno –Dubná Skala. Výsledkom Štúdie realizovateľnosti Žilina -Topoľčany bude opodstatnenosť alebo neopodstatnenosť stavby.
I/64 Žilina –Juhozápad
DSZ, DUR, Zámer EIA: Prepojenie radiál jestvujúceho komunikačného systému v danom riešenom území v rámci rozvoja nadradenej cestnej siete návrhom preložky cesty I/64 –obchvatom mesta juhozápadným smerom s napojením na cestu I/18,odklonenie, resp. odvedenie tranzitnej dopravy z vnútorných priestorov mesta Žilina.
Ciele projektov:
I/18 Nižný Hrabovec – Petrovce nad Laborcom
DSP: Hlavný cieľ tohto projektu predstavujú vstupy a výstupy prípravnej a projektovej dokumentácie, ktorá bude slúžiť na potrebný progres pri príprave samotnej preložky cesty I/18 a I/74. Zmyslom projektu je technické riešenie, čím bude umožnené realizovať projekt „I/18 Nižný Hrabovec –Petrovce nad Laborcom, preložka“, ktorý bude mať pozitívny vplyv na vývoj dopravy v území a zároveň zvýši bezpečnosť cestnej premávky. Cieľom projektu je splnenie všetkých právnych predpisov EÚ a SR pri príprave projektovej dokumentácie s prihliadnutím na efektívnosť a prevádzkyschopnosť riešenia.
I/66 Veľká Lomnica – Huncovce
DSP, DP: Hlavný cieľ tohto projektu je vypracovanie projektovej dokumentácie, ktorej technické riešenie zabezpečí zlepšenie komfortu dopravy, bezpečnostných parametrov cesty I. triedy, čo bude mať pozitívny vplyv na vývoj dopravy v území a zároveň zvýši bezpečnosť cestnej premávky. Štúdia realizovateľnosti I/67, I/66, I/77 Rožňava –Bardejovské Kúpele odporúča vybudovať obchvat, ktorý sa napojí na už postavený úsek stavby I/67 Poprad –Kežmarok, I. etapa.
I/66 Huncovce – Kežmarok
DSP, DP: Cieľom daného projektu je vypracovanie projektovej dokumentácie v stupni dokumentácia na stavebné povolenie a dokumentácie na ponuku, ktorá navrhne riešenie obchvatu tak, aby sa odstránila KNL a zlepšila bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
I/68 Šarišské Michaľany – Prešov
DSP, DP:Cieľom návrhu projektu je prestavba cesty na štvorprúdovú komunikáciu s výstavbou troch mimoúrovňových križovatiek. Navrhovaným riešením dôjde k zvýšeniu kapacity komunikácie, zlepšeniu plynulosti dopravy, bezpečnosti účastníkov cestnej prevádzky a životného prostredia. Predmetná stavba na svojom začiatku za obcou Šarišské Michaľany nadväzuje na pripravovanú stavbu I/68 Sabinov, preložka cesty následne pokračuje v koridore jestvujúcej cesty I/68 po jej ľavej strane, pričom komunikáciu opúšťa v mieste križovatky Gregorovce a v úseku za križovatkou Veľký Šariš na svojom konci v km 5,1 nadväzuje mimoúrovňovou križovatkou „Dúbrava“, ktorá je súčasťou stavby „R4 Prešov – severný obchvat.
I/79 Hriadky – Trebišov
DSZ, DÚR, Zámer EIA: Účelom projektu preložky cesty I/79 je odklon tranzitnej dopravy mimo obytnej zóny dotknutých obcí Hriadky, Vojčice, mestskej časti Milhostov na okraji mesta Trebišov. Výstavbou cesty sa zvýši kapacita, dopravný komfort a bezpečnosť premávky, minimalizujú sa negatívne účinky dopravy na obyvateľov a životné prostredie a zároveň bude preložka spĺňať podmienky pre predpokladaný nárast celkovej dopravy.Zo záverov štúdie realizovateľnosti I/79 Vranov nad Topľou –št. hranica SR/UA jednoznačne vyplynulo, že v danom úseku je potrebné riešiť preložku cesty mimo zastavané územie.
I/74 Snina – Kolonica
DSP, DP: Cieľom projektovej dokumentácie je navrhnutie preložky cesty I/74,ktorá je v súčasnosti vedená aktívnym zosuvným územím v údolí rieky Cirochy a odklonenie z pôvodnej trasy. Tým sa zlepší bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v danom území. Na základe pozitívnych výsledkov ekonomickej analýzy, podporenej výsledkami MCA analýzy a socioekonomických benefitov, štúdia realizovateľnosti I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa odporúča realizáciu daného projektu. Hlavným cieľom tohto projektu budú vstupy a výstupy prípravnej a projektovej dokumentácie, ktoré budú slúžiť na potrebný progres pri príprave jednotlivých stavieb.
I/61 Most č. 061 – 055, 056 Trenčín
DSZ, DSP, DP: Výmenou nosnej konštrukcie sa zlepší bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v danom území.
I/18 Žilina – juhovýchod
DSP, DP: Cieľom je zvýšenie výkonnosti dopravne zaťažených úsekov cesty I/18 v dotknutom území.
I/64 Žilina – Juhozápad
DSZ, DUR, Zámer EIA: Cieľom je navrhnúť trasu pre cestu I/64 v novej polohe v danom území, zodpovedajúcej požadovanej kategórii na základe dopravno–inžinierských podkladov, výhľadovej intenzity a zaťaženia cestnej siete automobilovou dopravou a na základe návrhu v zmysle platných predpisov a noriem. Trasa bude kopírovať koridor vymedzený ÚPN Mesta Žilina v širších vzťahoch.
Náklady:
I/18 Nižný Hrabovec – Petrovce nad Laborcom –aktualizácia DSP -> 200 tisíc eur
I/66 Veľká Lomnica – Huncovce – DSP, DP -> 1,5 mil. eur
I/66 Huncovce – Kežmarok – DSP, DP -> 1,5 mil. eur
I/68 Šarišské Michaľany – Prešov – DSP, DP -> 800 tisíc eur
I/79 Hriadky – Trebišov – Zámer EIA, DSZ, DÚR -> 380 tisíc eur
I/74 Snina – Kolonica – DSP, DP -> 730 tisíc eur
I/61 Most č. 061 –055, 056 Trenčín – DSZ, DSP, DP -> 800 tisíc eur
I/18 Žilina – Juhovýchod - DSP, DP -> 1,835 mil. eur
I/64 Žilina – Juhozápad - DSZ, DÚR, Zámer EIA -> 652 tisíc eur