Pozorovateľ napísal:Chyba je v tom, že sa o treťom pruhu len hovorilo a hovorí. Keď sa prestane hovoriť a začne stavať a kým sa aj postaví tretí pruh, čo dovtedy? Konštatovať zlý stav, alebo niečo praktické urobiť ? Ja veľmi dobre viem, že po spustení PSA sa stav zhorší a to si ešte nespomenul KIU. Načo máme železnice? Nestačí povedať, že tri pruhy pomôžu, treba niečo robiť kým tie tri pruhy budú. Máme predsa odborníkov, VŠ, výskumný ústav, dokonca aj ministerstvo dopravy
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
, snáď nečakajú na tretí pruh.
Nečakajú na tretí pruh, pretože kým sa začne stavať, tak potrebný by už bol stav 4+4 pruhy, čo súvisí napríklad s projektom Cepit a ďalšími ako aj s rozvojom v celej oblasti BA-PK-SC.
Riešenia samozrejme navrhované sú, ale sú len čiastkovými, respektíve dočasnými a medzi ne patrí aj dopravné obmedzenie jazdy pre kamióny len v prahom jazdnom pruhu, pričom sú rôzne návrhy od akej hmotnosti by to bolo.
Ďalšie riešenia sú na "starej seneckej ceste", respektíve na ceste SC-Sereď.
Na čo máme železnice sa pýtaš ? Nuž, najprv treba zmodernizovať aspoň po ZA, aby to malo efekt pre kamióny - a reálne zmodernizovať, lebo kým sa bude modernizovať, tak sa cestuje pomalšie.
Jednoducho úsek D1 BA-TT je strategický, pretože je to jediná viacpruhová cesta v smere na sever, juh aj východ SR od hlavného mesta SR, Bratislavy. V praktickom prevedení je to spojnica tak na D1 ako aj na R1. Keď už sme pri tomto, tak na križovatke D1/R1 dnes nevyhovujú ani jednotlivé pripájacie/smerové/odbáčacie vetvy/pruhy, majú nedostatočnú dĺžku, zlé klopenie zákrut atď.
Pozorovateľ, keď odborníci, ktorých si vymenoval píšu a hovoria vo svojich správach a názoroch už viac ako 10 rokov a posledné roky stále intenzívnejšie, že jediným komplexným riešením bude rozšírenie D1 BA-TT z 2+2 na min. 3+3 pruhy do r. 2010, čo pomôže potom aj ďalšej cestnej sieti v okolí tohto úseku a všetky vlády to ignorujú, tak nečakaj a nehádž vinu na odborníkov, že nemajú lepšie riešenia.
To rozšírenie nebude jednoduché, pretože prakticky všetky mosty, nadjazdy sa budú musieť zbúrať, alebo by to aj nebolo potrebné, ale pre ich vek, to už bude jednoduchšie a teda sa to odrazí na cene. Takisto tu bude potrebné stavať 24 hodín denne, lebo kritické hodnoty budú práve pri prestavbe tohto úseku, takže cena bude 10-20 mld. SKK (nie je cenová analýza komplexného riešenia), ale jednoducho budú také straty na ľudských životoch, materiálne škody pri dopravných nehodách, neskoré dodávky pre PSA a ďalšie firmy na Slovensku, že ročné straty pôjdu do miliárd SKK. Na vine budú len vlády SR, ktoré ignorujú dopravné závery zo stavu dopravnej infraštruktúry v SR, v tomto prípade, výkonnosť cestnej siete v SR, hospodársky rozvoj a diaľničná sieť a veľa ďalších.