Moderátor: Moderátori
pa3ck napísal:Okorec, trať 131 si do svojho rebríčka bral ako celok, avšak teraz som napočítal, že BA-Kvetoslavov jazdí 27 vlakov a BA-DS 25 (z toho 2 REX-y, ktoré nestoja v Kvetoslavove). Takže toto je reálne najvyťaženejšia neeletrifikovaná trať. A elektrifikácia je tu potrebná aj kvôli nutnosti zvyšovania kapacity (keďže poschodové motorové jednotky sa nevyrábajú) - aj keď druhá koľaj je zrejme dôležitejšia. Plus je tu aj intenzívna nákladná doprava (kontajnerové prekladisko v DS). Akurát treba vyriešiť, čo so spojmi BA-KN - či by jazdili na diesel celú trasu, alebo by bol prestup v DS.
A južné IC veľmi jazdiť cez NZ nemôže, kvôli úvrati v NZ. Aj keď je pravda, že pri nasadení elektrických jednotiek to nie je až taký problém, lepšie je viesť spoje skratkou zo Šurian na Palárikovo a NZ môžu mať prípoj v Šuranoch (napokon potrebujú iba spojenie na východ, keďže do BA majú EC linku).
devil napísal:ani pre mna nie je zaujimava debata južná trasa auto vs. južná trasa vlak. ten prestup tu bol pred par rokmi aspon v smere zapad-vychod (poobednajsi Ex Hron - R Gemeran) ten by som obnovil. Ex Hron totiz jazdi uz len rano.
co sa tyka zoznamu uprednostnil by som elektrifikaciu takeho "ramena" ktore kompletne pokryje co najviac vlakov t.j. bez vymeny rusna. ak vieme toto dosiahnut aj pre vlaky vyssej kategorie tak nie je o com. preto absolutna priorita banovce-humenne. potom trate s najvyssim potencialom ci poctom prepravenych cize do NR a DS. NR je jedine vacsie mesto ktore nema elektrifikaciu. teraz hladam a nevidim elektrifikaciu v ramci rekonstrukcie trate do PD. to je podla mna skoda. co sa tyka zvolen-filakovo podla cp tam konci 13 os vlakov a dalsie 2 koncia v LC. to je 15 vlakov kde sa droty vyuziju naplno bez nutnosti preprahu.
DrX napísal:Nad železnicami. Z vecí, ktoré máme v súvislosti s nimi v pláne teraz, sa za 100-percentne zelené pokladajú len TENT-T koridory a elektrifikácia. Na základe predchádzajúcich informácií sme plánovali modernizáciu železničných tratí aj mimo TENT-T.
regiopanter napísal:tymto to zhaslo nadobro.
devil napísal:ani pre mna nie je zaujimava debata južná trasa auto vs. južná trasa vlak. ten prestup tu bol pred par rokmi aspon v smere zapad-vychod (poobednajsi Ex Hron - R Gemeran) ten by som obnovil. Ex Hron totiz jazdi uz len rano.
okorec napísal:
Oni tam pre prievidzskú trať niečo splietali o vlakoch na vodík ako pilotnom projekte. Tak asi preto tam elektrifikáciu nedávali. Osobne mi to dáva zmysel, ale nemám veľkú dôveru v to, že sa nájde dostatočná sila spustiť tak ambiciózny projekt.
a preco nie ? sice neviem ci do zaciatku alebo konca 2026 ale tak ci tak je to dost casu. to fakt nic neexistuje co by sa dalo pripravit do 2-3 rokov a za dalsie 2-3 roky postavit ??Čo sa týka fondu obnovy. Ak ma pamäť neklame, projekty majú byť hotové do roku 2026. To je dosť limitujúci faktor. Mimo trate do Humenného neviem o žiadnom projekte elektrifikácie, ktorý by mohol byť realizovateľný do tohto obdobia. Mimo toho rozpočet ŽSR asi neumožní dať v tomto roku väčší obnos peňazí na prípravu projektov.
devil napísal:a preco nie ? sice neviem ci do zaciatku alebo konca 2026 ale tak ci tak je to dost casu. to fakt nic neexistuje co by sa dalo pripravit do 2-3 rokov a za dalsie 2-3 roky postavit ??Čo sa týka fondu obnovy. Ak ma pamäť neklame, projekty majú byť hotové do roku 2026. To je dosť limitujúci faktor. Mimo trate do Humenného neviem o žiadnom projekte elektrifikácie, ktorý by mohol byť realizovateľný do tohto obdobia. Mimo toho rozpočet ŽSR asi neumožní dať v tomto roku väčší obnos peňazí na prípravu projektov.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.