od lostrail » 17. Dec 2021 16:06
Mam taku skusenost, ze odhadovany cas na Googli "predbehnem" o 10-15 minut na cca. 230km vtedy, ked idem priemerne o 20km/h viac ako MPR. Ergo, Google na zaklade mojich skusenosti pocita priemerku na urovni MPR podla GPS, cize napr. na dialnici tachometrovych 145 km/h.
Nie prave predpisovo som zvladol juznu trasu z magnezitky v Bociari na Trnavske Myto s asi 5 minutovou zastavkou vo Zvolene (ratam len dobu statia, nie zdrzania pri vjazde a vyjazde, ktore by som nemal pokracujuc stale priamo) presne za 4 hodiny. Ta trasa jednoznacne zmysel ma (hodne dlhe rovne useky po rovine, na ktorych pekne vidno a nemusia mat 4 pruhy, lebo sa da pekne predbiehat, pricom doprava najma pri Turni a na Soroske (tu by stacilo od Kosic trochu rozsirit, lebo ta cesta v stupani je tam dost nebezpecna) sa dost preriedila po dokonceni usekov D1 na vychode), aj ked svoje opodstatnenie ma aj suvisla dialnica severom (hlavne kvoli vyznamnym centram). Mala by existovat podobne kvalitna moznost vyuzit alternativnu trasu, ked na jednej z nich bude zle pocasie, ci nehody. Zeleznice tomuto terminu hovoria transverzala a prave juzny tah takou transverzalou je, aj ked na dlhych usekoch jednokolajny (analogia: polovicny profil), ci bez elektrifikacie.
Od Lucenca dalej fakt staci vyriesit par blbych klukatych usekov, zrusit ten nezmysel s obmedzenim 100 km/h pri polovicnych profiloch (hoci ho zvysit aj na 120 km/h, spravidla ti, ktori to obmedzenie dodrziavaju, ostatnych len brzdia) a luxus vybaveny.