Moderátor: Moderátori
Jaroslav Štemberk napísal:Viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27678#27678
Když se bude realizovat v létech 2007-10 investice ve výši 7,5 mld korun do zlepšení splavnosti Labe mezi Ústím n. L. a hranicí CZ/D, bude důležité, zda se o tyto prostředky podaří navýšit rozpočet SFDI, protože jinak by se musely "ušetřit" na dálnicích a železničních koridorech.
Lenny napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27678#27678
Když se bude realizovat v létech 2007-10 investice ve výši 7,5 mld korun do zlepšení splavnosti Labe mezi Ústím n. L. a hranicí CZ/D, bude důležité, zda se o tyto prostředky podaří navýšit rozpočet SFDI, protože jinak by se musely "ušetřit" na dálnicích a železničních koridorech.
K čemu to bude:?: Vedle vede zmodernizovaný železniční koridor a nově postavená dálnice. Za jak dlouho si myslí, že se jim těchto 7,5 mld Kč vrátí Na železnici je pořád místo pro nové nákl. vlaky.
Jaroslav Štemberk napísal:Lodní doprava je podstatně levnější než železniční. Pro komodity, které se přepravují ve velkých objemech, nepodléhají zkáze a nevyžadují dodávky "just in time", je to ideální způsob dopravy. Současný trend, kdy vlaky vozí komodity, které by měly vozit lodě a kamiony vozí komodity, které by měly vozit vlaky, by bylo dobé změnit.
Jaroslav Štemberk napísal:Lodní doprava je podstatně levnější než železniční. Pro komodity, které se přepravují ve velkých objemech, nepodléhají zkáze a nevyžadují dodávky "just in time", je to ideální způsob dopravy. Současný trend, kdy vlaky vozí komodity, které by měly vozit lodě a kamiony vozí komodity, které by měly vozit vlaky, by bylo dobé změnit.
Jaroslav Štemberk napísal:Dy napísal:
Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo
Mělo by to být někde těsně pod 4% HDP, což by ovšem znamenalo mj. neplnění kriterií pro přijetí Eura, kde je stanoveno nejvýše 3%.
Dy napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Dy napísal:
Keby bol schodok 119 mld. CZK, tak koľko % HDP by to bolo
Mělo by to být někde těsně pod 4% HDP, což by ovšem znamenalo mj. neplnění kriterií pro přijetí Eura, kde je stanoveno nejvýše 3%.
OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty.
Jaroslav Štemberk napísal:Problém je ale hlavně v tom, že takový schodek se plánuje při předpokladu poměrně slušného ekonomického růstu. Kdyby přišla stagnace, musely by se provádět drastické škrty.
Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty.
Lenny napísal:Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty.
Ani Keynesianská hospodářská politika nepřipouští v období hospodářského růstu deficit SR, pro ně je přípustný jen v období deprese.
Ale v tuto chvíli díky mandatorním výdajům nelze rozpočet sestavit jako vyrovnaný. Chce to škrty.
Lenny napísal:Dy napísal:OT: Je lepšie teraz mať schodky ako potom za schodky pokuty.
Ani Keynesianská hospodářská politika nepřipouští v období hospodářského růstu deficit SR, pro ně je přípustný jen v období deprese.
Ale v tuto chvíli díky mandatorním výdajům nelze rozpočet sestavit jako vyrovnaný. Chce to škrty.
Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.
Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.
CR by podla mna pomohli aj skrty v obrovskom rozpocte na ministerstvo socialnych veci, myslim ze ono zhltava pravidelne najvacsi podiel rozpoctu.
Lenny napísal:Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.
S připraveným rozpočtem se už toho moc nenadělá, zvláště v případě, kdy velkou část rozpočtu tvoří mandatorní výdaje a ty snížit beze změny zákona nejde.
Dy napísal:Lenny napísal:Dy napísal:Nie som ekonóm, ale: vládne dnes ODS a podľa mňa je preto taká štedrá v rozpočte, aby tento program podporila ČSSD.
S připraveným rozpočtem se už toho moc nenadělá, zvláště v případě, kdy velkou část rozpočtu tvoří mandatorní výdaje a ty snížit beze změny zákona nejde.
Pokiaľ viem, tak ČSSD plánovala schodok na úrovni 88 mld. CZK.
Naspäť na Dálnice a rychlostní silnice v ČR
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.