Moderátor: Moderátori
Jaroslav Štemberk napísal:Nakonec se "dobrá věc" podařila. Ale Bůh nás chraň od takových šoférů
Jaroslav Štemberk napísal:Takový manévr na české R10, ovšem s tragickým následkem, nyní projednával Okresní soud v Mladé Boleslavi: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27958#27958
kstano napísal:Ja za nebezpecne povazujem to, ak chyba pripajaci pruh na mieste, kde ho clovek ocakava. Napriklad na vyjazde z dialnice na letisko:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q ... 8&t=k&om=1
Alebo ked je pripajaci pruh uzky a kratky. Vzdy pred cestou na vychod mam obavy z pripojenia sa na D1 v BA na Botanickej a pripojenie na R1 z D1 v smere na Nitru. Tam nikdy neviem, ako to dopadne, ci mam ist rychlejsie, aby som sa stihol vsunut na dialnicu, ale ak bude vela aut, nemusim stihnut ubrzdit pred koncom pripajacieho pruhu. Fakt tam clovek musi reagovat extremne rychlo a moze zareagovat aj zbrklo a nespravne.
mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.
Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???
LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037
mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.
Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???
LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037
Milos napísal:mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.
Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???
LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037
U nás sú to na cestách 1. alebo 2. triedy skôr lavínky než skutočné lavíny, napr. na už spomínanom úseku Žilina - Martin, pod Čertovicou z horehronskej strany, v úseku Kraľovany - Párnica, pod Malým Šturcom a na iných podobných úsekoch. Ale na menej významných horských cestách či lesných cestách sa už vyskytli aj lavíny s obeťami na životoch, napr. minulú alebo predminulú zimu na ceste z Horného Jelenca do osady Rybô zasypala lavína dvoch ľudí na snežných skútroch. Alebo lavína v Žiarskej doline (našťastie bez obetí) zasypala až do neskorej jari asfaltku k Žiarskej chate.
Na to, či a nakoľko sa skúma lavínové nebezpečenstvo už pri projektovaní ciest na Slovensku by zrejme vedel odpovedať Diaľničiar, ja nie som odborník, avšak podmienky sa môžu časom meniť, napr. po tatranskej kalamite z novembra 2004 su extrémne strmé skalnaté svahy nad zákrutou v Kumštovej doline (druhá 180- stupňová zákruta cesty na Čertovicu z horehronskej strany) z tohto pohľadu podľa mňa hoodne rizikové, hlavne po nedávnom odstraňovaní kalamitného dreva z týchto ťažko prístupných terénov.
mcmillan napísal:Uvediem postreh, ktorý patrí asi do psychologie vodiča v spojení s dopravným značením.
V sobotu som náhodou mal cestu do blízkosti novootvoreného úseku polprofilu D1 Vrtižer + a zo zvedavosti som si prešiel úsek Vrtižer-Bytča. Povolená rýchlosť 100 km, predbiehanie povolené. Predo mnou šli dve autá presne 100 km/h, ja disciplinovane za nimi, v protismere dlho nič. V spatnom zrkadle som sledoval velké auto (ja mám iba stredné ), ktoré akoby váhalo. Keď som začal mať pocit, že ho 100 km/h už nebaví, pozrel som sa ďalej dopredu a videl, že v protismere v zákrute sa už začínajú vynárať protiidúce autá, bolo už šero, takže bolo dobre vidieť aj ich svetlá. Ovšem zákruta bola sice mierna, ale dlhá, takže opticky to vyzeralo, že by mohli ísť vo vedlajšom dvojpruhu (keby bol v prevádzke). Keď ma macher za mnou začal predbiehať, začal som mať podozrenie, že ten človek si myslí, že ide po plnohodnotnej diaĺnici. To sa mi aj potvrdilo, lebo šiel v klude v predbiehacom pruhu a zistil, ktorá bije až keď sa protiidúce autá vynorili zo zatáčky a on zbadal ich svetlá "face to face". Naštastie celková konštelácia bola taká, že sa situácia relativne bezpečne vyriešila.
V tej súvislosti ma napadlo (ale už i v minulosti), že klasická dopravná značka - trojuholník s dvomi šipkami informujúca o obojsmernej prevádze nemusí byť v niektorých situáciach dostatočná. I keď v tomto prípade obojsmernosť zúžením 4 pruhov do 2 pruhov snáď ani lepšie nejde vyjadriť. I tak by som značku typu malý trojuholník v primeraných vzdialenostiach nahradil veľkou tabulou ofenzívneho charakteru (a napr. i blikaním svetiel), aby aj unavený šofér v noci dostal po hlave jasný signál, že nejde po diaľnici.
Jediným vysvetlením pre reakciu onoho vodiča je pre mňa fakt, že dlho v protismere nič nešlo a náš milý zlatý na nejaké 4/2 zúženie zabudol a kto by si všímal nejaký mrňavý trojuholník s nejakými dvomi šipkami, že?
Presne toto čosi napísal robia ľudia na rýchlostnej ceste do B.Bystrice oproti Tescu, tam skoro každú chvíľu niekto prebieha cez r.cestu, bol tam niekedy aj plot, ale ten je už zničený.Dialniciar napísal:Za extrémne nebezpečné považujem, ak chodec prebehuje cez viacprúdovú cestu, aby si skrátil cestu ... ... ľudia, riskujete vlastné životy. Niekedy sa totiž nedá vyhnúť a sú aj smrteľné chvíle, ak napr. ide kamión a osobné auto ho predbieha, hlavne v noci je to zradné a nedá sa odhadnúť vzdialenosť a rýchlosť je maximálna povolená, lebo nie sú zápchy ... vodič si vás neskoro všimne a vy nemáte kam uhnúť.
Toto považujem za extrémne nebezpečné v mestách a blízko nich. A nie je to zriedkavý jav.
Presne toto čosi napísal robia ľudia na rýchlostnej ceste do B.Bystrice oproti Tescu, tam skoro každú chvíľu niekto prebieha cez r.cestu, bol tam niekedy aj plot, ale ten je už zničený.[/quote]doprastavak napísal:Toto považujem za extrémne nebezpečné v mestách a blízko nich. A nie je to zriedkavý jav.
Jurislav napísal:Ten nápad ísť po tak frekventovanej ceste ako R1 pri ZH je šialený. Ale keď sa ináč nedá...Potom všetci nadávajú, že im bicyklisti jazdia po dialnici...ale keď tam neni ani súbežná cesta a na viacerých ďalších úsekoch nebude...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.