Moderátor: Moderátori
Miloš napísal:Diaľničiar, tento názor sa mi pozdáva, a mám taký dojem, že všetkým, ktorí častejšie po diaľniciach jazdia. Keby bolo výlučne mýto, situácii by to podľa môjho názoru skôr uškodilo - napr. mnohí by radšej jazdili po súbežných cestách. Pre mňa je stále výhodnejšie zaplatiť aj 2000, prípadne aj 2500 Sk za celoročnú známku, než platiť za každý kilometer čo i len 50 halierov. A pre iného je zase výhodnejšie platiť za každý prejdený kilometer. Takto to predsa funguje v mnohých iných službách, príkladov je až-až. Ešte tak o tom presvedčiť kompetentných
Anonymous napísal:Malo by to byť cenovo nejako odlíšené, teda autá 10% z toho čo zaplatia kamióny, aj keď v % pri poškodení diaľničnej siete (vyjazdené koľaje, ...) je to v pomere 1 (a menej):100 pri auto:kamión.
Nutne budu aj zistenia o Fyzickej detekcii vozidiel-vazenie....
V mudrych knizkach sa pise (napr. T.Schlosser), ze "...pretazenie jednej napravy nakladneho vozidla sposobi vacsiu skodu ako prejazd 1.5 miliona vozidiel..."
Samozrejme od toho sa budu musiet odvodzovat aj poplatky.Platit sa bude (podla 448) podla infrastruk nakladov-zahrnuju inv. naklady a naklady na skody na infrastr.
a naklady vzniknute dopravnymi nehodami
takze co s nakladiakmi suvisi-nech plati kto pouziva (ale hlavne nici)
rozumiem,ze treba urobit akceptovatelnu cenu....Odrazal by som cenu vsak podla skutocnych zisteni....
A samozrejme budu postihy...Prekrocis hmotnost....Platis....
Krateros napísal:Diaľnice sú štandardom vo vyspelom svete a luxusom v rozvojových krajinách. Platiť sa môže, to ešte nič nehovorí o luxuse, pretože vo vyspelej krajine by občan nemal mať problém platiť za služby a diaľnica je istou službou, rýchlejšia a pohodlnejšia cesta.
Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.
MH napísal:Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.
Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.
Jurislav napísal:MH napísal:Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.
Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.
D/RC, za ktorú platíš, nemusí byť vždy najrýchlejšia. Ako nové úseky na D1 v 1/2 profile a hneď boli havárie. Ísť tam po starej ceste bolo určite rýchlejšie.
Ale uznávam, toto bola viac-menej výnimka a za pohodlie (luxus) treba platiť.
MH napísal:Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.
Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.
Dialniciar napísal:MH napísal:Jurislav napísal:A čo tak R1 TT-NR? Tam autá moc na výber nemajú, aspoň na jednom úseku.
Vždy majú na výber, ak chcú použiť najkratšiu a najrýchlejšiu trasu musia si za ňu zaplatiť.
V tomto prípade ale súhlasím s Jurislavom, že tu neexistuje na jednom úseku paralelná cestná komunikácia cesty typu II. a alebo III. triedy a to je chyba.
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.