snazil som sa len zrealnit tvoj prispevok. Nemyslim, ze netreba byt vizionar, ale tiez si nemyslim, ze ma zmysel stavat si tu vzdusne zamky pisanim investicii, ktore su v casovom horizonte viac ako 20 rokov neuskutocnitelne. To, ze vyssi uzemny celok (PRESOV) nema ani tucha, co dany region potrebuje, je dalsia vec, ale to tu hodnotit nebudem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
v pripade vyvolanych investicii by som skor doporucil nasledujuce investicne akcie:
Cestna siet:
1. dialnicny privadzac PP-KK s prestavbou na cestu kategorie R (2030-2050)
2. intenzifikacia vyuzitia HP Mnisek nad Popradom (nutna prestavba cesty z Polska, hlavne rekonstrukcia poskodenych mostov)
3. rekonstrukcia ciest II a III triedy, obchvaty obci na cestach I triedy
Zeleznicna siet:
1. intenzifikacia vyuzitia trati TEZ, PP-Plavec (optimalizacia, zvysenie rychlosti, dispecerske riadenie), elektrifikacia PP-Plavec vidim pri sucasnom vytazeni ako neekonomicku
2. optimalizacia koridoru Va
3. vyhladovo predlzit TEZ z T.L do Zdiaru s event. prepojenim na Zakopane alebo C.Klastor (typ modernej horskej zeleznice ala Zermatt), resp. S.Pleso-Lipt.Hradok.
Ine:
1. dobudovanie infrastruktury (cisticky, kanalizacie), chodniky, cyklocesty
Ad cesta PP-SMOKOVCE:
cesta bola vybudovana podla mojich info nejakym SM (Statnym Majetkom) v akorde, a odvodnovacie trubky ktore su pod nou si priliz plytko, co sposobuje pravidelne vymrzanie a poskodzovanie vrchnej krycej asf. vrstvy. To sa deje pravidelne po kazdo 2-3 rocnej oprave a je to problem, ktory dana cesta ma uz tak 15 rokov.