od Dialniciar » 20. Apr 2007 09:44
Cesta I/51 je v celej obci Radošovce odstránená tenká vrstva vozovky, bude tu položený mikrokoberec, už prebehli základné opravy väčších jám, výtlkov.
Na celej ceste I/51 Radošovce-Senica sú vyjazdené koľaje v rôznom štádiu hĺbky. Nenachádzajú sa tu žiadne výtlky, všetky sú priebežne opravované a sú spevňované popraskané krajnice. Pred Senicou sa nachádza 3 km úsek zbrúsenej vozovky, kde bude taktiež položený mikrokoberec.
Vstup do Senice. Cesta má mierne vyjazdené koľaje, následne po cca. 1 km sa nachádza nová vozovka. Od správy a údržby ciest TT SK je až po svetelnú križovatku znovu problém s mierne vyjazdenými koľajami. Samotná križovatka je v dobrom stave, svetelná signalizácia nefungovala, blikala žltá, vzhľadom na to, že bola nedeľa, stálo na nej minimum áut.
Hneď za Senicou, stoja colníci, ďalšie zložky polície a odstavujú dodávky a kamióny. Cesta ďalej pokračuje plynule, na ceste sa vyskytujú menšie trhlinky, nerovnosti a v malej miere vyjazdené koľaje. Cestné mosty medzi Senicou a Jablonicou sú opravené, v dobrom stave majú povrch, naopak cestné mosty v Senici sú na stupni 3-4, potrebujú súrnu opravu svojho stavu. Celkovo je na ceste I/51 pred ošipárňou od Senice cca. 2 km úsek, ktorý potrebuje vymeniť celý povrch vzhľadom na problémy so spodnou vodou.
Od ošipárne až po koniec obce Jablonice bol povrch cesty postupne opravovaný, takže tu nie sú žiadne nerovnosti ani vyjazdené koľaje.
Kritickým úsekom je cestný most v Jablonici, ktorého povrch je v havarijnom stave, most je úzky a nachádza sa pod prudkým stúpaním, čo spôsobuje pravidelné problémy najmä v zime. Jediným riešením je kompletný cestný obchvat obce Jablonica, inak tu bude stále dopravný lievik.
Od obce Jablonica je cesta užšia ako doteraz a je cítiť, že sa blížime (hoci v nedeľu) k cestnému horskému priechodu Biela Hora. Pribúda počet kamiónov a menšie kolóny idúce z protismeru, takže sa znemožňuje akékoľvek predbiehanie. Predbiehať sa dá bezpečne a s prehľadom ešte aj na prvých úsekoch horského priechodu od Jablonice, takže bez problémov tak spravíme pri aute s vozíkom atď. Povrch na horskom priechode je nový, na viacero etáp bol kompletne vymenený a na viacerých úsekoch boli osadené nové zvodidlá.
Vstupujeme k samotným serpentínam. Tu sa stupňujú dlhoročné problémy ako napríklad poškodené a poohýbané zvodidlá, ktoré sú naviac staré a hrdzavé. Okrem toho je tu popraskaná krajnica. Zákruty sa dajú prechádzať bez problémov 50 km/h, ja som ale natrafil na kamión a išiel som 30 km/h.
Po výstupe z horského priechodu je po ľavej strane odpočívadlo, momentálne neprístupné pre rekonštrukciu, následne je cestný most, ktorý ide ponad železničnú trať a tu sa delia okresy na Senický a Trnavský.