Moderátor: Moderátori
Jurislav napísal:Holandsko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 120, na ceste pre motorové vozidlá 100, mimo mesta 80, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
Belgicko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 120, na ceste pre motorové vozidlá 90, mimo mesta 90, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi.
Luxembursko má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 120, na ceste pre motorové vozidlá 120, mimo mesta 90, v obci 50. Šoférovať môžete s 0,8 promile alkoholu v krvi.
Tak tomuto sa dá veriť na 100%.Palance napísal:To be more precisely: In the Netherlands, the maximum speed is 120 on motorways, but we a lot of parts where the maximum is 100 km/h (especially on parts with a lot of traffic) and 80 km/h around the major cities (Rotterdam, Den Haag, Amsterdam and Utrecht).
The 80 and 50 are correct. However, more and more roads outsied built-up areas are reduced to 60 km/h
kvalitná dialnica napísal:A má vôbec Luxembursko vôbec nejaké diaľnice?
Dialniciar napísal:Doprava:
Silniční síť Belgie má 150.567 km silnic. Z toho:
- dálnice: 1.747 km
- regionální síť včetně vjezdů, výjezdů a parkovacích ploch 12.531 km
- provinční síť1.349 km
- komunální síť s výjimkou polních cest a pěšin 134.940 km
Silniční systém je zapojen do evropského sytému dálniční sítě. V roce 2004 bylo přepraveno 485.621 tis. tun nákladu (Belgie+zahraničí), při 94.513 mil./tkm, vozidly imatrikulovanými v Belgii s nosností od 1t výše.
Milos napísal:Koncom júna, keď sa teplota v južnom Belgicku blížila k 30 stupňom, museli uzatyvoriť diaľnicu E 42, známu aj pod názvom Valónska. O jej význame pre motoristov hovorí skutočnosť, že vedie belgickými mestami Mons, Charleroi, Namur, Liege a smeruje k francúzskym hraniciam až do Nemecka, uvádza francúzsky denník Le Monde.
Časť povrchu diaľnice E 42 sa pod slnečnými lúčmi roztopila a brzdila motoristov, ktorí mali dojem, že cestujú "na žuvačke".
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12181
Dosť bulvárnym spôsobom napísané, z toho článku sa človek takmer nič podrobnejšie nedozvie, ale je to zaujímavé. Je to pomerne stará diaľnica (podľa článku bola postavená asi pred 35 rokmi), nevie niekto, či asfaltová zmes pôsobením poveternostných podmienok či UV žiarenia nejako výrazne "nestarne"? Nemám teraz na mysli priamo výtlky, praskliny a podobne, ale vlastnosti čisto asfaltu (bitumenu) ako takého. Sorry za OT
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.