Moderátor: Moderátori
Caesar napísal:V tejto otázke ja osobne nehlasujem, pretože na toto mám jednoznančný názor:
Každá krajina si musí trasu zvoliť sama a žiadna krajina nemá právo túto trasu akýmkoľvek spôsobom spochybňovať či dokonca snažiť sa zmeniť.
Iste, existujú možno medzištátne dohody, ale v žiadnom prípade nie je prípustné, aby jedna krajina nútila druhú, kadiaľ má ísť jej diaľnica alebo dokonca hodnotiť danú trasu.
romanca napísal:da sa niekde pozriet na mape ak bude to trasovanie? uz som sa tesil, ze to urychli cestu na swechat ale ked to ma byt smerom kitsee parndorf tak to asi bude pre ludi co idu na letisko zbytocne.
Andrej napísal:Cez Kitsee má byť D hotová podľa médií koncom r. 2006 a rakúska strana nedávno chcela rokovať o ďalšom spojení Viedne a BA diaľnicou, prípadne RC cez Marcheg, u nás by sa to malo pripojiť na obchvat BA pri Stupave.
Andrej napísal:Cez Kitsee má byť D hotová podľa médií koncom r. 2006 a rakúska strana nedávno chcela rokovať o ďalšom spojení Viedne a BA diaľnicou, prípadne RC cez Marcheg, u nás by sa to malo pripojiť na obchvat BA pri Stupave.
Branco napísal:Osobne sa mi nepáčia oba varianty - sú totiž veľkou obkľukou a nespájajú najrýchlejšou trasou obe mestá. Cez Kittsee budúcou diaľnicou to totiž bude cca. o 8 - 12 km dlhšia trasa, ako po starej ceste cez Hainburg, podobne cez Devínsku a Marchegg je to najkratšia spojnica do Viedne len pre obyvateľov Dúbravky, Lamača a Devínskej.
Osobne by som uvítal diaľnicu, paralelnú so starou cestou cez Hainburg - od Fischamendu pokračovanie južne od Dunaja, obchvat Hainburgu - a napojenie na Einsteinovu v BA.
Prípadne diaľnica na sever od Dunaja - napojenie pri Devíne, kde však existuje na rakúskej strane cesta druhej triedy.
Obe tieto alternatívne spojnice by boli kratším spojením Blavy a Viedne.
MH napísal:Branco napísal:Osobne sa mi nepáčia oba varianty - sú totiž veľkou obkľukou a nespájajú najrýchlejšou trasou obe mestá. Cez Kittsee budúcou diaľnicou to totiž bude cca. o 8 - 12 km dlhšia trasa, ako po starej ceste cez Hainburg, podobne cez Devínsku a Marchegg je to najkratšia spojnica do Viedne len pre obyvateľov Dúbravky, Lamača a Devínskej.
Osobne by som uvítal diaľnicu, paralelnú so starou cestou cez Hainburg - od Fischamendu pokračovanie južne od Dunaja, obchvat Hainburgu - a napojenie na Einsteinovu v BA.
Prípadne diaľnica na sever od Dunaja - napojenie pri Devíne, kde však existuje na rakúskej strane cesta druhej triedy.
Obe tieto alternatívne spojnice by boli kratším spojením Blavy a Viedne.
Podla mna su obidva varianty dobre natrasovane. Severny sa pripaja na buduci obchvat Bratislavy a juzny tak isto a ma aj svoje historicke opodstatnenie.
Juzna spojnica by mala v buducnosti pokracovat na trase Parndorf - Eisenstadt. Od Eisenstadt-u su uz vybudovane rychlostne cesty S31 a S4 okolo Mattersburg-u a Wiener Neustadt az na juznu dialnicu A2. Cize novobudovana dialnica A6 nie je len spojnicou BA - Wien, ale zaroven je pre buducnost riesena aj ako odklon tranzitnej dopravy z Viedne, ktora smeruje zo Slovenska (Polska) na juh do Talianska, Slovinska, Chorvatska, juzneho Francuzska a dalej do Spanielska a Portugalska.
Tu je mapa planovanych dialnic a rychlostnych ciest z roku 1975. Niektore A a S boli pretrasovane, vypustene alebo nahradene novymi. V principe sa ale stale s nimi v dlhodobom horizonte pocita. Prikladam aj link na aktualne schvalenu siet A a S. http://members.a1.net/wabweb/austria/a_a&b.htm
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=144
pozn. admin: dovolil som si ten obrazok dat do galerie (lebo moc velky a rozsiroval forum
Inak neviem si dost dobre predstavit vystavbu obchvatu Hainburg-u, lebo z jednej strany je Dunaj a z druhej rakusky vybezok Malych Karpat (Hundsheimerberg). Aj tak by sa dialnica musela odklonit minimalne Edelstal alebo Prellenkirchen a vyustila by pri Kittsee.
MH napísal:Opodstatnenostou dialnice A6 nie je najkratsie spojenie BA - W, ale obsluznost uzemia. Tah A6 + A4 obsluzi dve okresne mesta Bruck an der Leitha a v sirsich vztahoch smerom na Eisenstadt Neusiedl am See (buduca S31 Burgenland Schnellstrasse). Pozri na mapu. Keby sa stavala A6 v koridore cesty B9 bola by to zbytocna duplicita v usekoch A4 Fischamend Markt - Bruck/Leitha a B9 Fischamend Markt - Petronell-Carnuntum. Bol by to aj zbytocny luxus hlavne kvoli tomu, ze S31 by sa aj tak stavala v useku Parndorf - Kittsee. Ani Rakusko nie je take bohate aby si takyto luxus mohlo dovolit. Pri variante B9 by mohli vzniknut dalsie problemy v okoli Petronell-Carnuntum (P-C), kde je archeologicke nalezisko z Rimskej rise a rakuski zeleni by tuto trasu urcite zamietli alebo minimalne by ziadali odklon trasy juznejsie od P-C smerom k Rohrau. Dalej by trasa viedla cez Prellenkirchen - Edelstal a do Kittsee, kde by sa napojila na D4. Obchvat Bratislavy D4/R8 je zadefinovany uz desiatky rokov a Rakusania s nim rataju. Napojenie dialnice A6 pri Bergu a napojenie na koniec D1 by bolo obrovskou chybou, lebo vsetok tranzit by vlastne isiel cez stred mesta Bratislavy a este po napojeni S31 od Eisenstadtu by to bola katastrofa. Takto po dokonceni D4 by tranzit mesto obisiel.
Branco napísal:A6 naozaj mala viesť od Maria Ellened popri Hainburgu - aj po dokončení bude mnoho vodičov využívať starú cestu, pretože to je jednoznačne najkratšia spojnica.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.