Andrej: Ani v tomto nemas pravdu. Stvorpruh nie je automaticky dvojnasobne drahsi od dvojpruhu. Samozrejme zalezi aj od toho, ci sa ten dvojpruh stavia s kompletnou pripravou na stvorpruh.
Napisal som, ze je dvojnasobne dlhsi, fyzicka dlzka toho useku je dvojnasobna! Cize vratane dvojnasobnej dlzky mostov, estakad, podlozia,povrchu, proste vsetkeho. Cena by v tom pripade nebola daleko k spomenutym 4,2 mld. Este stoji za zmienku, ze na Orave sa nerealizovala ani len ta priprava na dalsi dvojpruh!
Andrej: A na slovensku mame aj pozitivne priklady - vid. Meng.-Janovce, obchvat Figy, Zarnovica-Sas.Podhradie, atd... Proste treba si uvedomit, ze na Orave je velmi narocny teren, v podstate tu nemas usek, kde by nebol treba hlboky zarez alebo vysoky most na zlom podlozi...
Dobre, ze si tie useky spomenul, vsimol som si aj to, ze prave tieto Tebou spominane useky su stavane v porovnani s inymi usekmi v inych castiach Slovenska nejak "dietnejsie"..!? Uz su totiz tak naprojektovane, preto aj ich realizacia je o cosi lacnejsia, co je ale urcite aj na skodu. Urcite by si R1 zasluzila lepsie parametre na nedavno vybudovanych usekoch, taktiez obchvat Tornale s jej "tavimi hrbmi", atd. Naproti tomu su zas useky v urcitych blizsie nespecifikovanych oblastiach, ktore sa stavaju zbytocne megalomansky, cim to tak asi bude..?