wizard112 napísal: Na názvoch ciest mi až tak nezáleží, ale tie paremetre C11,5/70... Ak to má byť konštruované len na 70 km/h. To sa mi zdá málo.
Takže paremetre budú C11,5/70, ale bude to označené R1. Výhľad, že raz by to bolo aspoň C22,5 sú teda nulové.
Podľa charakteru premávky sa cestné komunikácie delia na :
cesty s neobmedzeným prístupom (C)
cesty s obmedzeným prístupom:
- diaľnice (D)
- rýchlostné cesty (R)
Rámcová kategorizácia cestných komunikácií je :
Cesty I. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5a)/ 80, 70 a 60;
Cesty II. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; výnimočne C 7,5a) / 70 , 60 a 50;
Cesty III. triedy a) C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; C 7,5 / 70, 60 a 50; C 6,5 / 60, 50;
.
.
Takže C R a D sú typy ciest - podla toho je stúpanie križovatky parametre - to číslo je šírka komunikácie a za lomítkom je návrhová rýchlosť - obyčajne je to tak že MPR je o cca 20 vyššia ako návrhová + nejaké tie bodové obmedzenia ( ostré zákruty so znížením na 60 napr - čo nie je dovolené na R a D napr.)
Tá preložka je naprojektovaná ako C 22,5/70 ale stavaná bude zatial na polprofil C11,5 a tunely neviem či náhodou nebudú iba na 70 km/h
Celý profil by stál cca 25-30 mld SKK podľa nových odhadov cien - ak si dobre pamatám - a postavenie BB - RK v parametri R22,5/100 by stálo cca 2 mld EUR