Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Ok, takze Bratislava teraz zacne davat 2 mld rocne na metro. Nova linka D, ktora sa planuje postavit v Prahe, bude stat cca 40 mld Ck, co vychazda na cca 52 mld Sk. Takze o 26 rokov moze v Blave zacat jazdit metro.
Vzhladom na obrovsku vysku investicie nebude moct Blava absolutne dotovat existujucu MHD a jej uz aj v sucasnosti katastrofalny stav by sa rapidne zhorsil. Great thinking!
ČR doteraz podporila hoavné mesto Praha štátnymi dotáciami pre MHD a cesty vo výške 17 mld. CZK. Nedá sa to však paušalizovať, lebo pred asi 5 rokmi boli ceny prác oveľa lacnejšie. Takže ja viem čo hovorím. Slovensko podporilo BA zatiaľ iba 2,8 mld. SKK za celú éru, z toho 1 mld. SKK išla v r. 1998 na MHD na autobusy, náklady na mosty nerátam ani pre jedno mesto.
TomasPO: rozlišuj, čo ja píšem. A neprekrúcaj pls. moje argumenty. Lebo ako učiteľ AJ by si mal poznať význam časov. Prečí
taj si radšej moje príspevky ešte raz.
A mimochodom: dnešný stav MHD v BA je katastrofálny, nie že ešte len by bol ...
Tomas PO napísal:Lenze za katastrofalny stav MHD si moze Bratislava sama. Preco je potom v Presove neporovnatelne kvalitnejsia MHD? To aby sa mensie mesta snazili co to da, aby sa MHD udrzala aspon na akej takej urovni, zatial co Bratislava si necha zruinovat celu MHD s vedomim, ze aj tak stat zadotuje metro.
Thomas napísal:Ad Dialniciar: přečti si moje příspěvky výše a zjistíš, že s porovnáním dopravních tahů a zdůraněním koncentrace tahů v BA jsem přišel já (i s čísly) a že jsem zastáncem podzemní kolejové dopravy. O linkách MHD a věku vozového parku jsem tu už taky něco psal a vím velice dobře jak na tom BA je.
Než napíšeš příspěvek ... Nic, ve zlém, teď to platí obráceně. i mistr tesař, ....
Můj přípspěvek, na který reaguješ, se netýkal aktuálně probíhající diskuze, ale naší diskuze asi týden zpátky.
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Lenze za katastrofalny stav MHD si moze Bratislava sama. Preco je potom v Presove neporovnatelne kvalitnejsia MHD? To aby sa mensie mesta snazili co to da, aby sa MHD udrzala aspon na akej takej urovni, zatial co Bratislava si necha zruinovat celu MHD s vedomim, ze aj tak stat zadotuje metro.
Ale nemôže si sama.
1. Štát ako vláda dlhuje mestu Bratislava každým rokom cez 900 mil. SKK za nájomné a dane za vlastné budovy - úrad vlády, ministerstvá, iné úrady. To nedlhuje žiadnemu inému mestu. To sú ale veci, čo ?
2. Mesto dáva na dopravu v Bratislave 25% rozpočtu. Viac dávať nemôže.
3. Mesto nemôže za výstavbu sídliska Petržalka. Rozhodla o tom vláda pôvodné predstavy boli úplne iné.
4. Štát metro začal stavať pred rokom 1989. Tak prečo by mesto nemalo s tým rátať
Ty si najprv pozri fakty, lebo táraš.
Thomas napísal:V Bratislavě je špatný stav ve vozovém parku taky proto, že se "čekalo na metro", tj. na investici, která zasáhne i vozový park autobusů, kterých by pak bylo potřeba míň. Tedy není to jen o tom, že by se na to kašlalo.
Tomas PO napísal:Niekedy sa da davat aj sto percent z rozpoctu a stale to nestaci. Najma ked system je nefunkncy a neefektivny, podobne ako MHD v Blave.
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Niekedy sa da davat aj sto percent z rozpoctu a stale to nestaci. Najma ked system je nefunkncy a neefektivny, podobne ako MHD v Blave.
Ale nie v Bratislave, tak nesnívaj. Sú v meste aj školy, aj iné objekty. Ktoré mesto na Slovensku dá 100% v rozpočte na dopravu ? Fakt mi jedno napíš prosím ťa.
Tomas PO napísal:To bol ilustrativny priklad, ze niekedy aj vysoke percento vynalozene na dopravu je zbytocne, kedze su to defacto vyhodene peniaze smerujuce do neefektivneho systemu fungovanie celej bratislavskej MHD.
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:To bol ilustrativny priklad, ze niekedy aj vysoke percento vynalozene na dopravu je zbytocne, kedze su to defacto vyhodene peniaze smerujuce do neefektivneho systemu fungovanie celej bratislavskej MHD.
Lenže my tu nie sme v rozprávke. Riešenia nemáš, vymýšľaš si ilustratívne príklady, to je trošku málo, nemyslíš
Tomas PO napísal:Thomas napísal:V Bratislavě je špatný stav ve vozovém parku taky proto, že se "čekalo na metro", tj. na investici, která zasáhne i vozový park autobusů, kterých by pak bylo potřeba míň. Tedy není to jen o tom, že by se na to kašlalo.
Ze metro tak skoro nebude, je zrejme uz 19 rokov. Za tento cas sa dalo v obnove vozoveho parku spravit hodne.
devil napísal:Ročná ušetrená suma 400 mil. SKK čo je neefektivita nerieši nové trate ani len pre električky.
kolko by stalo kompletne metro len aby sme chapali o com sa vlastne bavime...
Jedna linka, o ktorej sa bavíme na ceny z r. 2006 by stála max. 45 mld. SKK a na ňu môžu nadväzovať ďalšie a je to kombinácia: ťažká linka tunel pod Dunajom + už v nákladoch za 7-8 mld. SKK premostenie cez Starý most pre rýchloelektričku. Bez DPH.
Za 200 mld. SKK už by bola celá sieť metra, 5-6 liniek, električková trať až na letisko, obnovené všetky trate, všetky nové električky aj autobusy. Trolejbusy by sa mohli zrušiť.
Dialniciar napísal:Tipovanie ti ozaj nejde.
A je tipovanie, nie typovanie.
Jedna linka, o ktorej sa bavíme na ceny z r. 2006 by stála max. 45 mld. SKK a na ňu môžu nadväzovať ďalšie a je to kombinácia: ťažká linka tunel pod Dunajom + už v nákladoch za 7-8 mld. SKK premostenie cez Starý most pre rýchloelektričku. Bez DPH.
Za 200 mld. SKK už by bola celá sieť metra, 5-6 liniek, električková trať až na letisko, obnovené všetky trate, všetky nové električky aj autobusy. Trolejbusy by sa mohli zrušiť.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:Tipovanie ti ozaj nejde.
A je tipovanie, nie typovanie.
Jedna linka, o ktorej sa bavíme na ceny z r. 2006 by stála max. 45 mld. SKK a na ňu môžu nadväzovať ďalšie a je to kombinácia: ťažká linka tunel pod Dunajom + už v nákladoch za 7-8 mld. SKK premostenie cez Starý most pre rýchloelektričku. Bez DPH.
Za 200 mld. SKK už by bola celá sieť metra, 5-6 liniek, električková trať až na letisko, obnovené všetky trate, všetky nové električky aj autobusy. Trolejbusy by sa mohli zrušiť.
Ukazuje sa, ze siet metra by predsa len stala 200 mld...
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:Tipovanie ti ozaj nejde.
A je tipovanie, nie typovanie.
Jedna linka, o ktorej sa bavíme na ceny z r. 2006 by stála max. 45 mld. SKK a na ňu môžu nadväzovať ďalšie a je to kombinácia: ťažká linka tunel pod Dunajom + už v nákladoch za 7-8 mld. SKK premostenie cez Starý most pre rýchloelektričku. Bez DPH.
Za 200 mld. SKK už by bola celá sieť metra, 5-6 liniek, električková trať až na letisko, obnovené všetky trate, všetky nové električky aj autobusy. Trolejbusy by sa mohli zrušiť.
Ukazuje sa, ze siet metra by predsa len stala 200 mld...
Tomas PO napísal:Ukazuje sa, ze siet metra by predsa len stala 200 mld...
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.