Moderátor: Moderátori
Lenny napísal:Adoas,
jsi si jistý, že to bylo 7 mld. U nás se prezentovala částka okolo 600 milionů.
Dy napísal:SR sa k rizikám PPP v praxi pri výstavbe diaľnic do r. 2010 určite ani nedostane... Bez PPP sa úseky medzi ZA a RK stavať nebudú. Vláda na to do r. 2010 nemá. Našťastie sú úseky, ktoré SR chýbajú a môže sa investovať tam.
PPP nás počká. Snáď bude tých rizík menej.
mcmillan napísal:Dy napísal:SR sa k rizikám PPP v praxi pri výstavbe diaľnic do r. 2010 určite ani nedostane... Bez PPP sa úseky medzi ZA a RK stavať nebudú. Vláda na to do r. 2010 nemá. Našťastie sú úseky, ktoré SR chýbajú a môže sa investovať tam.
PPP nás počká. Snáď bude tých rizík menej.
Dy, tu mi niečo neštimuje. Ak je nový plán BA-KE do roku 2013, potom ZA-RK začať v 2010 s PPP znamená dokončenie kedy??? Veď len tunel Dubná skala je na ako dlho?
Ináč ale logiku PPP v 2010 by malo pokial Slovensko zavedie Euro v 2009; ak vláda plánuje mix rizík taký, že by musela určité sumy započítať do plánu deficitu rozpočtu, po zavedení Eura už to nejaké bububu od komisie EU pri prekročení limitu deficitu prežije. Tiež možno lahšie získa požičky resp. može garantovať požičky emitované v EUR pretože odpadá kurzové riziko. Ale to len tak tlachám, práve som sa s PPP začal zoznamovať.
Dobrý odkaz na teoretický rozbor PPP od MF zanechal adaios
http://www.finance.gov.sk/Components/Ca ... mentId=902
mirkobb napísal:Zaujímavú odpoveď ohľadne problematiky PPP poskytol na českom fóre o diaľniciach ceskedalnice.cz šéf slovenského Doprastavu Ing. Dušan Mráz(teda aspoň pod takým menom tam bola zverejnená odpoveď). V jeho odpovedi rezonovala hlavne ekonomická rentabilita pre štát, v prípade keď sa už rozhodne ísť cestou budovania "tých-ktorých" úsekov výstavby diaľnic cez PPP. Myslím, že urobil dobrú analýzu, kde a za akých podmienok sa to oplatí a zas naproti tomu, za akých nie.
Aj podľa toho mne osobne vychádza, že na Slovenku je momentálne najmenej vhodný na výstavbu cez PPP úsek HP-DS, myslím, že som to už tu aj viackrát spomínal, že najlepším riešením by bolo stavať tento úsek z prostriedkov EU za spolúčasti štátu.
Diaľnice za peniaze súkromných investorov ohrozuje neznalosť prírodných podmienok. Kvôli nim minulý týždeň minister dopravy Ľubomír Vážny pridal firmám čas na to, aby si presne zrátali, koľko ich jednotlivé úseky môžu stáť.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.