TT VÚC v r. 2008 hospodári s rekordnou sumou určenou na rozvoj cestnej infraštruktúry, aká sa už tak skoro nezopakuje a čo sa týka zlepšenia stavu ciest a vozového parku cestárov, tak také zásadné zlepšenie už sa ani nedá dosiahnuť nasledujúcich min. 10 rokov:
*štandardný rozpočet = 250 mil. SKK
- 100 mil. Sk smerovalo na obnovu povrchov ciest
- 50 mil. Sk smeruje na zimnú údržbu 2008/2009
- 50 mil. Sk smerovalo na nákup techniky pre správu a údržbu ciest
- 25 mil. Sk smerovalo na prípravu zimnej údržby na r. 2008/2009
- 25 mil. Sk smerovalo na modernizáciu budov správy a údržby ciest
*z úveru 1 mld. Sk určeného na opravy ciest sa vyčerpalo k 1.10.2008 cca. 390 mil. Sk (ešte sa 25 mil. Sk preinvestuje do konca novembra)
- presadila sa oprava predovšetkým ciest II. triedy
- presadili sa hlavne súvislé opravy dlhšie ako 1 km
- investovalo sa rovnomerne v celom TT VÚC podľa stavu vozovky
*z ostatných kapitol sa našlo 40 mil. Sk na opravu cesty pri Voderadoch, ktorá bola zničená výstavbu závodu Samsung
- cesta sa celá opraví do zimy 2008/2009, nakoľko jej údržba by bola v zime nebezpečná a cesta by sa musela potom kvôli zlej zjazdnosti uzatvoriť, čo je pre región nemysliteľné
V TT VÚC sa tak vyčerpalo len na cestnú infraštruktúru viac ako 700 mil. SKK a to všetko iba v súvislosti s cestami II. a III. triedy. Štát tu stavia cestné obchvaty spolu za miliardy SKK: obchvat Galanty, severný obchvat Trnavy. SSC tu taktiež zrealizovala 6 kruhových objazdov za takmer 80 mil. SKK a taktiež sa tu vykonali opravy ciest I. triedy v celkovej výške takmer 164 mil. SKK. Mesto Trnava v tomto roku preinvestovalo na opravách miestnych komunikácií takmer 71 mil. SKK, mestá Skalica+Senica+Holíč+Gbely+Šaštín Stráže spolu viac ako 50 mil. SKK.
V TT VÚC sa tak do cestnej siete investovala viac ako 1 miliarda SKK, pričom hlavný podiel na tom má VÚC, štát samotné mestá.
Plán na rok 2009:
*štandardný rozpočet kapitoly cestná doprava: 250 mil. SKK
*z úveru ďalšia transakcia vo výške do 400 mil. SKK so zameraním hlavne na cesty III. triedy
Plán na rok 2010:
*štandardný rozpočet kapitoly cestná doprava: 250 mil. SKK
*dočerpanie úveru na obnovu ciest
*nábeh 11 europrojektov na opravy ciest vrátane obnovy zvodidiel atď.
Z eurofondov na r. 2007-2013 má možnosť TT VÚC vyčerpať ďalšie stovky mil. SKK.
Len pripomínam, že z cca. 1500 km TT VÚC vo vlastnej réžii a s pomocou úveru plánuje obnoviť do konca r. 2009 takmer 440 km a do konca r. 2010 aj s eurofondami spolu 525 km, čo je cca. 1/3 ciest II. a III. triedy, čo je za 2,5 roka skutočne obdivuhodné. Pritom pôjde aj o 3 km vyše 50 ročnej betónovej cesty v Smoleniciach či zosuv v dĺžke 6,5 km od Smoleníc na Bukovú, odstránenie bodovej závady na 1,2 km za 120 mil. SKK v zlepšení parametrov cesty a vybudovania oporného múru.
TT VÚC modernizuje celoplošne Správu a Údržbu ciest TT VÚC, ktorú vytvoril hneď v r. 2004 a prebudoval v r. 2005.
*všetky vozidlá budú mať postupne do konca r. 2010 EČV "TT", čím sa zjednodušia úradné formality - dnes je tento stav cca. 62%
*na hlavných správach: TT, SE, DS sa investuje do: kancelárska technika, plastové okná, obnova striech, obnova garáží a plechových striech, obnova oplotení ... teda veci, aké sa 15-20 rokov nerobili - dnes viac ako 86% budov nie je v havarijnom alebo v nevyhovujúcom stave čo je zlepšenie o 110% oproti r. 2004 v rámci hlavných stredísk údržby
*TT VÚC spolufinancoval na 2/3 spolu so štátom výstavbu nového strediska údržby v Galante
*Správa a údržba ciest získala okrem frézy min. po 1 novom stroji z každej oblasti v každom regióne: spolu 5x nový Mercedes pluh+nadstavby, 5x Liaz GO, 5x nová Tatra+nadstavby, 5x multifunkčný traktor, 5x malé nákladné auto, 1x čistiace auto, 1x vysprávkové auto, čo znamená,
že 40% vozového parku má menej ako 4 roky, čo je 1. miesto na Slovensku
*vozidlá zimnej služby: vyradilo sa 5 ks najstaršej techniky, čo nahradil nový nákup a zároveň sa počet áut v tejto kategórii posilnil o 10 nových ks (5x tatra, 5x traktor s radlicou), čo zlepšilo údržbu ciest predovšetkým na horských úsekoch
*investovalo sa tiež do nových píl, menšieho náradia atď.
TT VÚC plánuje do konca r. 2010 kúpiť novú snežnú frézu, nakoľko vlastní len 4, z ktorých najmladšia má 18 rokov.