devil napísal:Ano, lenže D3, to je viac ako len Kysuce, to je napojenie spolu s R5 na 2 štáty
Teoreticky ano len ci sa budu vyuzivat tie 2 subezne prepojenia pri sebe to je dost otazne...a za tu cenu by to nebolo od veci (mierne povedane).
Okrem toho, diaľnica len dopĺňa rozvoj, okrem toho na to treba aj kvalifikovanú pracovnú silu (nie len lacnú, to za 10 rokov nebude) a na Slovensku "víťazí" strojársky priemysel a či sa to páči alebo nie, tak z tohto hľadiska sa najlepšie vyvíja severné Slovensko.
to je to na co som alegricky. dovolim si tvrdit ze npr. v RS si strojarska firma najde tolko dobrej p.sily ako npr. v LM. to ze tam komunisti davali vela JRD neznamena ze neexistovali strojarske podniky aj tam. a ze ich vytunelovali? a kde nie? Lenze investor kvoli zlemu prepojeniu cestnemu a zeleznicnemu zaroven neprisiel dat to poriadku ako par fabrik na severe. Ale to ze tam su kvalifikovany a hentam su sprosty ludia..tak to uz zavana predsudkami....
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Devil, o tom, aké sú priority Poľska by som bol ticho, pretože potom aké sú priority SR? Rakúsko, ČR. Poľsko má záujem stavať v smere na Nemecko, ČR, ale v trase sever-juh aj v smere na SR. A argument o 40 mil. ľudí povedal Branco, ale to nevadí.
Devil, ja presne viem kam smeruješ, ale stále ma provokuješ a už to je podľa mňa zámerné (teraz to hovorím úprimne, sám si kdesi povedal, že si rád, keď niečo poviem tak ako to vidím ja a na rovinu)!
Prečo stále podsúvaš stavbu R2 pred dostavbu D1? Povieš mi 20 argumentov, ja ti poviem 20 argumentov a 10 ti vyvrátim a ty tiež vyvrátiš 10 mojich. Takto prebieha diskusia v téme D1-R2 už od starého fóra. Ja "necúvnem", pre mňa je dostavba D1 osobná záležitosť a robím všetko pre jej výstavbu. Ano, môže sa stavať aj R1, R4, D3, R5 (alebo aj R3) aj niečo v BA, ale bude sa stavať najmä D1. To je silná stavebná-politická-ekonomická-strojárska-občianska loby. Voči nej stojí SMK a ľudia ako p. Mesík. Lenže p. Mesík presadzuje R1+Donovaly a SMK BA-DS-NZ-LV a R1. A R1 sa stavia.
Ty porovnávaš RS a LM. Porovnávaš neporovnateľné. Ja som Slovák, tak ja chápem aj chudobných ľudí popri trase R2, ale tá chudoba je aj na Kysuciach, Orave, Liptove, Spiši, Šariši, Gemeri, ... teda aj za BB. A možno aj oblasť za NR. A nemôže byť všade diaľnica, to sa nedá. Bude na juhu, nebude na severe. Ale bude D1 a bude R1. Nie je dôvod teraz stavať R2, pretože BA-KE spojí D1. Potom alebo naraz bude R1. A R5 a R4 KE-Milhosť, zároveň o 2-3 roky D3. Takže Liptov, Spiš a Kysuce budú vyriešené spolu s NR-BB. A aj KE. Nebude oblasť od ZV-KE. A tá bude buď rozostavaná alebo keď sa zmení vláda na ľavicovú, tak dostavaná zároveň s D1. O dlhoch a politike vlády sa baviť nebudem. Toto sú fakty, k tomuto to smeruje. A treba porovnávať napr. PP a RS a LM s Rožňavou. Tam sa ukáže.
A to, že sa stavia pomaly, pomaly by sa stavala aj R2, tá nie je vôbec pripravená na súvislú výstavbu. SR je jedna z najchudobnejších krajín v EÚ.Príjmy nášho rozpočtu sú cca. 250 mld.sk, naše HDP je nejakých 2 100 mld.sk. V ČR je HDP niekde okolo 5 000mld.CZK a príjem rozpočtu je 800 mld. CZK. Tak si to porovnaj. A ich schodok? Ten je niekde na úrovni 90 mld. CZK, ten náš je na úrovni 60 mld.sk. Náš štátny dlh v pomere k HDP je na úrovni cca. 48%, v ČR je to okolo 20%. A hranica EÚ pre zavedenia EURa je 60%. Takže nie je moc kam ísť. Ja viem, píšem o ekonomike, ale s tým súvisí výstavba diaľnic až moc. 19%-tná daň je super, ale pre výstavbu diaľnic ako takú je to zlé, pretože je menej peňazí, reálne po započítaní inflácie, ktorá tu je od 5-8%, v ČR je do 4%. Atď.