Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:Súhlasím s aquilom a dodávam, že pomer financovania južnej a severnej trasy je podľa mňa celkom spravodlivý (40:60). Stavia sa na obidvoch a zrejme budú aj hotové približne v rovnakom termíne.
preto teraz horekovat ze neboli na to nikdy podmienky je neskoro. ako by povedla klasik, kocky jsou vrzeny
devil napísal:JG
priklad: mate mesto A s 10 000 obyv a mesto B s 8 000 obyv. Cez "A" chodi 10 000 aut/den a cez "B" 8 000 aut/den. vystavba obchvatu okolo "A" stoji 2 mld a cez "B" 1 mld. ktory by ste postavili skor
devil napísal:intenzity predsa neklesaju, ale narastaju to sa mylite...a rastu v roznom tempe v zavislosti od moznosti.... D1 je dlhsia preto sa to tak porovnavat ako to robite vy neda. uz neomielajte svoje polopravdy, nema to vyznam, robite tu vedu z minimalnych globalnych rozdielov v intenzitach (a lokalnych poctov obyv) nadhadzujete lokalne intenzity ktore z velkej casti na D nikdy neprejdu, vas obzor konci pri r. 2000, nezaujimaju vas casto niekolko100%-ne cenove rozdiely. zratajte si spadove oblasti, ceny usekov, moznosti narastu intenzity a dajte to dokopy...a potom zistite preco sa dlhodobo oplati stavat na rovine.....a nie v lesoch a pod zemou.
odkial vlastne ste ak sa smiem opytat (aspon region, kraj)
devil napísal:keby takto rozmyslali v minulosti tak zo severu sa pred 100 rokmi vystahuju vsetci....zasadna chyba je ze mnohy si myslia ze sever je nejak predurceny na rozvoj. v minulosti sa zo solidarity postupne uz pred CS za CS aj za komunistov vybudoval v tomto inak na smrt odsudenom regione priemysel. ludia toto asi zle pochopili a preto si dnes namyslaju o "vyvolenom regione". stale mi nevies vysvetlit preco kvoli par 1000 ludom sa ma preinvestovat o 100% viac prostriedkov. Je to len o tom ako si spocitas mesta: BA a KE su tiez juh a spolu s ostatnymi lahko prekryju sever. Si uz konecne uvedom ze v horach sa nezije a nezilo.
k tej energii len tolko ze mochovce bohunice gabcikovo kostolany a vojany maju s kiou a so severom pramalo spolocne a ostatne davaju do kesene len zlomok vykonov...
ku kii: ona 1/2 roka pres prichodom nevedela kde sme tak co si akoze vybrala mohla ist aj na vychod....
devil napísal:keby takto rozmyslali v minulosti tak zo severu sa pred 100 rokmi vystahuju vsetci....zasadna chyba je ze mnohy si myslia ze sever je nejak predurceny na rozvoj. v minulosti sa zo solidarity postupne uz pred CS za CS aj za komunistov vybudoval v tomto inak na smrt odsudenom regione priemysel. ludia toto asi zle pochopili a preto si dnes namyslaju o "vyvolenom regione". stale mi nevies vysvetlit preco kvoli par 1000 ludom sa ma preinvestovat o 100% viac prostriedkov. Je to len o tom ako si spocitas mesta: BA a KE su tiez juh a spolu s ostatnymi lahko prekryju sever. Si uz konecne uvedom ze v horach sa nezije a nezilo.
k tej energii len tolko ze mochovce bohunice gabcikovo kostolany a vojany maju s kiou a so severom pramalo spolocne a ostatne davaju do kesene len zlomok vykonov...
ku kii: ona 1/2 roka pres prichodom nevedela kde sme tak co si akoze vybrala mohla ist aj na vychod....
devil napísal:JG ja som nepisal o novsich udajoch ako 2000 ale o starsich a tam sa docitate zaujimave veci, dobre sa argumentuje ked okolo 1998 sa pomer pokrytia sever-juh zmenil az zdegeneroval. argumenty ako sa za komunistov krivdilo severu, ked tade vedie elektrifikovana dvojkolajovka dialnica pri mare (ktora nebola podmienkou vodnej nadrze ) a dialnica od TT na H. Stredu su vymyslami. s tymi nakladmi ste mimo znovu vyberate co sa vam hodi cena v uzkej doline hrona je stale neporovnatelne nizsia ako megatunelov kedze ja D do ZA nijak nespochybnujem a drviva vacsina usekov na R2 kde sa bude vyuzivat sucasna cesta daleko predbehne v efektivnosti megatunely. dajte vedla seba useky : ich cenu premavku a ocakavanu premavku a nie selekciu argumentov podla kriteria "ktory sa viac hodi"
a k tym novinarom dufam, ze sa neprestanu vrtat s nekalostiach "kompetentnych" aj ked si obcas pomylia D s RC.
Pista k elektrarnam len tolko ze mas pravdu vodne davaju 20%, len tam si zabudol dopisat slovicko "IBA". a druha vec na ktoru si zabudol je gabcikovo, a bez gabcikova je to este podstatne menej ako 20%.....
a opat mas pravdu "ZA si vybrala" a nejaky "odbornici" im to odobrili s takou zmluvou s firmou ktoru by KIA nedostala keby malo ist o ine mesto ako ZA....dufam ze mi rozumies...
a nakoniec mne je jedno ci sa odjakziva niekde nieco planovalo, aj ked aj to je v kontexte CS a prahy ako hlavneho mesta nezaujimave nepodstatne a neobjektivne. tiez mi je jedno ze tam je to tazke, to je moj argument a vyuzivat ho proti mne je minimalne chrapunske. mna zaujima to ze ani r. 2005 tato cesta nie je urobena, je len spolovice a s vynimkou braniska tie najlacnejsie useky. je to jednoznacne krach a dokaz ze tie stare plany mali hodit do kosa, ako koncepcne nevyhovujuce a sposobujuce stagnaciu. to ze teraz sa to ide rozbehnut a do 5 alebo mozno 10 r. sa to dobehne....no ale v 2010/2015 to bude malo takisto ako je malo to co je dnes..cize ziadne "dobiehanie" sa tu min. do 2020-2030 konat nebude.
Scotty napísal:Moje argumenty:
1. Je to síce dlhšia trasa ako BB-RK, ale obslúži viac ľudí ako trasa BB-RK.
2. Bola by o niečo drahšia ako BB-RK, ale bude výraznejšie dlhšia, teda návratnosť na mýtnom bude aj tak skôr.
3. Zlepšilo by sa ŽP aj na tejto trase, ale aj na trase BB-RK. A to z viacerých dôvodov, úsek MT-TR-BB je dnes mierne preťažený. Po výstavbe RC by sa mu výrazne zväčšila kapacita. Úsek BB-RK by sa úplne uzavrel pre kamióny (takýto krok sa spraví aj v Tatrách v Ždiari a Tatr. Javorine, hneď ako sa zlepší doprava na R3 v Trstenej v pokračovaní na D1), toby odťažilo ŽP. Argumenty, že by to kamióny neobchádzali a išli by úplne inou trasou pravdivé nie sú, funguje to tak všade v západnej Európe. Pretože trasa bude dlhšia, ale rýchlejšia a Tatry si výrazne vydýchnu.
4. Argument uzatvoriť úsek MT-TR-BB pre kamióny je úplne nepriechodný, pretože toto je strategický úsek, pokračuje v smere na ZH a sú na neho napojené aj ďalšie cesty.
5. Sorry Diaľničiar, kaviarista, feroslav a neviem kto ešte, ale táto varianta by sa mala a bude sa stavať. Okrem toho, aj tak sa začne najskôr po roku 2015.
aquila napísal:takze tu je ako tak oficialne variantne riesenie. aj ked neviem presne podrobnosti jednotlivych tras tak podla man to vyhra A3 => najmenej tunelov najkratsi .. (popripade este A2)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6
aquila napísal:takze tu je ako tak oficialne variantne riesenie. aj ked neviem presne podrobnosti jednotlivych tras tak podla man to vyhra A3 => najmenej tunelov najkratsi .. (popripade este A2)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6
kaviarista napísal:scotty, je mi luto tvojho otca, zacinal som ho mat rad ako protidiskutera coraz viac, ale toto sa nerobi. Ziadne citlive informacia tu od neho neboli a ani nemohli byt kedze ohladom R3 sa vedu este len polemiky. Prekazalo ti akurat to, ze mal na vec iny nazor ako ty. Mysel mal ale zdravu. Skus sa na to pozriet tak, ci by ti prekazalo, keby raz v dalekej budocnosti sa rozhodli tvoje deti premazavat po tvojej smrti cast vlastnych myslienok a nazorov.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.