Moderátor: Moderátori
devil napísal:Zda sa ze madarov ani moc nezaujima co sa deje u nas, mam info ze do konca marca 2005 bola vypracovana projektova dokumentacia pre dalsie 2 obchvaty dedin, konkretne Forro a Csobad za cca 5,5 mil Sk. Podla mapy tam uz bude chybat len jeden obchvat pred Miskolcom.
bystrik napísal:Nie príliš optimistické vízie D. Faktor predostrel ohľadom výstavby rýchlocesty Košice - Milhosť s pokračovaním na maďarskú diaľničnú sieť pri Miškolci. Hoci prvé štúdie o tejto ceste vznikli ešte v roku 1994, takmer 11 rokov po tomto dátume podľa generálneho riaditeľa NDS sú len vo fáze získania územného rozhodnutia a predpokladá, že v roku až 2007 sa môže začať výstavba s lehotou ukončenia o ďalšie 2-3 roky.
Problémom takéhoto "rýchleho" postupu môže byť aj neochota centrálnych orgánov, aby bol Košický kraj spojený s Maďarskom a tým pádom aj s Bratislavou skôr, než sa dobuduje severná trasa diaľnice Žilina - Košice. "Bez ohľadu na to, či budú Košice spojené s maďarskou diaľnicou vďaka rýchlostnej komunikácii R4, diaľnica D1, ktorá spája dve najväčšie mestá na Slovensku musí byť a bude. Pre Košice je určite prioritnejšie byť napojený na hlavné mesto, než na nejaké mesto v Maďarsku alebo tamojšiu diaľničnú sieť. Komplikácie pri výstavbe R4 nám spôsobujú lokálne záujmy ako je napríklad posunutie hraničného prechodu kvôli existujúcemu priemyselnému parku v Kechneci. Môžem vám povedať, že na maďarskej strane sa to vôbec nestretlo s kladnou odozvou..."
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270
no comment
Caesar napísal:2. Ja si myslím, že pre KE bude dôležitá D1, slovenská diaľnica. Či to bude r. 2010-2015-2020, to je už druhá vec. Ale do r. 2015 nebude existovať spojenie s Maďarskom súvislým diaľničným prepojením tak, aby boli spojené KE s BA cez Maďarsko.
rbarat napísal:DRx je zjavne jeden z tých, ktorí nechápu alebo nechcú pochopiť filozofiu návrhu trasy diaľnice. Diaľnica D1 bola navrhnutá nie len ako spojenie dvoch najväčších miest BA-KE. To bol len jeden z cieľov. Išlo tu najmä o kvalitné spojenie väčšiny najvýznamnejších priemyselných lokalít na území SR a väčšiny najväčších miest.
Čo nepokryla D1 pokrýva R1+R2, ktorá ide juhom.
Trasa diaľnice sa navrhla ešte za socializmu, odborníkmi a je trasovaná v súlade s medzinárodne dohodnutými eurokoridormi. Súčasné ani minulé politické vedenia po 89-tom na základné trasovanie nemali vplyv.
Ak by sme chceli spojiť len BA-KE, tak ide o priamu spojnicu týchto dvoch miest, najlepšie bez križovatiek. Malo by to myslíš zmysel?
Každý štát ktorý staval a stiavia diaľnice nespája bezducho najväčšie mestá, snaží sa čo najlepšie dopravne zabezpečiť väčšinu územia. O to ide aj v SR. Laici to neikedy nevidia, pretože nepostrehnú všetky súvislosti.
A ten "cieľ" spojiť KE a BA po D1 je tam len na to, aby sa východniarom upchali ústa.
KE majú smolu, pretože R1+R2+R7 tu nebudú dostavané skôr ako v r. 2020. A diaľnica D1 má byť v r. 2010-13. To sú vládne termíny.
Já kdybych bydlel v KE a měl jet do BA, tak jedu po D1, protože R2 je stavěná v polovičnim profilu, a to není nic proti kvalitn čtyřproudovce
devil napísal:
D1 bude z urc. casti v tiez v poloprofile, t.j. dvojpruhovej ceste. Tunel Branisko je casto odstavovany, po ukonceni vsetkych tunelov, budu striedavo odstavovane, co bude robit urcite tazkosti v priepustnosti.
devil napísal:v pripade ze budes platit myto, je lepsie ist po dobrej ceste 1. triedy ako po dialnici v 1/2 profile.
arison napísal:Je Cerveny rak obec ? Na PS suhlasim so semaforom a 80 , len pri gymnazii, to sa pochopit da , ale inde ved su tam nadchody pre chodcov a cela cesta sa da povazovat za relativne bezpecnu . Ono s tou o. rychlostou je na povazenie stane sa , ze opite hovado zrazi na relativne bezpecnej ceste cloveka a ako alibisticke riesenie uradov je tam hned namiesto 80 km /h 40 km /h , proste princip kolektivnej viny
Adoas napísal: Moj nazor je, ze by sa mali na sucasnom cestnom tahu postavit obchvaty a cesta by sa mal viac opravit a zaroven by sa mala postavit R4 na 1/2 profil aj so zemnymi pracami pre dostavbu na plny profil.
Tento usek je nevyhnutny na rozvoj KE. A KE potrebuju rozvoj.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.