Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Odoslaťod JG » 20. Feb 2005 12:12

Dialniciar, ja predsa nehovorim, ze tam dialnica byt nema. Ani to nema predsa nic spolocne s PB. Ja len tvrdim, ze sa dalo navrhnut lacnejsie riesenie. Rvat nasilu mosty aj tam kde nie su nutne je prepych.

Ja netvrdim, ze planujete kadial sa bude dialnica stavat, ale zasadne so mnou nesuhlasite, ked tvrdim, ze niektore useky su navrhnute velkoryso.

Poradca pre vystavbu dialnic aspon ciastocne zredukoval naklady na planovane stavby na D1 a to len tym, ze sa skratia mosty, vynechaju niektore presypane tunely, pripadne sa navrhne kratsi tunel.

Trasa s presypanymi tunelmi okrem toho, ze bola drahsia, bola navyse klukatejsia. Asi tu naozaj ide o to robit co najzlozitejsie a najdrahsie projekty.
JG
 

Nie, to ste ma nepochopili.

Odoslaťod Diaľničiar » 20. Feb 2005 12:26

JG napísal:Dialniciar, ja predsa nehovorim, ze tam dialnica byt nema. Ani to nema predsa nic spolocne s PB. Ja len tvrdim, ze sa dalo navrhnut lacnejsie riesenie. Rvat nasilu mosty aj tam kde nie su nutne je prepych.

Ja netvrdim, ze planujete kadial sa bude dialnica stavat, ale zasadne so mnou nesuhlasite, ked tvrdim, ze niektore useky su navrhnute velkoryso.

Poradca pre vystavbu dialnic aspon ciastocne zredukoval naklady na planovane stavby na D1 a to len tym, ze sa skratia mosty, vynechaju niektore presypane tunely, pripadne sa navrhne kratsi tunel.

Trasa s presypanymi tunelmi okrem toho, ze bola drahsia, bola navyse klukatejsia. Asi tu naozaj ide o to robit co najzlozitejsie a najdrahsie projekty.


Ja som len povedal, že to čo vy považujete za veľkorysé, sú parametre diaľnic. Ano, dajú sa znížiť a budú znížené, odrazí sa to na max. rýchlosti v týchto úsekoch (120km/1h). To je všetko. Jednoducho diaľnica má svoje štandardy, teraz o ne čiastočne príde.

A k tým projektom. Ja som tiež človek a bol by som rád, aby som ešte dožil stavu, keď tu bude aspoň 2000 km D RC. My máme najmenší záujem na tom, aby diaľnice boli predražované. Na Slovensku sa bude stavať 100-vky km D a 100-vky km RC. Tu sa bude stále niečo stavať. A opravovať. A keď nie je cesty, tak za 100 rokov, tak potom železničné trate sa budú modernizovať. Časom bude metro v BA. Staviteľským spoločnostiam ide len o to, aby tu bol istý štandard, ktorý diaľnica má mať, ale samozrejme, ak by sa malo stavať 10 km/1 rok, tak to radšej 20 km/1 rok aj za cenu nižšej kvality. Ale len vo výnimočných prípadoch. Prišli náročné hornaté úseky, treba o 100% viacej peňazí. Stalo sa. Lenže treba stavať diaľnice 2x rýchlejším tempom. A to už také ľahké nie je. Aj keby sa dávalo na diaľnice 50 mld.sk každý rok, tak je tu čo stavať najbližších 10 rokov.

Ja predpokladám, že sme všetci len ľudia a všetci chceme to isté, mať diaľnice všade tam, kde je to treba: preťažené cesty I. triedy, rozvoj zaostalejšieho regiónu.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Šírka D a R.

Odoslaťod Hosť » 22. Feb 2005 02:40

[quote="Diaľničiar"]Široké sú dosť, ja skorej vidím problém v tom, že diaľnic mala ísť aj s v smere od TT-NR až po BB.

A podľa mňa úsek BA-SC-TT nemusí byť 6-prúdový, pretože stačí opraviť úsek SC-Sereď, a D1 bude odťažená od TT-SC. Okrem toho nielen, že nemusí byť 6-prúdový, ani by to nebolo rentabilné, stálo by to viac ako 10 mld.sk a ešte by tu boli niektoré úseky len v 4 pruhoch, kdežto na úsek SC-Sereď stačí vynaložiť max. 1,5 mld.sk a táto cesta bude veľmi kvalitnou cestou I. triedy.
Hosť
 

Odoslaťod pjj » 24. Feb 2005 23:27

Ja si myslim, ze vacsina vodicov moc nevnima rozdiel medzi jednotlivymi sirkami dialnic a rc. Hlavnym prinosom tychto pozemnych komunikacii je, ze vodic moze bezpecne predbiehat pomalsie vozidla (a to permanente), nemusi spomalovat na krizovatkach a v obciach. Maximalna rychlost a stupanie su az druhorade. Myslim ze je lepsie ist trebars aj "len" 80km/h plynule po postavenej dialnici/rc ako spomalovat v obciach a tahat sa za kamionmi a pritom pozerat na nedokoncene siroke, rychle a zbytocne luxusne monstra. Samozrejme, ze sa vystavba nema "odflaknut" ale neviem preco sa na jednej strane hovori ze treba kvalitnu dialnicu (Belusa-Sverepec) a na druhej strane tam kde by to nestalo tolko penazi sa nepostavi (Trnava-Nitra).
pjj
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Feb 2005 16:29

Odoslaťod devil » 25. Feb 2005 07:27

Ja si myslim, ze vacsina vodicov moc nevnima rozdiel medzi jednotlivymi sirkami dialnic a rc. Hlavnym prinosom tychto pozemnych komunikacii je, ze vodic moze bezpecne predbiehat pomalsie vozidla (a to permanente), nemusi spomalovat na krizovatkach a v obciach. Maximalna rychlost a stupanie su az druhorade. Myslim ze je lepsie ist trebars aj "len" 80km/h plynule po postavenej dialnici/rc ako spomalovat v obciach a tahat sa za kamionmi a pritom pozerat na nedokoncene siroke, rychle a zbytocne luxusne monstra. Samozrejme, ze sa vystavba nema "odflaknut" ale neviem preco sa na jednej strane hovori ze treba kvalitnu dialnicu (Belusa-Sverepec) a na druhej strane tam kde by to nestalo tolko penazi sa nepostavi (Trnava-Nitra).


Toto presne vystihuje podstatu problemu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Pozorovateľ » 25. Feb 2005 10:42

Dá sa napísať namiesto úseku Beluša-Sverepec aj Koridor Trenčín-PB-Žilina a namiesto Trnava-Nitra Zeleneč-Lehota,stačí chcieť použiť demagógiu vlastnú Devilovi a ďaľším fanatikom juhu a BB. Aquila pozdravujem ťa,je to dobre,priam perferktne urobená stránka,ale som skeptik,pokiaľ sa bude táto diskusia točiť na rovnakom mieste ako na Highways t.j. Juh vs. Sever. Nikam to nevedie a odvádza to pozornosť od praktických problémov,ktoré by zaujímali mňa,ale aj iných. Ale držím palce a tipnem si,že keď bude D1 po RK bude sa o čom baviť aj keď bez devilovcov (alebo mesíkovskej loby). Ja som sem z týchto obáv,ktoré sa mi naplno potvrdili neprispieval,ale rád sa sem pozriem. Prajem veľa šťastia a dobrú diskusiu.
Pozorovateľ
 

To je zbytočné.

Odoslaťod Diaľničiar » 25. Feb 2005 16:23

Pozorovateľ napísal:Dá sa napísať namiesto úseku Beluša-Sverepec aj Koridor Trenčín-PB-Žilina a namiesto Trnava-Nitra Zeleneč-Lehota,stačí chcieť použiť demagógiu vlastnú Devilovi a ďaľším fanatikom juhu a BB. Aquila pozdravujem ťa,je to dobre,priam perferktne urobená stránka,ale som skeptik,pokiaľ sa bude táto diskusia točiť na rovnakom mieste ako na Highways t.j. Juh vs. Sever. Nikam to nevedie a odvádza to pozornosť od praktických problémov,ktoré by zaujímali mňa,ale aj iných. Ale držím palce a tipnem si,že keď bude D1 po RK bude sa o čom baviť aj keď bez devilovcov (alebo mesíkovskej loby). Ja som sem z týchto obáv,ktoré sa mi naplno potvrdili neprispieval,ale rád sa sem pozriem. Prajem veľa šťastia a dobrú diskusiu.


Tí, ktorí stále presadzujú výstavbu R2 pred všetkými ostatnými úsekmi tu boli, sú a budú. Ale logika a silné vplyvy vo všetkých oblastiach (politika, ekonomika) tu budú za dostavbu D1. Tí, čo sa im to nepáči, majú smolu. Pozorovateľ, ale aj tak, kľudne sa zaregistruj. 8)

Pán Mesík je blázon 1. kategórie a ako sa vraví, mňa už normálne baví sledovať jeho aj jemu podobným tie reakcie typu "zase sa prehajdákalo 5 mld.sk na D1". :P
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod pjj » 26. Feb 2005 00:11

Pozorovateľ napísal:Dá sa napísať namiesto úseku Beluša-Sverepec aj Koridor Trenčín-PB-Žilina a namiesto Trnava-Nitra Zeleneč-Lehota,stačí chcieť použiť demagógiu vlastnú Devilovi a ďaľším fanatikom juhu a BB. Aquila pozdravujem ťa,je to dobre,priam perferktne urobená stránka,ale som skeptik,pokiaľ sa bude táto diskusia točiť na rovnakom mieste ako na Highways t.j. Juh vs. Sever. Nikam to nevedie a odvádza to pozornosť od praktických problémov,ktoré by zaujímali mňa,ale aj iných. Ale držím palce a tipnem si,že keď bude D1 po RK bude sa o čom baviť aj keď bez devilovcov (alebo mesíkovskej loby). Ja som sem z týchto obáv,ktoré sa mi naplno potvrdili neprispieval,ale rád sa sem pozriem. Prajem veľa šťastia a dobrú diskusiu.


Prepacte Pozorovatel ale sam ste sa dostal. Ja som vacsinu svojho prispevku pisal o parametroch dialnice (o tom je tato tema). Stazujete sa na Sever vs. Juh ale sam ste tu s tym zacal. Ja som o tom nepisal. A ked som napisal Belusa-Sverepec a Trnava-Nitra tak som aj myslel tieto useky. Porovnaval som dva konkretne useky pri ktorych sa pouzila argumentacia, ktora si protireci. Ja som neodsudil D1 a nepropagoval som juh ani naopak. Uplne suhlasim ze boj Sever vs. Juh je uplne ABSURDNY.

Rychle cestne spojenia potrebuje cela krajina nie iba Juh a nie iba Sever. Neviem vobec pochopit ako niekto (toto uz je vseobecne nie pre Pozorovatela) moze mysliet v jednotnom cisle. Tu nejde o TU dialnicu s velkym D (alebo o "hlavny tah" - kazdy motorista ma aj tak ten svoj) ale o celu siet kvalitnych ciest dialkoveho spojenia.
pjj
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Feb 2005 16:29

Odoslaťod devil » 26. Feb 2005 12:13

Pozorovatel, tiez som nepisal o absolutnej potrebnosti jedneho alebo druheho tahu, takze demagogom ste tu boli jedine vy. ja som nacrtaval mnohe moznosti riesenia problemu tak na severe alebo juhu, chapem ale ze pre slotovcov je jedinym riesenim aby na D1 a D3 by malo smerovat 99,9% investicii a a zo znacnou nevolou sledujú ze mozno aj inde sa dostne par miliard. nikde som netvrdil ze E571 vyriesi dopravny problem krajiny, na rozdiel od vas (aj inych) ktory tu neustale priamo alebo nepriamo nacrtavate ze dostavba ZA-RK a D3 prinesie konecne riesenie a ostane veci su len detaily. slotovci sa tu donekonecna ohanaju ze ako im vsetci zavidia pritom je to ako ked zlodej krici-chytte zlodeja. A v lokalpatriotizme je mesik oproti vam zaciatocnik a znacny amater. skuste mysliet globalne a nielen lokalne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Tu sa musím zastať Devila a spol.

Odoslaťod Diaľničiar » 27. Feb 2005 15:07

Jednoznačne D1 vyrieši veľa problémov na Slovensku, ale D3 sama o sebe nie. D3 je len lepším variantom ako napr. severný úsek R3 či R4, to je všetko. A okrem toho D3 bude tvoriť medzinárodný koridor, preto má parametre diaľnice, určite nie preto, že sú tam Kysuce. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Zlatá stredná cesta.

Odoslaťod Scotty » 02. Mar 2005 11:27

Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia. Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Re: Zlatá stredná cesta.

Odoslaťod Diaľničiar » 03. Mar 2005 18:21

Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia. Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1. 8)


Presne tak, ale toto sa dá dosiahnuť len tak, že sa zvýšia výdavky na výstavbu diaľnic, t.j. "aj vlk bude nažraný (D1) a aj ovca bude celá (R1)". Na dnešné ceny by bola reálna suma 25 mld. sk, čo by bol aj reálny nárast voči r. 1997 o 45%. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Zlatá stredná cesta neexistuje.

Odoslaťod feroslav » 18. Apr 2005 16:43

Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia.


Prečo je SR hornatým štátom? Lebo bližšie naokolo je postavené na hornatom teréne, aby bolo drahšie? Keby diaľnica Bratislava-Košice viedla po južnom ťahu cez Zvolen a Lučenec, SR nebola hornatým štátom, ale pahorkatým? Keby sa postavila na južnej trase BA-DS-NZ-VK-LC-KE, tak by SR bola rovinatým štátom, lebo diaľnica vedie po rovine?

Scotty napísal:Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1. 8)


Opäť omyl, všetko naopak. Na severe by sa mali RC stavať rýchlejším tempom a na južnom ťahu mohla a mala už dnes stáť diaľnica a byť hotová a zaplatená. Do hôr RC, na južný ťah diaľnica. Lacné, ekologické, ekonomicky racionálne riešenie.

Diaľničiar napísal:Presne tak, ale toto sa dá dosiahnuť len tak, že sa zvýšia výdavky na výstavbu diaľnic, t.j. "aj vlk bude nažraný (D1) a aj ovca bude celá (R1)". Na dnešné ceny by bola reálna suma 25 mld. sk, čo by bol aj reálny nárast voči r. 1997 o 45%. 8)


Toto je typická reakcia stavbara, ale žiaľ problém nie je v nedostatku prostriedkov, lebo keby ich bolo hoci dvakrát viac, aj tak sa vyplieskajú neefektívne na D1. Problém je samotný koncept severneho tahu, aplikovaný na D1, na R3 odklonená na Turiec a R4 s obchvatom do Stropkova. Fico si zas bude stavať diaľnicu domov do Topoľčian.

Riešením by bolo až prenesenie kompetencií na regióny. Vrátane daňového zaťaženia za svoj úsek.

pozn.: editoval admin
feroslav
 

Re: Zlatá stredná cesta neexistuje.

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 20:56

feroslav napísal:
Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia.


Prečo je SR hornatým štátom? Lebo bližšie naokolo je postavené na hornatom teréne, aby bolo drahšie? Keby diaľnica Bratislava-Košice viedla po južnom ťahu cez Zvolen a Lučenec, SR nebola hornatým štátom, ale pahorkatým? Keby sa postavila na južnej trase BA-DS-NZ-VK-LC-KE, tak by SR bola rovinatým štátom, lebo diaľnica vedie po rovine?

Scotty napísal:Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1. 8)


Opäť omyl, všetko naopak. Na severe by sa mali RC stavať rýchlejším tempom a na južnom ťahu mohla a mala už dnes stáť diaľnica a byť hotová a zaplatená. Do hôr RC, na južný ťah diaľnica. Lacné, ekologické, ekonomicky racionálne riešenie.

Diaľničiar napísal:Presne tak, ale toto sa dá dosiahnuť len tak, že sa zvýšia výdavky na výstavbu diaľnic, t.j. "aj vlk bude nažraný (D1) a aj ovca bude celá (R1)". Na dnešné ceny by bola reálna suma 25 mld. sk, čo by bol aj reálny nárast voči r. 1997 o 45%. 8)


Toto je typická reakcia stavbara, ale žiaľ problém nie je v nedostatku prostriedkov, lebo keby ich bolo hoci dvakrát viac, aj tak sa vyplieskajú neefektívne na D1. Problém je samotný koncept severneho tahu, aplikovaný na D1, na R3 odklonená na Turiec a R4 s obchvatom do Stropkova. Fico si zas bude stavať diaľnicu domov do Topoľčian.

Riešením by bolo až prenesenie kompetencií na regióny. Vrátane daňového zaťaženia za svoj úsek.

pozn.: editoval admin


Feroslav (p. Mesík), už preháňaš. To, že tu nie je Diaľničiar, ti nedáva právo tu takto reagovať (vo viacerých tvojich príspevkoch), a keď už nemáš argumenty, tak vieš len "trepať dve na tri".

Reakcia na Scottyho je trápna. SR je hornatá krajina, a preto sú okrem iného diaľnice v SR drahšie než v okolitých krajinách, napr. v Maďarsku. Na tvoj smiešny argument ti odpoviem logicky: Aj pahorkatina je hora. :twisted:

Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.

Prenesenie kompetencií na regióny ísť môže, ale štát im na to nedá peniaze, jedine, že by ušetrili. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Zlatá stredná cesta neexistuje.

Odoslaťod Steve » 09. Máj 2005 22:50

Caesar napísal:Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.


To začíná být docela hustý
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod devil » 10. Máj 2005 06:42

okrem iného diaľnice v SR drahšie než v okolitých krajinách, napr. v Maďarsku.


to je blbost, dialnica na rovine v madarsku a u nas je rovnaka ohladom ceny, konstatuje sa to v materialy vlady, iba ak ste porovnaval cenu na rovine s cenou tunela u nas :lol:

Feroslav (p. Mesík), už preháňaš. To, že tu nie je Diaľničiar, ti nedáva právo tu takto reagovať (vo viacerých tvojich príspevkoch), a keď už nemáš argumenty, tak vieš len "trepať dve na tri".


Aj pahorkatina je hora.


Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.


Takto sa vyjadruju ludia, ktori sa povazuju za odbornikov. Ak by hocikto na fore napisal prispevky v tomto style bol by okamzite a nekompromisne mazany resp. editovany. Zrejme su tu rovny a rovnejsi. Vsak admin. :arrow:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 08:35

Devil, diaľnice u nás a v Maďarsku sú drahšie aj na rovinách. Vládny materiál ti napíše jedno, pretože vláda SR si neželá zverejňovať, že je u nás drahšie. Chápeš? Ja snáď vidím, čo tu koľko stojí!!!

Na Slovensku sú drahšie ceny stavebných materiálov. Do Maďarska sa musia doviezť, ale stále sú o "niečo" lecnejšie". Mám pokračovať, čo spôsobuje vyššiu cenu?

Ak feroslav tvrdo klame, tak sa snáď nečaká, že ho tu budeme hladkať. Ak ano, tak ok, ja sem prispievať nebudem. Okrem toho, feroslav ani nevie slušne argumentovať. Teraz sa nevyhrážam, len varujem, že ja mám aj inú robotu.

Ak si si čítal, čo napísal ohľadom toho, čo je to hornatá SR, a nevieš to pochopiť, tak potom je to o niečom inom. Nauč sa geológiu a geografiu.

Ja som tu videl aj ostrejšie vyjadrenia na feroslava. A devil mne je úplne jedno, kto si.

Ak sa to niekomu nepáči, nech mi ten príspevok celý vymaže. Následkom bude môj odchod z tohto fóra, pretože tu nebudem bojovať s takýmito ľuďmi.

Ľudia podobný p. Mesíkovi (netvrdím, že feroslav ním priamo je) nevedia o výstavbe diaľnic nič. Len si stále dookola opakujú to svoje.

Devil, je pekné, že sa feroslava zastávaš, ale neviem prečo.

Už čakám ako ma budete napádať ako stavbára, do toho.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Zlatá stredná cesta neexistuje.

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 09:22

Steve napísal:
Caesar napísal:Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.


To začíná být docela hustý


Pokiaľ viem, tak toto je oblasť "flamewars" a feroslav nevie o výstavbe nič. Keď kritizuje výstavbu celej diaľničnej siete na Slovensku a "plače na južným Slovenskom", tak je len normálne, že tu prijde k vojne. Tu je to len vojna feroslav+devil vs. ostatní.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 09:59

Caesar napísal:Ak si si čítal, čo napísal ohľadom toho, čo je to hornatá SR, a nevieš to pochopiť, tak potom je to o niečom inom. Nauč sa geológiu a geografiu.


Já jsem vzděláním geograf, dělal jsem i zkoušku z geologie a to co říkáš je trochu demagogie. I pahorkatina je hora, no jasně, každej kopec může mít označení hora.
Problém je fakt spíš ve složení, jako stavař určitě znáš horniny a minerály, proto ti nemusím vysvětlovat, kde je lepší úpatní a vrcholový tunel, jestli je rozdíl mezi vápencem a žulou. Asi uznáš, že exisuje prostě rozdíl mezi Velkou Fatrou a Štávnickými Vrchy.
Je furt nevím proč tu řešíte D1, není prostě argument proti jejímu dokončení, spíš nevidím důvod stavět R2.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 10:11

Steve napísal:
Caesar napísal:Ak si si čítal, čo napísal ohľadom toho, čo je to hornatá SR, a nevieš to pochopiť, tak potom je to o niečom inom. Nauč sa geológiu a geografiu.


Já jsem vzděláním geograf, dělal jsem i zkoušku z geologie a to co říkáš je trochu demagogie. I pahorkatina je hora, no jasně, každej kopec může mít označení hora.
Problém je fakt spíš ve složení, jako stavař určitě znáš horniny a minerály, proto ti nemusím vysvětlovat, kde je lepší úpatní a vrcholový tunel, jestli je rozdíl mezi vápencem a žulou. Asi uznáš, že exisuje prostě rozdíl mezi Velkou Fatrou a Štávnickými Vrchy.
Je furt nevím proč tu řešíte D1, není prostě argument proti jejímu dokončení, spíš nevidím důvod stavět R2.


Feroslav napísal, že ak by išla diaľnica pozdĺž južného ťahu, kde sú pahorkatiny, tak by sa SR označovala za pahorkatinový terén a Caesar len napísal, že nie, že SR má hornatý terén viac ako rovinatý až nížinný, t.j. aj keď sa diaľničná sieť stavia v nížinách či pahorkatinách, stále je tu viac postavených úsekov v hornatom teréne. Čo je na tom zle napísané a demagogické?

A k tej tvojej otázke? D1 sa rieši stále na rôznych fórach napriek tomu, že za jej dokončenie je ĽS-HZDS, SDKÚ, aj Smer-SD, SNS, ... odborná-stavebná verejnosť. Len všetci sú aj toho názoru, že by sa nemalo zabúdať ani na južné Slovensko a vôbec ostatné časti SR. No čím viac sa myslí na južné Slovensko, tým viac sa vzďaľuje spojenie západu a východu SR. No ja osobne som za výstavbu D1, D3, R1 a obchvatov na R2. R2 sa neplánuje dostavať skôr ako D1.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Čavo » 10. Máj 2005 10:30

Scotty napísal:Feroslav napísal, že ak by išla diaľnica pozdĺž južného ťahu, kde sú pahorkatiny, tak by sa SR označovala za pahorkatinový terén a Caesar len napísal, že nie, že SR má hornatý terén viac ako rovinatý až nížinný, t.j. aj keď sa diaľničná sieť stavia v nížinách či pahorkatinách, stále je tu viac postavených úsekov v hornatom teréne. Čo je na tom zle napísané a demagogické?

A k tej tvojej otázke? D1 sa rieši stále na rôznych fórach napriek tomu, že za jej dokončenie je ĽS-HZDS, SDKÚ, aj Smer-SD, SNS, ... odborná-stavebná verejnosť. Len všetci sú aj toho názoru, že by sa nemalo zabúdať ani na južné Slovensko a vôbec ostatné časti SR. No čím viac sa myslí na južné Slovensko, tým viac sa vzďaľuje spojenie západu a východu SR. No ja osobne som za výstavbu D1, D3, R1 a obchvatov na R2. R2 sa neplánuje dostavať skôr ako D1.


Teraz je už zbytočné riešiť, či D1 áno, či nie. Tam sa už nič zmeniť nedá a už jej dostavanie, je rozumnejšie, ako riešiť spojenie iným spôsobom. Možno by mohlo byť zaujímavé riešiť, či za Popradom stavať v plnom profile a v parametroch D. Ale podľa informácií na www.highways.sk mám pocit, že i tam sa zatiaľ s parametrami D a plným profilom nepočíta.

Môžeme riešiť či radšej skôr D3, alebo R3, môžeme riešiť či D3 má byť v parametroch D, alebo stačí RC. Ale to ja riešiť nebudem, pretože ani priestor v trase D3 a severnej časti R3 nepoužívam a nemám dosť informácií.

Môžeme riešiť kadiaľ a kedy by bolo lepšie stavať južnú a strednú časť R3. Ako na to s R6, R7 a v neposlednom rade s R4.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 10:36

Já myslím, že spojení pahorkatina je taky hora je prostě chybné, možná ne demagogické, to se omlouvám, ale chybné.

Já chápu, že někomu D1 leze krkem, protože bydlí na Jižním Slovensku, kde má slabou infrastrukturu, já jsem taky v ČR bojoval o trasáchdálnic a většinou jsem prohrál, je to prostě lokálpatriotismus, ale dohadovat se jestli je Slovensko více nížinatý, pahorkatinový nebo hornatý stát je teda mimořádně divný.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 10:46

Steve napísal:Já myslím, že spojení pahorkatina je taky hora je prostě chybné, možná ne demagogické, to se omlouvám, ale chybné.

Já chápu, že někomu D1 leze krkem, protože bydlí na Jižním Slovensku, kde má slabou infrastrukturu, já jsem taky v ČR bojoval o trasáchdálnic a většinou jsem prohrál, je to prostě lokálpatriotismus, ale dohadovat se jestli je Slovensko více nížinatý, pahorkatinový nebo hornatý stát je teda mimořádně divný.


Steve, začal s tým feroslav, Caesar mu oponoval, že nemá pravdu a devil sa vrhol na Caesar, že čo si to vlastne dovolil.

Faktom však ostáva, že SR je hornatým štátom. Podobne ako Maďarsko je skôr štátom s prevažujúcimi nížinami, max. pahorkatinami.

Hornatými štátami sú aj Rakúsko, Švajčiarsko, ... dosť sa s týmto termínom manipuluje v stavbárskej brandži a tak je len normálne, nie divné, že sa o tom diskutuje aj na tomto fóre.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Steve » 10. Máj 2005 11:03

Stavbaři jaký je potom stát Česká Republika?
Myslím, že máme od všeho něco, dá se to podle nějakých tabulek zaškatulkovat.
Jestli je pro Vás ta hornatost a složení tak důležité, klidně se o tom bavte, rád přispěji s nějakým geografickým pohledem.

Slovensko není Maďarsko a zároveň taky není Švýcarsko, s tím souhlasím.

To je jako v hokeji, ČR není Slovensko a to zase není Maďarskem, jednoduché.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 13:11

Steve napísal:Stavbaři jaký je potom stát Česká Republika?
Myslím, že máme od všeho něco, dá se to podle nějakých tabulek zaškatulkovat.
Jestli je pro Vás ta hornatost a složení tak důležité, klidně se o tom bavte, rád přispěji s nějakým geografickým pohledem.

Slovensko není Maďarsko a zároveň taky není Švýcarsko, s tím souhlasím.

To je jako v hokeji, ČR není Slovensko a to zase není Maďarskem, jednoduché.


ČR je stredne hornatý štát. Tu išlo len o to, že Feroslav napadol Diaľničiara za jeho označenie, že SR je hornatý štát, t.j. Feroslav tvrdil, že toto označenie je tu len preto, že sa stavia D1. Že keby sa stavala prioritne R1+R2 (ZV-KE) ako diaľnica, tak by to slovko "hornatá" nemalo význam, lebo by to boli pahorkatiny.

Steve, to je spor feroslava s 90% účastníkov tohto fóra. Ja som sa proti Feroslavovi ohradil, to je všetko.

Záver: SR je hornatý štát. (bez ohľadu na to ako sa tu buduje diaľničná sieť).
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.