Moderátor: Moderátori
JG napísal:Dialniciar, ja predsa nehovorim, ze tam dialnica byt nema. Ani to nema predsa nic spolocne s PB. Ja len tvrdim, ze sa dalo navrhnut lacnejsie riesenie. Rvat nasilu mosty aj tam kde nie su nutne je prepych.
Ja netvrdim, ze planujete kadial sa bude dialnica stavat, ale zasadne so mnou nesuhlasite, ked tvrdim, ze niektore useky su navrhnute velkoryso.
Poradca pre vystavbu dialnic aspon ciastocne zredukoval naklady na planovane stavby na D1 a to len tym, ze sa skratia mosty, vynechaju niektore presypane tunely, pripadne sa navrhne kratsi tunel.
Trasa s presypanymi tunelmi okrem toho, ze bola drahsia, bola navyse klukatejsia. Asi tu naozaj ide o to robit co najzlozitejsie a najdrahsie projekty.
Ja si myslim, ze vacsina vodicov moc nevnima rozdiel medzi jednotlivymi sirkami dialnic a rc. Hlavnym prinosom tychto pozemnych komunikacii je, ze vodic moze bezpecne predbiehat pomalsie vozidla (a to permanente), nemusi spomalovat na krizovatkach a v obciach. Maximalna rychlost a stupanie su az druhorade. Myslim ze je lepsie ist trebars aj "len" 80km/h plynule po postavenej dialnici/rc ako spomalovat v obciach a tahat sa za kamionmi a pritom pozerat na nedokoncene siroke, rychle a zbytocne luxusne monstra. Samozrejme, ze sa vystavba nema "odflaknut" ale neviem preco sa na jednej strane hovori ze treba kvalitnu dialnicu (Belusa-Sverepec) a na druhej strane tam kde by to nestalo tolko penazi sa nepostavi (Trnava-Nitra).
Pozorovateľ napísal:Dá sa napísať namiesto úseku Beluša-Sverepec aj Koridor Trenčín-PB-Žilina a namiesto Trnava-Nitra Zeleneč-Lehota,stačí chcieť použiť demagógiu vlastnú Devilovi a ďaľším fanatikom juhu a BB. Aquila pozdravujem ťa,je to dobre,priam perferktne urobená stránka,ale som skeptik,pokiaľ sa bude táto diskusia točiť na rovnakom mieste ako na Highways t.j. Juh vs. Sever. Nikam to nevedie a odvádza to pozornosť od praktických problémov,ktoré by zaujímali mňa,ale aj iných. Ale držím palce a tipnem si,že keď bude D1 po RK bude sa o čom baviť aj keď bez devilovcov (alebo mesíkovskej loby). Ja som sem z týchto obáv,ktoré sa mi naplno potvrdili neprispieval,ale rád sa sem pozriem. Prajem veľa šťastia a dobrú diskusiu.
Pozorovateľ napísal:Dá sa napísať namiesto úseku Beluša-Sverepec aj Koridor Trenčín-PB-Žilina a namiesto Trnava-Nitra Zeleneč-Lehota,stačí chcieť použiť demagógiu vlastnú Devilovi a ďaľším fanatikom juhu a BB. Aquila pozdravujem ťa,je to dobre,priam perferktne urobená stránka,ale som skeptik,pokiaľ sa bude táto diskusia točiť na rovnakom mieste ako na Highways t.j. Juh vs. Sever. Nikam to nevedie a odvádza to pozornosť od praktických problémov,ktoré by zaujímali mňa,ale aj iných. Ale držím palce a tipnem si,že keď bude D1 po RK bude sa o čom baviť aj keď bez devilovcov (alebo mesíkovskej loby). Ja som sem z týchto obáv,ktoré sa mi naplno potvrdili neprispieval,ale rád sa sem pozriem. Prajem veľa šťastia a dobrú diskusiu.
Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia. Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1.
Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia.
Scotty napísal:Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1.
Diaľničiar napísal:Presne tak, ale toto sa dá dosiahnuť len tak, že sa zvýšia výdavky na výstavbu diaľnic, t.j. "aj vlk bude nažraný (D1) a aj ovca bude celá (R1)". Na dnešné ceny by bola reálna suma 25 mld. sk, čo by bol aj reálny nárast voči r. 1997 o 45%.
feroslav napísal:Scotty napísal:Naše diaľnice sú kvalitné, majú dosť dobré parametre, len SR je hornatým štátom a tak trvá, kým sa postavia.
Prečo je SR hornatým štátom? Lebo bližšie naokolo je postavené na hornatom teréne, aby bolo drahšie? Keby diaľnica Bratislava-Košice viedla po južnom ťahu cez Zvolen a Lučenec, SR nebola hornatým štátom, ale pahorkatým? Keby sa postavila na južnej trase BA-DS-NZ-VK-LC-KE, tak by SR bola rovinatým štátom, lebo diaľnica vedie po rovine?Scotty napísal:Ale na juhu by sa mali stavať RC rýchlejším tempom, najmä R1 a obchvaty na R2 a aj južná vetva R4, pretože nemusí 50% SR "trpieť" tým, že sa tu stavia D1.
Opäť omyl, všetko naopak. Na severe by sa mali RC stavať rýchlejším tempom a na južnom ťahu mohla a mala už dnes stáť diaľnica a byť hotová a zaplatená. Do hôr RC, na južný ťah diaľnica. Lacné, ekologické, ekonomicky racionálne riešenie.Diaľničiar napísal:Presne tak, ale toto sa dá dosiahnuť len tak, že sa zvýšia výdavky na výstavbu diaľnic, t.j. "aj vlk bude nažraný (D1) a aj ovca bude celá (R1)". Na dnešné ceny by bola reálna suma 25 mld. sk, čo by bol aj reálny nárast voči r. 1997 o 45%.
Toto je typická reakcia stavbara, ale žiaľ problém nie je v nedostatku prostriedkov, lebo keby ich bolo hoci dvakrát viac, aj tak sa vyplieskajú neefektívne na D1. Problém je samotný koncept severneho tahu, aplikovaný na D1, na R3 odklonená na Turiec a R4 s obchvatom do Stropkova. Fico si zas bude stavať diaľnicu domov do Topoľčian.
Riešením by bolo až prenesenie kompetencií na regióny. Vrátane daňového zaťaženia za svoj úsek.
pozn.: editoval admin
Caesar napísal:Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.
okrem iného diaľnice v SR drahšie než v okolitých krajinách, napr. v Maďarsku.
Feroslav (p. Mesík), už preháňaš. To, že tu nie je Diaľničiar, ti nedáva právo tu takto reagovať (vo viacerých tvojich príspevkoch), a keď už nemáš argumenty, tak vieš len "trepať dve na tri".
Aj pahorkatina je hora.
Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.
Steve napísal:Caesar napísal:Nevieš, o čom je D1, resp. vieš, ale tváriš sa, že severné Slovensko nepoznáš. Podľa mňa si malé nedospeté "cigánča" z južného Slovenska.
To začíná být docela hustý
Caesar napísal:Ak si si čítal, čo napísal ohľadom toho, čo je to hornatá SR, a nevieš to pochopiť, tak potom je to o niečom inom. Nauč sa geológiu a geografiu.
Steve napísal:Caesar napísal:Ak si si čítal, čo napísal ohľadom toho, čo je to hornatá SR, a nevieš to pochopiť, tak potom je to o niečom inom. Nauč sa geológiu a geografiu.
Já jsem vzděláním geograf, dělal jsem i zkoušku z geologie a to co říkáš je trochu demagogie. I pahorkatina je hora, no jasně, každej kopec může mít označení hora.
Problém je fakt spíš ve složení, jako stavař určitě znáš horniny a minerály, proto ti nemusím vysvětlovat, kde je lepší úpatní a vrcholový tunel, jestli je rozdíl mezi vápencem a žulou. Asi uznáš, že exisuje prostě rozdíl mezi Velkou Fatrou a Štávnickými Vrchy.
Je furt nevím proč tu řešíte D1, není prostě argument proti jejímu dokončení, spíš nevidím důvod stavět R2.
Scotty napísal:Feroslav napísal, že ak by išla diaľnica pozdĺž južného ťahu, kde sú pahorkatiny, tak by sa SR označovala za pahorkatinový terén a Caesar len napísal, že nie, že SR má hornatý terén viac ako rovinatý až nížinný, t.j. aj keď sa diaľničná sieť stavia v nížinách či pahorkatinách, stále je tu viac postavených úsekov v hornatom teréne. Čo je na tom zle napísané a demagogické?
A k tej tvojej otázke? D1 sa rieši stále na rôznych fórach napriek tomu, že za jej dokončenie je ĽS-HZDS, SDKÚ, aj Smer-SD, SNS, ... odborná-stavebná verejnosť. Len všetci sú aj toho názoru, že by sa nemalo zabúdať ani na južné Slovensko a vôbec ostatné časti SR. No čím viac sa myslí na južné Slovensko, tým viac sa vzďaľuje spojenie západu a východu SR. No ja osobne som za výstavbu D1, D3, R1 a obchvatov na R2. R2 sa neplánuje dostavať skôr ako D1.
Steve napísal:Já myslím, že spojení pahorkatina je taky hora je prostě chybné, možná ne demagogické, to se omlouvám, ale chybné.
Já chápu, že někomu D1 leze krkem, protože bydlí na Jižním Slovensku, kde má slabou infrastrukturu, já jsem taky v ČR bojoval o trasáchdálnic a většinou jsem prohrál, je to prostě lokálpatriotismus, ale dohadovat se jestli je Slovensko více nížinatý, pahorkatinový nebo hornatý stát je teda mimořádně divný.
Steve napísal:Stavbaři jaký je potom stát Česká Republika?
Myslím, že máme od všeho něco, dá se to podle nějakých tabulek zaškatulkovat.
Jestli je pro Vás ta hornatost a složení tak důležité, klidně se o tom bavte, rád přispěji s nějakým geografickým pohledem.
Slovensko není Maďarsko a zároveň taky není Švýcarsko, s tím souhlasím.
To je jako v hokeji, ČR není Slovensko a to zase není Maďarskem, jednoduché.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.