Moderátor: Moderátori
showtime17 napísal:No ale iny TGV pojde cez cele Slovinsko az po Budapest. A Slovinsko je este viacej hornatejsia krajina nez Slovensko. Tiez tam bude jedna linka co pojde cez cele Polsko az niekam do Estonska. Takze neviem preco tieto krajiny budu mat stovky km tejto trate a u nas len 3km.
protože se na Slovensku neuživí. V polsku nebude problém. A ve Slovinsku už fungují nějaké expresy na vyšší rychlost a mám zkušenosti od známých, že to je velmi dobrý vlak. (asi takové spolehlivější pendolino)
showtime17 napísal:
protože se na Slovensku neuživí. V polsku nebude problém. A ve Slovinsku už fungují nějaké expresy na vyšší rychlost a mám zkušenosti od známých, že to je velmi dobrý vlak. (asi takové spolehlivější pendolino)
No by sa to uzivilo presne tak ako TGV cez pobaltske staty alebo Madarsko. Este lepsie keby to bola sucast trate co ide az do Kyjeva a potom dalej do Moskvy...
random napísal:zabudate ze osobna zeleznicna doprava je aj pri rychlovlakoch perspektivna pre dopravu osob do 800-1200km ... u klasickych je to takmer porovnatelne ale tam ide skor o cenu pretoze lietadlom to uz potom je takkmer rovnako drahe (drahsie ale nie o tolko aby sa neoplatilo skorej letiet) ... a bezpecnost je v ramci europy velmi velmi vysoka u oboch sposoboch dopravy
random napísal:jasne ... ono je skoda ze sa to nepotiahne hlbsie do vnutrozemia ... ale na to niesu prachy ... tu by v podstate stacilo vybudovanie 160-200kmph trate medzi KE a BA a konecne dokoncit aj juzny tah zeleznice ... ak bude SR prepojena z vychodu na zapad dvoma nezavyslimi tahmi bude jej konkurencie schopnost vyssia ako u okolitych statoch ... len teraz vyznieva otazka je vobec rentabilne zaistovat prevadzku na dvoch paralelnych vysokorychlostnych tratiach (myslim teraz v tejto dobe) .. tazko povedat ale mozno za 10-15rokov to bude vyhodne a aj rentabilne ... ja som za kompletne prebudovanie ZA -KE na rychlosti >160kmph a na dobudovanie druhej kolaje a elektrifikaciu na trase KE - ZV ... elektrifikacia je isto potrebnejsia ako ta druha kolaj pretoze diesel lokomotivy su velmi nakladne a malo efektivne ... ale zas tu je problem co s lokomotivami ktrore mame? ... tie podiahnu dopravu na neelektrifikovanych tratiach najmenej 10-15rokov a ich srotova cena je mensia ako naklady na opravu .. takze setko je otazka priorit a tiez toho ci sa tu chce vobec nieco robit ...
random napísal:ak bude SR prepojena z vychodu na zapad dvoma nezavyslimi tahmi bude jej konkurencie schopnost vyssia ako u okolitych statoch
mapman napísal:A nakoniec pripomeniem, že švajčiari už čiastočne budujú nové prepojenie pod Gotthardom s dĺžkou najdlhšieho tunela 57 km (Gotthard-Basis-Tunnel).
Viac tu: http://www.alptransit.ch/pages/e/projekt/index.php
mapman napísal:Niečo málo o ose Paríž - Bratislava sa dozviete tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4991
Koksolam napísal:mapman napísal:A nakoniec pripomeniem, že švajčiari už čiastočne budujú nové prepojenie pod Gotthardom s dĺžkou najdlhšieho tunela 57 km (Gotthard-Basis-Tunnel).
Viac tu: http://www.alptransit.ch/pages/e/projekt/index.php
Videl som o tom tunely zaujimavy dokument na Discovery, takisto o jeho sesterskom, myslim len 36 km tuneli. Tak podla toho mi vychadza, ze nejako meskaju oproti planu
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.