D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
131
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 172

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 23. Jún 2023 07:47

Stavia sa v medziach zákonov a nariadení, a to sa nemusí každému páčiť. Ak je priestor negociovať, tak blbý je ten čo to nevyužije. Takže nie zlé samosprávy ale zákonné procesy v demokratickom štáte. Ak bude vôľa parlamentnou cestou meniť zákon, tak sa tak stane. Na povel to ale nepôjde :)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 02. Júl 2023 20:49

Na poslednú časť etapy štúdie realizovateľnosti (t.j. CBAčka na celý úsek Brodno - Bukov) bol uzavretý dodatok, podľa ktorého Zhotoviteľ štúdie vypracuje:
a) CBAčku z konzervatívneho dopravného modelu podľa slovenskej metodky,
b) CBačku z optimistického dopravného modelu s upravenými investičnými nákladmi podla slovenskej metodky,
c) CBAčku z konzervatívneho dopravného modelu podľa českej metodiky,
d) CBAčku z optimistického dopravného modelu podľa českej metodiky.

Konzervatívny dopravný model = existujúci dopravný model bez úpravy.
Optimistický dopravný model = aktualizovaný dopravný model uvažujúci rozvoj územia, väčší rast diaľkových vzťahov a vyššiu atraktivitu D3
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 05. Júl 2023 11:38

B/C celého úseku D3 Brodno - Čadca, Bukov je cca 0,6
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod use » 18. Júl 2023 08:58

To B/C je pri konzervativnom modeli, ci optimistickom?
use
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 02. Máj 2022 15:13

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 20. Júl 2023 14:30

Konzervatívnom.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 15. Sep 2023 08:19

Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 15. Sep 2023 08:53

Ten človek bez hanby klame...
Však čo, o dva mesiace tam už nebude.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 15. Sep 2023 10:22

Takých plánov už bolo...
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 30. Sep 2023 07:57

jarino napísal:B/C celého úseku D3 Brodno - Čadca, Bukov je cca 0,6

Štúdia realizovateľnosti na celý ťah D3 Brodno - Čadca zverejnená.
https://ndsas.sk/storage/studie-realizo ... -etapa.zip

Vo všetkých študovaných prípadoch (variantné trasovanie v okolí Krásna nad Kysucou) sa B/C pohybuje od 0.59 do 0.63.
Bohužiaľ, keď jeden úsek má B/C 0.96 a ďalšie dva okolo 0.4, tak zázraky, že to bude nad 1, nemožno čakať...
Úsek Brodno - KNM je nutné upraviť za účelom zníženia nákladov.
Úsek Oščadnica - Bukov sa nedá moc zachrániť. Iba minimalizovať náklady a pustiť do výstavby.
Úsek KNM - Oščadnica okamžite prestať liať peniaze na prípravu tej megalománie a konečne začať uvažovať nad radikálnym znížením nákladov využitím trasovania súčasnej cesty prvej triedy.

Samozrejme že zodpovední kreténi na MD SR to tlačia ďalej a veselo chcú liať ďalšie peniaze (otázne je odkiaľ...) do prípravy a následnej výstavby.
Na jednej strane plačú že nemajú peniaze, na druhej ich vyhadzujú von oknom (viď vyhlasovanie VOčiek na vypracovanie DUR na komplet celú R4 vrátane štvorpruhu pri Šarišskom Štiavniku...)
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 02. Okt 2023 14:21

Jarino, prebehla na týchto úsekoch optimalizácia odhadu nákladov od UHP ako tomu bolo na iných projektoch (napr R4 Prešov)?
Ak nie tak celá štúdia môže ísť do koša.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Dogstime » 02. Okt 2023 14:51

Ja by som sa moc nevzrušoval nad výsledkami CBA v štúdii. Treba si uvedomiť, že metodika aj so vstupmi je z roku 2021, keď cenová úroveň bola napr. pri pohonných hmotách úplne inde, rovnako pri úspore času vo finančnom hodnotení sa počíta s oveľa nižšími osobnými nákladmi, oveľa pomalšou infláciou a pod. Dopravný model bol použitý zo sčítania počas 3 sviatkov v SR, ČR a PL. Nehodovosť sa priemerovala za 5 rokov, z ktorých 2 roky boli ovplyvnené takmer nulovou nehodvosťou lebo kvôli Covidu bola doprava výrazne obmedzená. Ďalej sa štúdia zaoberá výlučne Kysucami, vôbec neberie ohľad nad tým, čo sa deje za hranicami. V celej CBA sa počíta, že aj ďalších 30 rokov tu budú chodiť výlučne benzínové a naftové autá a tak by sme mohli pokračovať.
CBA je teda vypočítaná podľa stále platnej metodiky správne, tá však vôbec nekorešponduje so zmenenou realitou ostatných rokov a jej výsledky sú preto ďaleko od reality.
Dogstime
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 02. Okt 2023 14:41

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 02. Okt 2023 22:46

A tak isto aj náklady sú úplne inde...
Výsledky sčítania:
49203
Keď to porovnáme z hodnotami z ASDčiek NDS-ky, tak nevidno zásadné rozdiely
49200
Elektromobilmi by som to v súčasnosti nekomplikoval.
Je pravda, že štúdia moc neuvažuje s tým čo je za hranicami. Na druhú stranu za Čadcou idú intenzity na polovicu. Pri Svrčinovci sú intenzity 9 tisíc. Aj keby tranzit hneď narástol o 50%, tak na základe citlivostnej analýzy je zrejmé, že žiadne zázraky to neurobí. Viď realita vs. tie nezmysly zo starších dopravných modelov:
49206
Každopádne súhlasím, že CBA nie je písmo sväté. Preto v prípade Brodno - KNM aj Horelica napriek blbým výsledkom nikto neprotestuje. Ale ten úsek pri Krásne naozaj by mali kompletne prerobiť.
Ja som zvedavý, čo im vyjde z tej českej metodiky.

milan_KM napísal:Jarino, prebehla na týchto úsekoch optimalizácia odhadu nákladov od UHP ako tomu bolo na iných projektoch (napr R4 Prešov)?
Ak nie tak celá štúdia môže ísť do koša.

Odhad nákladov sa na základe požiadavky UHP robil podľa databázy SFDI, ktorá je pravidelne aktualizovaná. Keď to UHP porovnalo s cenami ponúkanými na slovenskom trhu, tak nebolo čo optimalizovať.

Ak myslíš či boli nejaké návrhy na optimalizáciu projektu. Zhotoviteľ chcel, ale NDS odmietla.
Naopak, je predpoklad ďalšieho nárastu stavebných nákladov. V prípade KNM - Oščadnica bol nedávno uzavretý dodatok s projektantom, keďže podľa hlukovej štúdie sú potrebné ďalšie PHS a tie si vyžadujú ďalší kilometer oporných múrov.
Okrem toho beží EIA, z ktorej môžu nakoniec taktiež vypadnúť rôzne požiadavky, ktoré si vyžiadajú viac peňazí.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 03. Okt 2023 13:12

Pre pána, to je fakt nefinancovateľné.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 04. Okt 2023 11:08

Toto mi nejde na rozum. Dostavba na plný profil na úseku s priemernou intenzitou cez 15t vozidiel s podielom ND cca 25% nevychádza.
Ako môže potom vyjsť dobudovanie na plný profil Braniska, Svidníka, Bánoviec a ostatných polprofilov?

Podľa mňa, tam musí byť chyba v metodike. Pretože takýto úsek má minimálne zlepšenie jazdného času, pre ND skoro nič, pre osobnú dve minúty (z priemernej 75 na 120). Na vytváranie statických kolón by musela byť intenzita ešte vyššia, cca 25t.
Jediné zlepšenie je zvýšenie bezpečnosti, ale to na pokrytie nákladov nemôže stačiť.
Alebo sú nadhodnotené náklady, ale to je problém všetkých našich plánov.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 636
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 04. Okt 2023 11:35

Nevyjde to ani tam.

Výsledky CBA by sa mali hodnotiť v každom prípade individuálne a mala by to byť iba časť hodnotenia.
Prínosom Horelice je ako píšeš bezpečnosť a aj potreba druhej rúry pre nutnosť opravy tej prvej.
Nech vyjde B/C akokoľvek, musí to ísť do výstavby.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 04. Okt 2023 11:57

Nech vyjde B/C akokoľvek, musí to ísť do výstavby.
perla mesiaca.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod EmBe » 04. Okt 2023 16:40

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 04. Okt 2023 21:03

Ale ten ekodukt nie je na D3 :-/
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 04. Okt 2023 21:41

Tak on nie je na D3 on je nad železnicou a cestou. Ale súvisí s D3, ľudia si myslia že je na D3. :D

Zmluva o dielo - zhotovenie stavby D3 Zelený most Svrčinovec
https://www.crz.gov.sk/zmluva/6485912/

A keď sa to nestihne ... tak sa vrátia peniažky za D3.

Tak vyberme si..

aby sa to lepšie chápalo, tak vizualizácia https://www.youtube.com/watch?v=ZNsMrnMt8CA
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 05. Okt 2023 06:55

Mne to pripadá, že ho prezentujú ako súčasť D3, aby to vyzeralo, že okrem privádzača KNM sa na D3 niečo robí.

Okrem toho to vyzerá, že sa vôbec nepočíta s R5 a večne sa bude do Česka jazdiť cez dedinu Svrčinovec - Zátky.
https://maps.app.goo.gl/rDdDLNeGDndiefiy8
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Okt 2023 11:10

Ako súčasť D3 je prezentovaný z dôvodu, že jeho výstavba bola podmienkou pre spolufinancovanie D3 z európskych fondov.

Svrčinovec - Zátky R5 nepotrebuje. Tam stačí urobiť preložku cesty I/11 ku železničnej trati okolo tejto osady. Na preložku cesty ďalšia diera v zelenom moste nie je potrebná.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 05. Okt 2023 11:15

Iste by to stačilo. Ale pochybujem, že na to niekto kompetentný vôbec myslí. Asi to nebude pred rokom 2050:
https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlostn%C3%A1_cesta_R5_(Slovensko)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 05. Okt 2023 19:17

Chvalabohu. Reálne hociktorý (a tým myslím fakt hociktorý) úsek ktorý náhodne trafíš prstom na mape je dôležitejší ako táto hovadina.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod badger-FB » 05. Okt 2023 19:28

Ak stavia ČR k nám, tak tento 1,5 km R5 by nemal byť práveže problémom.
V skutočnosti ex vláda znížila R5 aj R6, potom R6 akože oživila, aby zase tvrdila, že vlastne nie.
Pritom záväzky a medzištátne dohody o výstavbe sú. Aj k druhému prepojeniu sú. Viackrát zmenené, posunuté dátumy. Ibaže oni stavajú, pripravujú. A nielen oni, ale aj Poliaci. A my? Iba deklarujeme. :D Alebo hovoríme "ale nie skôr ako za desať rokov" etc.
My bez toho prežijeme samozrejme.. lebo potrebujeme "všetličo iné". Dá sa k tomu postaviť aj tak, ale potom teda nesľubujme a nestrápňujme sa.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 05. Okt 2023 20:06

Cesi na(ne)stastie uz I/11 dalej tak skoro stavat nebudu. Napojili sa na D48, vsetky ostatne dediny maju obchvaty, cast useku 2+2, cast 2+1. Tam fakt nemusia riesit nic najblizsie roky
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 410
Založený: 30. Júl 2019 12:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.