A tak isto aj náklady sú úplne inde...
Výsledky sčítania:
Keď to porovnáme z hodnotami z ASDčiek NDS-ky, tak nevidno zásadné rozdiely
Elektromobilmi by som to v súčasnosti nekomplikoval.
Je pravda, že štúdia moc neuvažuje s tým čo je za hranicami. Na druhú stranu za Čadcou idú intenzity na polovicu. Pri Svrčinovci sú intenzity 9 tisíc. Aj keby tranzit hneď narástol o 50%, tak na základe citlivostnej analýzy je zrejmé, že žiadne zázraky to neurobí. Viď realita vs. tie nezmysly zo starších dopravných modelov:
Každopádne súhlasím, že CBA nie je písmo sväté. Preto v prípade Brodno - KNM aj Horelica napriek blbým výsledkom nikto neprotestuje. Ale ten úsek pri Krásne naozaj by mali kompletne prerobiť.
Ja som zvedavý, čo im vyjde z tej českej metodiky.
milan_KM napísal:Jarino, prebehla na týchto úsekoch optimalizácia odhadu nákladov od UHP ako tomu bolo na iných projektoch (napr R4 Prešov)?
Ak nie tak celá štúdia môže ísť do koša.
Odhad nákladov sa na základe požiadavky UHP robil podľa databázy SFDI, ktorá je pravidelne aktualizovaná. Keď to UHP porovnalo s cenami ponúkanými na slovenskom trhu, tak nebolo čo optimalizovať.
Ak myslíš či boli nejaké návrhy na optimalizáciu projektu. Zhotoviteľ chcel, ale NDS odmietla.
Naopak, je predpoklad ďalšieho nárastu stavebných nákladov. V prípade KNM - Oščadnica bol nedávno uzavretý dodatok s projektantom, keďže podľa hlukovej štúdie sú potrebné ďalšie PHS a tie si vyžadujú ďalší kilometer oporných múrov.
Okrem toho beží EIA, z ktorej môžu nakoniec taktiež vypadnúť rôzne požiadavky, ktoré si vyžiadajú viac peňazí.