Stránka 4 z 5

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 16:03
od Yoggy52
Praveze na komarkniku to ovplyvnilo OA, ako som uz spominal, ten kto nemusel, tak nesiel nikam a mam pocit, ze v tomto roku uz aj nejak vymreli nakupy v polsku :oops:

Ved ale ja nehovorim, ze sa to ma staviat v plnom profile, ja len, ze aka je situacia...

Ale presov - lipniky jednoznacne plny profil. Ostatne nie je az take zaujimave.

Ale ked by som sa mal rozhodnut medzi usekmi R2/R3/R4, ktore maju rovnake intenzity, tak R2 by tam urcite nebola(ako som ti uz pisal, tak ta cesta ma nejlepsie parametre) a co sa tyka severnej R3/R4, by som zostal bez nazoru, kedze obidve cesty su velmi strasne a ked by som sa priklonil k R4, tak by ste nadavali, ze som zo ... tak preferujem R4.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 16:25
od Yoggy52
Dendik napísal:Mna az zaraza logika veci ked pri Lovinobani sa bez debaty uvazuje a sutazi na 2+2 a Via Carpathia s medzinarodnym vyznamom niekto navrhuje 1+1. Aj to
"šetrenie" mi pride vcelku divne-dojemne ked Brodno stavali za 60mil/km a predtym vylucili vitaza ktory to siel robit za 28Mega/km... hm? :? Tako na čom šetriť?

Na ministerstve mame pana inej narodnosti (nie, ze by som bol proti madarom, ale je to strasne obvious :roll: )

Inak nechcem vam do toho kecat, ale viete o tom, ze R4 uberie intenzity na moste Lafranconi v BA? :lol:

A este raz Inak, poliaci su momentalne na tom rovnako ako my(kilometrovo) D1-A4 po hranice, my zacneme stavat SO PO 1 etapu... Oni RZE - Babica atd. otazka je, ze kto bude skor na hranici. :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 17:04
od devil
robila sa suvisla reko na vyse 20 km I/73...

Devil,pozyvam ta v nedelu o cca 23:30 na sidlisko Sekcov aby si pozrel tie kolony kamionov a pozeral tie znacky krajin.A to je len ta NAD ktora nesla východnejsimi
jednickami. Po dokonceni celej TEN-T vetvy nebudu mat kamiony dovod jazdit po jedničkách...Preto ten narast. Ved D a RC sa stavaju na roky dopredu.

Mna az zaraza logika veci ked pri Lovinobani sa bez debaty uvazuje a sutazi na 2+2 a Via Carpathia s medzinarodnym vyznamom niekto navrhuje 1+1. Aj to
"šetrenie" mi pride vcelku divne-dojemne ked Brodno stavali za 60mil/km a predtym vylucili vitaza ktory to siel robit za 28Mega/km... hm? :? Tako na čom šetriť?


aj vo ZV mas znacky vela krajin. aj E58 je trasa s medzinarodnym vyznamom len nie je tak "in". a ano, intenzita je kriteriom pre plny profil, malo byt byt aspon 10k, pri l.bani je 9k. ale bolo x-krat povedane ze za lucencom pri intenzite 6-7.000 treba na plne profily zabudnut....

mame E77, ktora mimo ZV a BB spaja na Sk len zopar mesteciek a preto je odjakziva v nemilosti.

- mimo Sk staci spomenut 2 mesta: krakow a budapest cize pocet obyvatelov aj nasobne vyssi ako okolo rzesowa ci miskolca.
- rozostavanost S7 daleko vyssia ako S19
- v madarsku nadvazuju M5, M6 aj M7 - vsetko suvisle dialnice v plnom profile
- v rumunsku je dialnica oradea-kluz-bukurest uz roky v utlme, prakticky sa nestavia

madari chcu mat plny profil do kosic, tak ako bude 2+2 konecne aj M15 do BA. via carpathia je druhorady prinos. kamiony vzdy jazdia tak ako to potrebuju. uz som raz spominal moju debatu s dlhorocnym kamionistom:

viewtopic.php?p=159557#p159557

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 17:21
od Vlados
na plný profil by malo byť aspoň 15.000. ak raz bude voda drahšia ako ropa, tak potom môže byť aj 10.000. ak postavíme niekde nad potreby tak inde to môže chýbať (a zákonite chýba). kľudne sa doťahujte či na R4 alebo R2 nutne treba plný profil a potom aby sa nestavala na plný R9.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 19:24
od Jarda
Z hlediska mezinárodního významu bude R4 nejdůležitější, protože to bude spojnice Balkánu s Pobaltím,Běloruskem a severozápadem Ruska.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2018 20:42
od Yoggy52
Ked sa na to pozerame takto, tak ano... Kedze je to najvychodnejsia dialnica/"dialnica" a nikdy nebude existovat alternativa... Jedine, ze Ukrajina vstupi do EU, co je ale nepravdepodobne.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2018 07:38
od i15
Jarda napísal:Ceký okres Svidník nemá ani 35 tis. obyvatel a i když toho tranzitu nebude úplně málo, intenzita tam v dohledné době těžko překročí nějakých 12 tis. aut denně, takže 2+2 by mezi Svidníkem a Lipníky byl opravdu zbytečný luxus.


Zbytočný luxus by bola R11,5 za stovky miliónov eur, ktorá pomôže len obyvateľom v obciach, ale rýchlosť jazdy a možnosti predbiehania budú cca podobné ako teraz. Vysoký podiel kamiónov v kombinácii so zvlneným terénom prakticky zrusí možnosti prediehania. Takže bude pokračovať frustácia vodičov osobákov v dlhých kolónach za skupinkami kamiónov, pribudne zopár smrteľných nehôd a potom sa bude rozširovať na R24,5 so zbytočnou kapacitou 40-50 tisíc vozidiel. Keby sa rovno postavilo v parametri R17,5, tak ušetríme a cesta bez problémov zvládne 15-20000 vozidiel.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2018 11:56
od Jarda
Myslím, že tam bohatě postačí třetí pruhy ve stoupáních, aby bylo kde předjet pomalejší kamion. Souvisle R17,5 mi přijde naopak jako méně bezpečné.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2018 12:17
od Yoggy52
No momentalne ma I/21 na miestach, kde bude prebudovana na R4 presne 14m, to je 2x3.5 bez stredneho deliaceho pasu (C14? :lol: ) a na sucasne intenzity je to uplne v pohode... takze 17.5 by bola tiez ok. :wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 06:57
od devil
Z hlediska mezinárodního významu bude R4 nejdůležitější, protože to bude spojnice Balkánu s Pobaltím,Běloruskem a severozápadem Ruska.


toto je dolezite pre EU ??

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 12:53
od jarino
Keby to malo byť dôležité, tak je to core TEN-T...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 13:36
od PK
Jarda napísal:Myslím, že tam bohatě postačí třetí pruhy ve stoupáních, aby bylo kde předjet pomalejší kamion. Souvisle R17,5 mi přijde naopak jako méně bezpečné.

Jarda, akakolvek 2+2 bude vzdy bezpecnejsia ako 1+1 aj s tretimi pruhmi v stupaniach.
Mimochodom tretie pruhy v praxi nefunguju. Overene napriklad pod Strecnom. Tahas sa kilometre za niekym co ide 80 a zrazu ked pridu 2 pruhy, vsetci ako keby zazrakom zrychluju, najlepsie na 120+ aby ich nikto nepredbehol.
Alebo ides kilometre v kolone za niekym kto ide 70 a ked pridu 2 pruhy, zacne ho obiehat autobus, alebo kamion co siel za nim a predieha ho cele 2 pruhy 72km/h.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 13:44
od devil
pri pincinej ci ozdanoch funguju. na co sa viac podoba situacia na I/21, na pincinu alebo strecno ?

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 13:53
od jarino
Ak sa ťaháš pod Strečnom 80-tkou v ľavom pruhu, tak je to iba preto, že vodič nie je ochotný Ti uhnúť do pravého pruhu. Ja nemám problém pustiť pred seba rýchlejšieho, ale riskujem, že dostanem pokutu za prekročenie rýchlosti v pravom pruhu. Trojpruh pod Strečnom je podľa mňa fajn, len je to úzke a zasa až tak veľa neušetríš, lebo aj tak potom dobehneš len kamión za ktorým sa budeš vliecť po Dubnú Skalu/Žilinu. A majú to zrušiť, stredný pruh bude vyhradený iba pre záchranné zložky (samozrejme bude sa to zneužívať a polícia kešovať) a všetci sa budú trmácať po krajných pruhoch, ktoré sú na krajoch rozpadnuté.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 14:01
od PK
devil napísal:pri pincinej ci ozdanoch funguju. na co sa viac podoba situacia na I/21, na pincinu alebo strecno ?


Pri Chmelove nefunguju, jazdim tadial. Najviac sa podoba na situaciu samotna I/21.
Tri pruhy pri slovenskych bezohladnych vodicoch su zbytocnost. Vacsinou len obmedzuju protismer ktory ma plnu ciaru. Co v inych krajinach nebyva.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 15:49
od Vceliak
PK napísal:protismer ktory ma plnu ciaru. Co v inych krajinach nebyva.

Mám osobnú skúsenosť z Rumunska, kde protismer má možnosť predbiehať cez prostredný pruh. Samozrejme, musí dať prednosť smeru do kopca.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 16:08
od PK
Ja som prerusovanu ciaru v trojpruhovom protismere zazil v Madarsku a USA. Je to ovela lepsie.
U nas sa na troch pruhoch napriklad dole Donovalmi musim v protismere tahat za kamionom co ide 40km/h a vedla mna su 2 pruhy volne a viditelnost na 2 a viac bezpecnych predbiehani.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 18:42
od i15
Jarda napísal:Myslím, že tam bohatě postačí třetí pruhy ve stoupáních, aby bylo kde předjet pomalejší kamion. Souvisle R17,5 mi přijde naopak jako méně bezpečné.


2+1 je tiež zaujímavá alternatíva, ale z hľadiska bezpečnosti je na tom horšie. V oboch prípadoch chýba odstavný pruh, ale R17,5 má stredové zvodidlá, takže nehrozia čelné zrážky s fatálnymi následkami. Napr. keď na 2+1 tie 2 pruhy končia a niekto sa rozhodne že tie posledné 3 kamióny ešte obehne 150-tkou a zákrutu nezvládne.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 19:05
od Vlados
nezdáne, zabije sa a o debila na cestách menej. nemôžeme takto obhajovať všetko. potom by neboli existovať ani úrovňové prechody pre chodcov.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 19:26
od Vceliak
Vlados napísal:zabije sa a o debila na cestách menej.

Problém je, že môže, a asi aj zoberie pár nevinných so sebou. Výhoda rýchlostných ciest je aj, že sme chránený plotom pred divokou zverou. Tú, za volantom, je ťažšie oddeliť od nás :-(

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2018 22:33
od vladik67
Nechce sa mi hľadať, kde to presne bolo, ale sčítavanie dopravy a z toho prezentované intenzity budú skreslené aj v roku 2020 lebo sa budu opakovať príčiny ako v roku 2015, keďže aj na rok 2020 už boli naplanované uzávierky a obchádzky. Ináč bavili sme sa o tom dosť intenzívne už v minulosti. Akú to bude mať výpovednú hodnotu o intenzitách, nech si to zváži každý sám, ale aj odborníci z HzP.
Kde sa lobuje, tam sa stavia a intenzity sú len čísla, ktoré vedia ešte aj z hora upraviť naplánovanými obmedzeniami a potom sa niekto čuduje, čo sa deje na sídlisku Sekčov v Prešove ale aj pri VSS v mestskej časti Barca pri Košiciach a v obci Šebastovce. Dendik máš úplnú pravdu.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2018 06:14
od i15
čo sa bude robiť v roku 2020?

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2018 08:59
od Jano1
vladik67 napísal:Nechce sa mi hľadať, kde to presne bolo, ale sčítavanie dopravy a z toho prezentované intenzity budú skreslené aj v roku 2020 lebo sa budu opakovať príčiny ako v roku 2015, keďže aj na rok 2020 už boli naplanované uzávierky a obchádzky. Ináč bavili sme sa o tom dosť intenzívne už v minulosti. Akú to bude mať výpovednú hodnotu o intenzitách, nech si to zváži každý sám, ale aj odborníci z HzP.


Nevsimol som si, ze by niekto akceptoval, ze intenzity pod Strecnom, ci na I/11 su skreslene? Vodici sa vyhybaju Strecnu najma cez Donovaly ci cez Terchovu, ini idu vlakom aj ked je to pre nich nevyhodne. V bezne pracovne dni sa vodici snazia vyhnut Cadci, Radoli, ale nie vsetci mozu.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=40393
Navyse intenzity z tunela Horelica su predsa tiez vyznamne ovplyvnene lebo NDS v pracovne dni tunel uzatvara koli kolonam.

Scitanie 2010 (s inou metodikou scitania):
I/73 3,9 - 8,4 tisic v./24h
I/11 ZA - Svrcinovec 13,2 - 22,7 tisic v./24h
V roku 2010 tiez boli urcite na I/73 skreslene hodnoty. To sa tam co rekonstruovalo?

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2018 11:12
od Yoggy52
Ako neviem co nam tu chces vysvetlovat, ked kazdy vie, ze D1 a D3 je potrebnejsia ako R4.

Re: R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2018 20:35
od Dendik
Ja myslim ze R4ka od Lipnikov po Barwinek by v 2+2 (R17,5) bol rozumny kompromis...