Moderátor: Moderátori
Lenny napísal:Například nejrychlejší lokomotivy řady 350 jsou ze 70. let a jezdí vmax 160. Spoustu jejich výkonů se odehrává v ČR, protože u nás nejsou dvousystémové hnací vozidla s vmax 160, ale jen 140. Zmodernizovaly koridor na vmax 160 km a nemělo, co tam tak rychle jezdit, tak se dohodly se ŽSR.
tob.tob napísal:Zrýchlenie do 20 minút je vo všeobecnosti na dlhých tratiach bezpredmetné. Podstatné je zvýšenie komfortu jazdy - kvalitné ložko trate, bezstykové koľajnice , vyrovnané oblúky. Po rekonštrukcii trate by mala nasledovať obnova vozového parku.
Adaios napísal:tob.tob napísal:Zrýchlenie do 20 minút je vo všeobecnosti na dlhých tratiach bezpredmetné. Podstatné je zvýšenie komfortu jazdy - kvalitné ložko trate, bezstykové koľajnice , vyrovnané oblúky. Po rekonštrukcii trate by mala nasledovať obnova vozového parku.
Suhlasim. Ja som cestoval slovenskymi vlakmi, a je to katastrofa. Uroven cestovania, aj vybavenost zeleznicnych stanic je casto na velmi zlej urovni, ani bratislavska hlavna stanica na tom nie je najlepsie - bezdomovci, kriminalita, ... ja som tam raz videl, ako okradli jednu dievcinu a nikto nic. Minuly rok.
Cestovanie vlakom je velmi pohodlne, prijemne, len na to musia byt vytvorene podmienky.
JoHnZ napísal:Tak proti tomu, že Grécke vlaky sú na vhej úrovni si dovolím rázne protestovať.
JoHnZ napísal:Musi to byt realne lebo cast vozidiel pre primestsku dopravu realne odchadza do vysluhy. Nehovoriac o tom, ze sa museli znovu zaradit aj vozidla, ktore v nej uz boli. A aby v okoli hlavneho mesta chodili hnile Bhcka ... ak sa na tom nebude chciet nikto moc nabalit, pomoze Eurofima i vlada neni dovod, preco by sa to nemalo dat zatiahnut. btw. pod dvojpodlaznou supravou si predstavte 3 poschodove vozne a jeden vozen riadiaci. Riadiaci system na HDV jest pocitac umoznujuci riadenie masiny z riadiaceho vozna. Len dodam ze tie DMU 15ks je zalostne malo. Treba minimalne raz tolko. Len potom sa bude dat s pouzitim tychto jednotiek, voznov 812 a klasickych rychlikovych suprav vytvorit nejaka kostra dopravy. Vacsina voznov, ktore teraz na osobakoch jazdia pamata este parnu prevadzku. Z niektorych dokonca nie je sundane ani parne kurenie.
JoHnZ napísal:V IC vlakoch (vyjma IC511, od budúceho GVD sa má zmeniť) a vo väčšine diaľkových rýchlikov (aj mimo BA-ZA-KE) je vozeň s Hydraulickou zdvižnou plošinou. Väčšina vlakov (aj osobných má vozeň, kde sa dá invalida umiestniť, ak nemá zrovna elektromotorový vozík a ahlási sa dopredu (príde výpravca, vlakvedúci, rušňovodič, dvaja posunovači a už ho doň hádam len vydvihnú/zložia). Rezervy sú tu na strane železnice ale obrovské, na regionálnych tratiach (v rámci krabicového kráľovstva ZSSK) sú viacmenej bez šancí, v noci taktiež, o preprave v lôžkovom či ležadlovom vozni ani nehovoriac. Peňazí nieto, a ako sa tak kukám ani nebude ... takže ostáva len známe ... holt smola ...
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.