Moderátor: Moderátori
Qwert napísal:Výberom zeleného variantu sa beztak vzdialená výstavba R8 ešte oddialila. Hlavne úsek medzi NR a TO bude dosť drahý, lebo prechádza pahorkatinným terénom, pritom kúsok odtiaľ je údolie rieky Nitry. Na druhej strane tá cene 985 mil. € za zelený variant sa mi nejako nechce veriť. Je to 17,454 mil. € za km (54,885 km), čo je trochu veľa aj na slovenské pomery.
Inak, ak odhliadnem od zbytočne navýšenej ceny v porovnaní s červeným variantom, nie je zelený variant až taký zlý. Oproti červenému variantu je veľkou výhodou MÚK Nadlice, na druhej strane MÚK Topoľčany je aj v tomto variante nelogicky umiestnená, lepšie by bolo, keby táto križovatka bola na ceste medzi TO a Solčanmi, ušetril by sa jeden kruhový objazd na topoľčianskom obchvate a napojenie by bolo logickejšie, pri tom navrhovanom to vyzerá, ako keby autá z TO jazdili len do NR a nie aj smerom na PE a BN.
Úsek od MÚK Lehota po MÚK Jelšovce by sa v prvej etape stavať nemusel, namiesto toho by sa mala rozšíriť I/64 medzi SO NR a PP sever na 4 pruhy, postaviť obchvat Drážoviec a nejako zlepšiť tú ostrú zákrutu v Čakajovciach. Vznikol by tak de facto privádzač od R8, ktorý je nutný tak či tak, lebo autá smerujúce do NR, ktorých je väčšina nepôjdu na okružnú jazdu okolo Zbehov a Lužianok po R8 len preto, aby sa dostali do NR, pôjdu po starej I/64. Navyše len tento privádzač sám o sebe by významne zrýchlil hlavne rannú cestu do NR aj bez R8.
Etapizácia výstavby spomenutá v hodnotení je úplne nezmyselná, nehovoriac už o tých vtipných rokoch výstavby. R8 má zmysel rozdeliť na 3 etapy, ale iné než navrhované:
1.) Jelšovce - TO - Nadlice
2.) Nadlice - R2
3.) Lehota - Jelšovce
S tým, že posledná etapa vôbec neponáhľa a je nutné priradiť aj nultú etapu v podobe toho tzv. privádzača NR - Jelšovce (inak by sa to dalo nazvať aj preložka I/64), bezohľadu na R8 tiež treba postaviť obchvat Žabokriek n/N. a PE, lebo hlavne v PE je dopravná situácia vďaka neskutočne hlúpo vyriešenému kruhovému objazdu strašná.. Všetko by samozrejme stačilo stavať v polprofile okrem tretej etapy, tú ma zmysel stavať až vtedy, keď bude odôvodnený plný profil.
Ešte je tu ďalšie, možno schodnejšie riešenie, zrušiť celú R8 a stavať namiesto nej postupne kratšie preložky I/64 od NR po PE (len s tým, že od Jelšoviec po Ludanice by to musela byť jedna veľmi veľká preložka) a nahradiť II/592 novou cestou prvej triedy, ktorá je už roky napr. v ÚP Rybian.
pristy27 napísal:Stale nechapem tvoju logiku lieviku pri krizovatke a zbiehani jednotlivych ciest ale predpokladam, ze si sa nad tym asi len nezamyslel...
Ja nevravim, ze to Drazovce potrebuju, pretoze su dedina s X obyvatelmi, ale vravim to, ze sa tam momentalne zbiehaju dve vyznamnejsie cesty a tym padom aj dost tranzitnej dopravy smerujucej z horneho ponitria smerom na zapad.
Neviem z coho vychadzas, pri tvojich teoriach o doprave smerom od TO na ZM alebo LV, ti urcite tuto cestu R8 nikdy nevyuziju, uz dnes chodia cez Skycov alebo susedne Velke Pole. Druha vec je, ze tej tranzitnej dopravy z horneho ponitria smerom na vychod logicky asi vela nebude. Ten priemyselny park pri Nitre je chyba ze nechcu riesit tiez cez tuto R-ku aspon formou privadzaca, urcite by mu to prospelo, taktiez pripadnym dodavatelom daneho priemyselneho parku z tohto regionu.
K tej poslednej vete, mas pravdu, ale ved ja som vychadzal z tej tvojej "zvlastnej" teorie o vybuduvani iba casti R8 a vynechani vystavby casti od Jelsoviec po Lehotu. V tom pripade by sa to stretlo zase vsetko iba na krizovatke pred Drazovcami. Je jedno ci by tranzit isiel po II/593, I/64 alebo po tej tvojej casti R8, tam by sa to vsetko stretlo.
Qwert napísal:Asi ti to musím nakresliť. Respektíve mám pocit, že si si neprečítal môj prvá post dosť dôkladne. Odpoviem tak heslovite:
Ja poznám situáciu v Drážovciach a R8 ju vyrieši len veľmi okrajovo. Tranzit po R8 v smere od TO do NR by po R8 v úseku Jelšovce - Lehota nechodil, ten by chodil po súčasnej I/64. R8 v úseku Jelšovce - Lehota neodľahčí Drážovce, tento úsek odľahčí cesty z TO do HC a PN, kadiaľ sa jazdí smer TT a BA. Vďaka R8 by sa z TO do TT a BA jazdilo po R8 a R1, ale kvôli R8 nikto nepôjde tesne pred NR na okružnú jazdu do Lehoty aby sa odtiaľ potom vracal do NR .
Ani zďaleka nie všetka doprava z TO na ZM ide cez Skýcov (s tým Veľkým Poľom si sa trochu pomýlil), hlavne v zime ide dosť ľudí radšej cez NR, ak by bola postavená R8, tak by to bolo ešte viac ľudí, ale celkovo je premávka TO - ZM dosť zanedbateľná, takže to tu ani nemusíme rozoberať.
Qwert napísal:Práve ten mnou navrhnutý obchvat Drážoviec by bol vlastne časťou privádzača od PP k R8.
Premávka z R8 a I/64 by sa stretla ešte pri Jelšovciach, to by ale taký problém nebol, ak by sa tam spravila dosť kapacitná križovatka, táto premávka by pokračovala po obchvate Drážoviec, takže táto obec by bola zahojená a s premávkou z II/593 by sa stretla až na križovatke pri PP za Drážovcami s tým, že odtiaľ by už bol 4-pruh. Premávka z II/593 by ale v prípade postavenia R8 od TO po Jelšovce bola zanedbateľná, nikto okrem obyvateľov tých dedín by sa netrepal po tej hnusnej kľukatej ceste. V Drážovciach ani pri PP by problém nebol, potenciálny problém by mohol nastať jedine tam, kde by sa stretávala premávka z R8 a I/64, to by sa ale dalo vyriešiť, len by to chcelo zainvestovať trochu viac a nepostaviť len nejaký maličký kruhák. Viac by sa mohlo zainvestovať aj preto, že by sa ešte dlho nemusel stavať úsek od Jelšoviec po Lehotu.
No len aby si bol uplne v obraze, kedze pracujem v Topolcanoch tak mam o tejto situacii dost dobry prehlad
Neviem ci si uz o tom pocul, ale na tomto fore sa to uz viackrat spominalo, ze rychlostne cesty a dialnice sa stavaju pre tranzitnu dopravu, nie priamo pre lokalnu. Lokalnej sice do velkej miery pomozu a mozu ju odlahcit, ale nie kazda dedina musi mat vyjazd na dialnicu ci R-ku.
Suhlasim, ze R8 nie je idealne trasovana smerom [url][/url]na NR a ZM smerom od TO. Ten smer TO - ZM ti mozem aj z vlastnych skusenosti povedat, ze je medzi kamionistami coraz oblubenejsi prave Skycov. Je to asi kvoli mytu. Velke Pole som uvadzal ako trasu na smery dalej ako ZC, ZH a ZV, co ale ako vidim viacerym ludom nedoslo, kedze to dalej ako po Zlate Moravce nepoznaju...
Co sa tyka Nitry ak ide niekto na smer NZ alebo iba do Ivanky pri Nitre tak sa mu asi oplati ist omnoho viacej po kompletnom obchvate a teda po R8 a dalej po R1 - JO Nitry, ktory hadam tento rok otvoria. Aj keby to bolo o 10 km dlhsie tak casovo to bude rychlejsie a plynulejsie.
No co sa tyka privadzaca by sme sa asi dohodli ale zbytok klobuk dole, podla mna by ta mali zobrat priamo do NDS, lebo takuto blbost som este nikdy nepocul. Co je podla teba dost kapacitna krizovatka?
Takze si vytvoril v podstate presmerovanie R8 s Lehoty ku krizovatke I/64?
Vies ono to napojenie na odklonenie R1 smerom na JO ma svoju logiku. Ked si to cele nakreslis tak to pochopis
Je zbytocne investovat do niecoho dalsieho a potom do niecoho systematickeho...
Uzatvaram tuto plodnu diskusiu s tym, ze podla mojho nazoru by prave tato posledna cast tvojho navrhu Lehota - Jelsovce by mal byt budovany sucasne s usekom Jelsovce Topolcany. Prva cast by kludne mohla byt aj budovana ako 2+2 zbytok by asi ako polprofil postacoval. Tiez sa mi paci usek Topolcany - Nadlice, staci tu tiez polprofil. Zbytok asi tiez.
Vzhľadom k nízkym intenzitám dopravy v trase plánovanej R8 zvažuje MDVRR vypustenie tejto cesty z plánovanej siete. Skutočným problémom cesty I/64 od Nitry až po Partizánske je, že vedie takmer súvislo zastavaným územím obcí. Adekvátnejším a aj skôr realizovateľným riešením by bola príprava preložky cesty I. triedy.
Podobné riešenie zváži MDVRR aj pre trasu uvažovanej novej rýchlostnej cesty R9 Lipníky – Vranov nad Topľou – Humenné – Snina – Ubľa. Aj tu môže byť primeranejším i skorším riešením príprava preložky cesty I/18, resp. I/74 , prípadne rozšírenie existujúcej cesty tam, kde jej smerové a výškové vedenie vyhovuje kapacitným nárokom v danom území.
Prípadné korekcie plánovanej siete rýchlostných ciest MDVRR navrhne v samostatnom dokumente v roku 2012.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.