Moderátor: Moderátori
Caesar napísal:random,
tu ani tak nejde o "pálenie", ako o to, že Maglev a Transrapid je jedno a to isté, len sa to inak volá.
Niekedy by nebolo od veci aj "cúvnuť späť".
johhan napísal:Tak či tak, z fyzikálneho hľadiska ide o magnetickú levitáciu, z praktického - konštrukčného ide o lineárny motor
Levitácia nie je nič iné ako potlačenie pôsobenia gravitácie
Adoas napísal:johhan napísal:Tak isto atomove elektrárne ? Realne sú to uránové elektrárne atď
Ale na Slovensku sa volaju Jadrove elektrarne.
Jonathan napísal:random, ako pri vacsine odbornych debat je zakladom definicia pojmov.
To o com rozpravas je supravodicova levitacia a nastava medzi supravodicom a magnetom (nie supravodivym magnetom). Nejake informacie a videa napr. tu
http://www.fys.uio.no/super/levitation/
Toto, ale nie je jav, ktory drzi vo vzduchu transrapid a taktiez japonsky system. Kazdy znich drzi vo vzduchu nieco ine, ale nie je to to co popisujes. Transrapid drzi vo vzduchu obycajna magneticka repulzia, japonsky system drzi vo vzduchu magneticke pole generovane indukovanymi prudmi pri prejazde. Z tohoto dovodu ma japonsky system kolesa a v stanici nelevituje, narozdiel od transrapidu, ktory vie levitovat, aj ked sa nepohybuje.
japonsky system
http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/en ... ame_E.html
transrapid
www.transrapid.de
random napísal:premna zamna nazyvajte si to ako chcete ... idem domov ..
ja som ale naozaj isiel domov
Premna nieje transrapid alebo maglev iba tovar ktory sa predava ... je to trocha smutne ze to ludia tak vnimaju (je to ako kindervajco ... ked ho dieta dostane do ruky tak nieje stastne iba koli tomu ze je z cokolady ale aj koli tomu co je v nom) ... to je aj ludsky um a tisice hodin prace ... a vsetko to funguje iba vdaka velkym objavom vo fyzike ... to je pre mna dolezite
co sa tyka R$ v KE tak si precitaj na ozrejmenie pamate ako sa menili moje vyjadrenia pocas tvojej intervencie v tejto teme ... ja som ti uznal ze mas pravdu a aj som vysvetlil preco to tak bereme my z KE
chcel som napisat este vela veci ale hovori sa ze mlcat je zlato ... tak od teras som si dal ciel trochu zbohatnut
Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3146
Tato sprava bola dlhodobo ocakavana. Cina nabera tempo pri rozvoji dopravy v oblasti mesta Shanghai od dialnic po zeleznice. 170 km trate pre Transrapid v hodnote cca. 140 mld. SKK, dalej aj - projekt výstavby vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Pekingom a Šanghajom. Na trati s dĺžkou 1 320 kilometrov by mali dosahovať vlakové súpravy rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.
mel napísal:Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3146
Tato sprava bola dlhodobo ocakavana. Cina nabera tempo pri rozvoji dopravy v oblasti mesta Shanghai od dialnic po zeleznice. 170 km trate pre Transrapid v hodnote cca. 140 mld. SKK, dalej aj - projekt výstavby vysokorýchlostného železničného spojenia medzi Pekingom a Šanghajom. Na trati s dĺžkou 1 320 kilometrov by mali dosahovať vlakové súpravy rýchlosť 350 kilometrov za hodinu.
Mna len zaujalo, ze sa nepise, ze by sa priamo ratalo s Transrapidom aj na trati Shanghaj - Beijing, myslite, ze to je drahe prilis?
Ekonomicka vynosnost TR je vysoka, naklady sa vracaju po par rokoch, preco teda?
JoHnZ napísal:Ona totiž Európa vyvinula technológiu, ktorú viacmenej ani nepotrebuje (ekonomické pomery, vzdialenosti miest a prepravné prúdy, úroveň ostatných druhov infraštruktúry), a je len logické, že by z nej mala rada aspoň ekonomciký prospech a preto ju realizuje tam, kde ju treba ...
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.