Moderátor: Moderátori
fh napísal:Ale za trasovanie D3 cez Brodno trasovanie D1 nemôže, podobne ako pri Rajeckom variante by sa D3 mohla odpájať juhovýchodne od Žiliny..samozrejme že by to nebolo identické, ale otázka je prečo sa toto trasovanie vypustilo úplne.
Stále tvrdím že prínos D1 cez Bytču čo sa týka novovzniknutých pracovných miest, ukľudnenia dopravy je ďaleko pred neistým Rajeckým variantom. Medzi PB a Rajcom nie je v podstate žiadny takýto priestor a od Rajca je vlastne až tesne pred Žilinou, takže len a len skratka cez ekologicky diskutabilné územia, v blízkosti kúpeľov, skôr by sme tu mali niečo ako Turany-Hubová..
Ludo napísal:...
- medzinárodné letisko v Hričove je diskutabilné, leží v stiesnenom údolí Váhu, jeho pristávacia dráha je dlhá len 1200 m a aj po predĺžení dosiahne max 2000 metrov, čo neumožňuje pristávať lietadlám pre viac ako 70 cestujúcich, vzletový a pristávací kužeľ letiska je obmedzený okolitými horskými masívmi. Žilinsko-martinské ťažisko osídlenia mohlo (a ešte stále môže) mať vybudované moderné medzinárodné letisko s odpovedajúcimi parametrami v priestore Turčianskej kotliny, s čím nakoniec počítala aj Štúdia o vývoji osídlenia a komplexnej infraštruktúry na Slovensku.
...
ANDi napísal:Ludo napísal:...
- medzinárodné letisko v Hričove je diskutabilné, leží v stiesnenom údolí Váhu, jeho pristávacia dráha je dlhá len 1200 m a aj po predĺžení dosiahne max 2000 metrov, čo neumožňuje pristávať lietadlám pre viac ako 70 cestujúcich, vzletový a pristávací kužeľ letiska je obmedzený okolitými horskými masívmi. Žilinsko-martinské ťažisko osídlenia mohlo (a ešte stále môže) mať vybudované moderné medzinárodné letisko s odpovedajúcimi parametrami v priestore Turčianskej kotliny, s čím nakoniec počítala aj Štúdia o vývoji osídlenia a komplexnej infraštruktúry na Slovensku.
...
fh napísal:Ale za trasovanie D3 cez Brodno trasovanie D1 nemôže, podobne ako pri Rajeckom variante by sa D3 mohla odpájať juhovýchodne od Žiliny..samozrejme že by to nebolo identické, ale otázka je prečo sa toto trasovanie vypustilo úplne.
Praveze treba rozmyslat komplexne a porovnavat riesenie celeho regionu v ramci D1+D3. V pripade Povazskeho variantu stratil vychodny obchvat ZA zmysel, pretoze Ovciarsko a cely drahy juzny obchvat Ziliny by sa musel budovat tak ci tak.
Stále tvrdím že prínos D1 cez Bytču čo sa týka novovzniknutých pracovných miest, ukľudnenia dopravy je ďaleko pred neistým Rajeckým variantom. Medzi PB a Rajcom nie je v podstate žiadny takýto priestor a od Rajca je vlastne až tesne pred Žilinou, takže len a len skratka cez ekologicky diskutabilné územia, v blízkosti kúpeľov, skôr by sme tu mali niečo ako Turany-Hubová..
Ďalšie náklady by som videl na východnom obchvate D3 ... estakáda ponad vodné dielo a následne tunel z Tepličky až do Brodna... V Zádubní by ústiť nemohol kvôli výškovému rozdielu obcií... Navyše Žilinská kotlina nie je rovina ako okolie Váhu, takže náklady na kilometer by šli hore.. Vyhli by sme sa dvom tunelom ale ďalšie by bolo treba pred Rajcom... Najlepšie ak existuje nejaká štúdia predpokladaných nákladov.. inak si zase budeme každý tvrdiť svoje
fh napísal:Prečo teda bola Rajecká varianta zamietnutá z ekologických dôvodov, s tým, že by ju EU nefinancovala? Zrejme na tomto úseku sa jasne dopredu počítalo so spolufinancovaním EU. Jedine že by nás niekto zámerne oklamal? Štát? Stavebné firmy? Projektanti? EU?
aquila napísal:...okrem visnoveho ktore vtedy aj tak chceli obist povrchovo im to stale vislo cez rajec lepsie...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.