Moderátor: Moderátori
Qwert napísal:V prípade Slovenska a konkrétne cestnej siete sú v oblasti stredného Slovenska zakreslené paralelné cesty, ktoré sa určite nebudú všetky realizovať. Stačí si to porovnať s okolitými krajinami, aká hustá je sieť tam a aká hustá je na strednom Slovensku. veď to je smiešne..
V prípade Slovenska a konkrétne cestnej siete sú v oblasti stredného Slovenska zakreslené paralelné cesty, ktoré sa určite nebudú všetky realizovať. Stačí si to porovnať s okolitými krajinami, aká hustá je sieť tam a aká hustá je na strednom Slovensku. veď to je smiešne
Pokiaľ ide o železnice, trať BA - ZV - KE nemá z medzinárodného hľadiska prakticky žiaden význam. Bavíme sa tu o TEN-T koridoroch, čo sú medzinárodné koridory.
Kanky napísal:to mi hned tiez napadlo...aj celkovo, SK je hustejsie ako ostatne krajiny... ved aj narodnych parkov mame viac ako ktokolvek iny
devil napísal:skusme konkretnejsie...ciastocne v oblasti stredneho Sk, zapadna R2 ktora ide popri hotovej R1. potom R3 a R1, bez ohladu aby sme toto tu riesili je jasne ze jedna je zbytocna. a takisto aj severna R3 a D3. ked si to porovnam s ceskom a madarskom tak je to zarazajuca nekoncepcnost.
devil napísal:to je sice pravda ale to nema ani trat 180 a 120-ka to tiez nebude mat lahke v konkurencii moravskej trate. modernizacia trati okrem 120 a 130 su vyhodene peniaze lebo "europsky potencial" jednoducho nie je, malo by sa radsej optimalizovat - ale podstatne viac vnutrostatnych trati.
Trať 120 neslúži z medzinárodného pohľadu len ako spojenie Poľsko - Bratislava - Rakúsko/západné Maďarsko a ďalej do Talianska, Slovinska a Chorvátska, ale slúži aj ako spojenie Poľska s centrálnym Maďarskom a ďalej na Balkán, v tomto smere jej už trať cez Moravu konkurovať nemôže.
Celkovo mám z toho pocit, že v prípade Slovenska sa TEN-T koridory rozmiestnili tak, aby pokryli najdôležitejšie úseky plánovaných RC z vnútroštátneho pohľadu, a teda aby bolo na ne potencionálne zabezpečené financovanie z EÚ.
devil napísal:Trať 120 neslúži z medzinárodného pohľadu len ako spojenie Poľsko - Bratislava - Rakúsko/západné Maďarsko a ďalej do Talianska, Slovinska a Chorvátska, ale slúži aj ako spojenie Poľska s centrálnym Maďarskom a ďalej na Balkán, v tomto smere jej už trať cez Moravu konkurovať nemôže.
s tymto ale celkom nesuhlasim, spojenie Poľska s centrálnym Maďarskom a ďalej na Balkan moze sluzit ta trat ktora na to bola povodne postavena a to vrutky-zvolen-hatvan-budapest. uvazovat s tratou 120 je to iste ako ist autom s PL do BP cez BA. da sa ale nie je to atraktivne.
DrX napísal:Pokial niekto bude hladat TEN-T mapy, tak trocha sa popresuvali. Ja som ich teraz nasiel tu: https://ec.europa.eu/transport/themes/i ... es/maps_en (a je tam aj R2 ako comprehenive TEN-T cestna siet)
Ale kedy sa tak stane? Už len z toho, čo sa dočítame, tak úseky pri diaľnici D1 u Trenčína sa tak skoro nezačnú, u prvého bude hádam alternatíva panelky, ktorú štát nevie roky opraviť alebo skôr vytendrovať. Potom síce existuje už plán, ale tam sú navrhnuté také nehorázne riešenia s ekoduktami, že až. Pôvodne sa mala postaviť celá tá časť po Prievidzu z fondov za to, že sa ukončuje ťažba uhlia, ale ak sa postaví 1 úsek, tak aj to bude moc, pretože sotva sa robia tie dokumentácie. Uhlie sa ťažiť nebude, ale diaľnica po Prievidzu nebude, to bolo veľkých rečí starej aj tejto vlády. Prepojenie Prievidze na Žiar vidíte optimisticky?DrX napísal:- cela R2 je comprehensive a planovana na vystavbu
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.