To je dane sprevodovanim ... pendolino sa (podobne ako rada 350ZSSK) na 160km/h rozbieha na drahe niekolko km ... 162/163 maju sice len Vmax 140 avsak su na nu s takouto supravou schopne vysprintovat uz na kilometri a stvrt. Elektricka cast tychto rusnov ma aj na 200km/h ... horsie je to s tou mechanickou ...
GVD pendolina obsahoval celkom slusnu "vatu" prichystanu v pripade ze by sa nieco rozhodla vymysliet Students Agency ... tak teraz vata sluzi na to, ze SCP napriek nahrade dojde (skoro) vzdy do +5 ...
Inak na akutalny prehlad okolo diania v os. doprave na CD odporucan stranku "Babitronu" Roberta Babilona ktoru najdete na
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zponline . Jedna sa o automaticky system na zhromazdovanie a analyzu udajov z polohy vlakov CD ... ma to svoje muchy a obcas to vypadava, no je to vyborne ... viem o ceskych vypravcoch, ktori to maju otvorene namiesto ich vlastneho CeDESu ... na informovanie cestujucich o mimoriadnostiach je to vraj lepsie ...
Este ma napadlo ... na trati do Ostravy nie je az taky velky priestor na urychlenie naklapacich suprav za sucasnych podmienok. Koridory vyzaduju mensie upravy na jeho prevadzku rychlostou nad 160km/h (pripadne otazky adresujte na SZDC, o prevadzke pendolina vedia ...). A "starych" usekov uz az tak moc nie je. Keby sa jednalo o vlaky s pendolinnym GVD do Brna cez Svitavy bolo by to horsie (pri novych prepoctoch sa dospelo k tomu ze by sa tam dalo urychlit az o 40km/h ...).