od Lorenc » 01. Jún 2016 14:58
Mesto Rk si objednalo prieskum dopravy a nastavenie semafórov pre riadenie dopravy podľa aktuálnej intenzity.
„Progresívny systém riadenia dopravy na
strategických dopravných ťahoch v meste Ružomberok" (ďalej ako „dielo").
Článok III
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Zhotoviteľ sa zaväzuje dodať dielo objednávateľovi na vlastnú zodpovednosť v rozsahu a
za podmienok dohodnutých v tejto zmluve.
2. Zhotoviteľ sa zaväzuje dodať predmet zmluvy s odbornou starostlivosťou, v požadovanej
kvalite a v rozsahu a v dohodnutom čase. Spôsob na dosiahnutie tohto cieľa je rozdelený
do jednotlivých etáp, ktoré nasledujú po sebe.
Činnosť Poskytovateľa v jednotlivých etapách je uvedená nižšie:
Etapa 1 - Audit skutočného stavu existujúcej technológie CSS
Ako súčasť technológie na riadenie dopravy (CSS) boli pri dodávkach v predchádzajúcom
období implementované aj prvky IDS (Inteligentný Dopravný Systém), a to najmä meracie
detektory, ktoré detekujú prítomnosť vozidla pred stop čiarou v každom jazdnom pruhu. Niektoré
detektory pracujú na báze merania zmeny indukčnosti slučky zabudovanej vo vozovke, niektoré
detektory využívajú virtuálne slučky vytvárané monitorovacou kamerou umiestnenou na konštrukcii
zariadení CSS. Audit skutočného technického stavu existujúcej technológie CS S zistí, v akom
stave sú tieto zariadenia a ktoré z nich vyžadujú opravu, prípadne nastavenie parametrov. Tieto
základné prvky IDS sa využívajú pri činnosti radiča CS S na detekciu prítomnosti vozidiel.
Etapa 2 - Dopravný prieskum na vybraných rezoch dopravnej plochy v meste Ružomberok
Pre poznanie skutočného dopravného zaťaženia jednotlivých úsekov cestnej siete je
potrebné vybudovať na dopravnej ploche mesta sieť strategickej meracej technológie, ktorá
umožní nepretržité meranie vybraných parametrov dopravných prúdov, ich ukladanie na
centrálnom pracovisku a ich vyhodnocovanie. Získané dopravné údaje po vyhodnotení slúžia ako
vstupné dáta pre zariadenia CSS, potrebné pre dynamické alebo kvázi-dynamické riadenie
dopravy. Na dopravný prieskum sa použijú Automatické Detektory Dopravy (ADD) pracujúce na
optickom princípe v oblasti infračerveného žiarenia. ADD budú umiestnené na existujúcu
mechanickú infraštruktúru - na stožiare VO, ktoré sú vo vlastníctve Mesta Ružomberok.
Odmerané dopravné údaje budú v reálnom čase zasielané v dátovej sieti GSM GPRS na server
centrálneho pracoviska, kde budú ukladané do MySQL databázy.
Etapa 3 - Analýza výsledkov nepretržitého dopravného prieskumu a zostavenie signálnych
plánov pre radiče CSS
Po ukončení prvej etapy nepretržitého dopravného prieskumu (28 dní, 24 hodín denne) budú
získané dopravné údaje analyzované a na základe analýzy sa vytvoria nové signálne plány pre
všetky radiče zariadení CS S v Ružomberku. Výsledkom činnosti v Etape 3 bude nastavenie
časovania a spolupráce radičov CS S tak, aby sa zvýšila rýchlosť dopravných prúdov v čase
dopravných špičiek, aby sa obmedzilo čakanie pred jednotlivými zariadeniami CS S a aby sa
obmedzila tvorba dopravných kongescií na strategických dopravných ťahoch v meste.
Etapa 4 - Implementácia nových signálnych plánov do radičov CS S v meste Ružomberok
V tejto etape budú implementované nové signálne plány do všetkých radičov CS S v meste
Ružomberok. Po ukončení implementácie sa nové správanie dopravných prúdov prejaví tak, že
účastníci cestnej dopravy budú prechádzať v strategických smeroch bez zbytočného zdržania,
zníži sa doba prechodu mestom v smere západ - východ a naopak a nebude nevyhnutné
manuálne zasahovať do činnosti zariadení CS S v čase mimoriadnych dopravných situácií
(dopravné špičky na začiatku a na konci víkendu). Nepretržitý automatický dopravný prieskum
zostane v prevádzke aj po ukončení tejto etapy.
Progresívny systém riadenia dopravy v meste Ružomberok je koncipovaný ako otvorený
systém, čo znamená, že akúkoľvek budúcu zmenu v topológii cestnej siete, v počte zariadení CS S
a takisto pri výstavbe ďalších dopravných zariadení (napríklad riadených prechodov pre chodcov)
bude možné do neho implementovať. Takisto bude možné rozšíriť vybudovanú sieť ADD pripadne
ju doplniť technológiou umožňujúcou smerový dopravný prieskum (dopravný prieskum založený na
detekcii EČV vozidiel). Údaje, ktoré bude navrhovaný systém poskytovať bude možné použiť ako
v/fituoné dáta pre inteligentné riadenie osvetľovacej sústavy mesta, na poskytovanie dopravných
informácií vodičom prechádzajúcich mestom buď pomocou premenného dopravného značenia
alebo na web stránke mesta. Navyše tieto informácie umožnia plánovať ďalší rozvoj topológie
cestnej siete a zmeny v organizácii dopravy v meste Ružomberok.
3. Zhotoviteľ sa zaväzuje vybudovať a uviesť do prevádzky sieť strategickej meracej
technológie (ADD), ktorá umožní nepretržité meranie vybraných parametrov dopravných
prúdov, ich ukladanie na centrálnom pracovisku a ich vyhodnocovanie.
a) Sústava automatických detektorov dopravy (ADD) musí byť schopná monitorovať a
vyhodnocovať dopravný prúd vozidiel na všetkých vybraných pruhoch strategickej
dopravnej siete mesta Ružomberok
b) Dopravné detektory nebudu vyžadovať pri inštalácii zásah do povrchovej vrstvy
vozovky a bude ich možné umiestniť na existujúcu mechnaickú infraštruktúru - stožiare
verejného osvetlenia
c) Súčasťou každého meracieho zariadenia bude riadiaca jednotka (RJ), ktorá riadi
proces merania dopravných údajov a zabezpečuje prenos dopravných údajov na
centrálne pracovisko
d) Prenos dopravných údajov na centrálne pracovisko bude bezdrôtový
e) Minimálne požiadavky na dopravné údaje:
detekcia vozidla
čas detekcie vozidla
rýchlosť vozidla
dĺžka vozidla
smer jazdy vozidla
f) ADD bude umiestnený v kryte s IP64 a celá technológia bude navrhnutá pre
nepretržitú činnosť v klimatických podmienkach stredného pásma v teplotnom rozsahu
od - 25°C do + 65° C bez potreby vyhrievania alebo chladenia
g) Napájanie ADD bude zo vstavanej akumulátorovej batérie, ktorá musí zabezpečiť
nepretržitú prevádzku zariadenia počas 48 hodín bez dobíjania. Dobíjanie vstavanej
akumulátorovej batérie bude zabezpečené pripojením napájacieho modulu ku
energetickej sústave stožiara VO.
4. Obstarávateľ sa zaväzuje poskytnúť zhotoviteľovi pri realizácii diela súčinnosť v tomto
rozsahu:
a) zabezpečí potrebné povolenia pre inštaláciu meracej technológie na stožiare VO, ktoré
sú v majetku obstarávateľa
b) poskytne bezodplatne vysokozdvižnú plošinu s obsluhou pri inštalácii všetkých ADD na
stožiare VO
c) zabezpečí pripojenie napájacieho modulu ADD na energetickú sústavu stožiara VO
autorizovaným technikom ( príkon jedného ADD je 1.2 W