Dnes som sa v práci trošku nudil, tak som si spravil plán výstavby D a RK v SR na najbližšie roky z hľadiska potrebnosti jednotlivých úsekov a zároveň reálnosti času na ich výstavbu. Budem rád, ak mi ho konštruktívne skritizujete/uvediete ma do reality, pretože nie som odborník, a je to len moja predstava optimálneho postupu výstavby.
1. do 2020: D1 (rozšírenie BA-TT, Turany-Hubová, druhý polprofil Braniska, úseky pri PO a KE až po Bidovce), D4 po Raču, R2 pri ZV a pri KE, R7 BA-DS
2. do 2022: D4 Rača-Rakúsko vrátane tunela Karpaty (+ severná tangenda BA), D3 plný profil v celkom úseku (až na Svrčinovec-Skalité), R5, R4 pri PO
3. do 2025: R1 BB-RK, R3 RK-Poľsko v polprofile, R2 TN-ZH v polprofile, D2 rozšírenie
4. do 2027: R2 DT-KE v polprofile, R3 MT-TR-napojenie na R2 v polprofile, R8 v polprofile, R4 PO-Poľsko v polprofile
5. do 2030: R3 ZV-Maďarsko v polprofile, R7 DS-LC-napojenie na R2 v polprofile, R6 v polprofile
6. do 2035: R1 BA-napojenie na súčasnú R1, D1 Bidovce-Ukrajina
7. do 2050: dostavba jednotlivých úsekov na plný profil podľa potreby
Myslíte, že je to reálne, či zbytočne snívam?
Rád by som sa ešte dožil komplexnej diaľničnej siete v SR, preto som uviedol rok 2050 ako konečný dátum.