BoroZA napísal:Dnes som sa v práci trošku nudil, tak som si spravil plán výstavby D a RK v SR na najbližšie roky z hľadiska potrebnosti jednotlivých úsekov a zároveň reálnosti času na ich výstavbu. Budem rád, ak mi ho konštruktívne skritizujete/uvediete ma do reality, pretože nie som odborník, a je to len moja predstava optimálneho postupu výstavby.
1. do 2020: D1 (rozšírenie BA-TT, Turany-Hubová, druhý polprofil Braniska, úseky pri PO a KE až po Bidovce), D4 po Raču, R2 pri ZV a pri KE, R7 BA-DS
2. do 2022: D4 Rača-Rakúsko vrátane tunela Karpaty (+ severná tangenda BA), D3 plný profil v celkom úseku (až na Svrčinovec-Skalité), R5, R4 pri PO
3. do 2025: R1 BB-RK, R3 RK-Poľsko v polprofile, R2 TN-ZH v polprofile, D2 rozšírenie
4. do 2027: R2 DT-KE v polprofile, R3 MT-TR-napojenie na R2 v polprofile, R8 v polprofile, R4 PO-Poľsko v polprofile
5. do 2030: R3 ZV-Maďarsko v polprofile, R7 DS-LC-napojenie na R2 v polprofile, R6 v polprofile
6. do 2035: R1 BA-napojenie na súčasnú R1, D1 Bidovce-Ukrajina
7. do 2050: dostavba jednotlivých úsekov na plný profil podľa potreby
Myslíte, že je to reálne, či zbytočne snívam?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rád by som sa ešte dožil komplexnej diaľničnej siete v SR, preto som uviedol rok 2050 ako konečný dátum.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja si dovolim okomentovat niektore veci. to, o com nemam prehlad radsej nebudem komentovat...
1 - D1: to dokoncenie D1 je urcite potrebne. rozsirenie BA-TT az tak nie - omnoho viac by pomohlo rozsirenie cesty I/61 na 2+2 a zrusenie memaforov pri metre a odbocke na Vajnory. aj s Bernolakovskym kruhacom by sa patrilo nieco spravit. bolo by to asi aj lacnejsie. tie 4 pruhy na D1 by pomohli v case poobednajsej spicky, ale nemyslim ze nejak vyraznejsie.
2 - suhlas - obchvat BA s tunelom Karpaty bude mat o dost vacsi vyznam ako bez neho. D3 nekomentujem - nepoznam situaciu, ale asi ju dost treba.
3 - R1 BB-RK: odhadujem, ze po dostavbe D1 intenzity cez Donovaly citelne poklesnu. asi by som pockal na D1, potom scitavanie, studie, ...
4 - ta R2 DT-KE vyzera ze by dost pomohla. nasledkom by bolo okrem ineho dalsie znizenie intenzit na Donovaloch. tu R3 pri MT by som dal asi aj vyssie, resp. aspon co najskor opravit I/65 (to bude treba tak ci tak)
5 - nepoznam situaciu
6 - som velmi silno proti predlzeniu R1. je to nezmysel hodny odsunutia minimalne na rok 2500.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
na popredne priecky by som dal zlepsenie ciest 1. triedy + obchvaty miest a obci na cestach 1. triedy. keby sme mali kvalitnu infrastrukturu tychto ciest, mnohe z planovanych D a RK by ani nebolo treba, stacila by nosna kostra. a taketo riesenie by pocitili prakticky vsetci obyvatelia SR. Slovensko je mala krajina so zlozitym terenom a stavanie D uplne vsade je celkom luxus... na tranzitnych trasach porobit RK (napr R3), len tu je tiez problem v tom, ze ako pozeram na mapu, vacsinou sa nieje kam napojit => treba komunikovat aj s okolitymi statmi
samozrejme by som R7 potiahol az po NZ asap
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
myslim ze aj SA by si hodne vydychla.
na nemalo usekoch ciest 1. tredy by sa mohla povolit aj 100-110km/h maximalka. teda staci 100, ludia budu chodit aj tak vzdy +10
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)