od bodrik » 27. Júl 2016 00:12
Pán kolega Lorenc, reagujme vecne. Dajme tomu menej emócií a pokoj.
Tie rozhegané električkové trate a rozbité mestské cesty sú dôsledkom toho, čo som písal. Mesto vinou štátu supluje štátne povinnosti a rozhodnutím štátu sa musí starať o štátne cesty (ak sa nemýlim, tak čiastočne aj spolu s KE je to nepochopiteľná výnimka na Slovensku) o ktoré sa inde v našej republike stará štát. Potom to tak vyzerá, keď mestské peniaze idú vyše 20 rokov tam, kde má investovať štát. Jasné že neostane na opravu rozheganých električkových tratí a rozbitých mestských komunikácií, keď peniaze boli minuté na stovky Km štátnych ciest na území mesta! Potom neostane ani na bežnú údržbu a kúpu nových autobusov, nieto ešte snívať o nejakom rozvoji a zveľaďovaní verejnej hromadnej dopravy, alebo komunikačnej siete!! Veľmi dobre viem o čom píšem. Bol som tomu 8 rokov pracovne mimoriadne blízko..
Za tento stav treba ale kritizovať štát, a nie mesto! Aj keď ani tam to nieje v poriadku. Ale väčšiu chybu v tomto prípade robí štát.
Čo sa týka plánovania, tak mesto je naplánované dobre. Stačí si preštudovať Územnoplánovaciu dokumentáciu. Problém je v tom, že takmer na nič niesú peniaze a dopravné projekty ktoré už malo mať mesto dávno hotové sa vôbec nerealizujú a dlhé roky sa ani realizovať bohužiaľ nebudú..! Pretože dokopy na ne je potrebných nie niekoľko miliard, ale niekoľko desiatok miliard eur!!
O tomto by sme tu mohli diskutovať dlho, zdôrazňujem ešte raz, že viem o čom píšem, lebo som bol tomu pracovne mimoriadne blízko. Ale nechcem tu obsiahlo písať. Ak máš nejakú konkrétnu otázku k tomu, opýtaj sa, alebo aj ostatní, pokúsim sa odpovedať.
Skrz ten nedostatok financií som preto už vyššie podrobnejšie spomenul, že Bajkalskú ulicu, ako aj jej pokračovanie Severnou tangentou navrhujem realizovať ako pokračovanie R7 rýchlostnou komunikáciou mestského typu, s napojením na D2.
Detto aj Galvaniho s pokračovaním cez Bojnickú, Žabí majer a tunel až po D2 by som riešil ako pokračovanie R1. Ale to až výhľadovo. Píšem o tom dôkladnejšie o niekoľko príspevkov vyššie.
Dôležitejšia je Severná tangenta spolu s Bajkalskou. Mesto je bez šance financovať túto stavbu, pretože na to jednoducho nemá. Je to megaprojekt. Preto by bolo správne ak by to financoval štát. Aj kvôli tomu, ako sa už vyše 20 rokov k štátnym cestám v BA správa.. Že na ne nedal takmer ani cent. Mesto by nemalo niesť tieto náklady, malo by mať viac finančnej slobody, čo najskôr by malo byť odbremenené od starostlivosti o štátne cesty na svojom území, aby malo dostatok možností venovať sa rozvoju verejnej hromadnej dopravy na svojom území.
Detto by mal štát už konečne riešiť Bratislavský železničný uzol, vybudovať sľubované zastávky v rámci mesta, aby sa tak železnica mohla hromadnejšie a flexibilnejšie využiť na vnútromestskú dopravu.
O potrebe P&R a v náväznosti na ne vybudovaní dopravných uzlov verejnej hromadnej dopravy na vstupoch do mesta snáď nemusím písať. Myslím že sa na tom zhodneme vsetci čo sem prispievame.